halo,
ik wil een programma in een µc laden maar telkens wanneer het bijna klaar is komt er de fout in verband met 0000h

hoe moet ik deze fout oplossen?

alvast bedankt,
kevin_

1 controleer de spanningen op je pic
2 controleer de aansluitingen van alle componenten
transistor verkeerdom , stekker nummers juist
3 of koop een echte progger zoals een wisp628

Hier zijn al veel topics over geweest:

Met Google zoeken op “site:www.circuitsonline.net 000h error pic”

Verder geef je ook niet veel info in je post:
- Welke programmer gebruik je?
- Welk type PIC gebruik je (dat je uberhaupt een PIC gebruikt staat ook niet in je post)?

ik gebruik proton lite en ic-prog
de µc is PIC16F628
verder heb ik niets speciaals gedaan met de µc

kevin_

Je moet de programmer correct in elkaar steken. Dus zonder fouten. Dan moet alles werken.

Welke programmer heb je, Kevin?

Op 2 augustus 2005 13:44:25 schreef Thomas:
Je moet de programmer correct in elkaar steken. Dus zonder fouten. Dan moet alles werken.

er steken denk ik geen fouten in

ik had ergens gelezen dat je iets moest doen met dit http://www.ic-prog.com/icprog_driver.zip om de fout te verhelpen

alvast bedankt
kevin_

EDIT: ik gebruik de simpele pic programmer van deze site

Ik raad je aan de Wisp628 te gebruiken.
Dan kan men, bij problemen, jou direct helpen omdat die programmer door meer mensen hier gebruikt wordt waardoor je meer backup hebt dan bij een onbekende(-re) programmer.

Daar komt bij dat je je PIC niet telkens hoeft te verwijderen uit je schakeling, om aanpassingen te maken met je programmer. De Wisp628 sluit je gewoon aan op de PIC terwijl deze in de schakeling zit.

Op 2 augustus 2005 20:21:52 schreef Fantomaz:
Ik raad je aan de Wisp628 te gebruiken.
Dan kan men, bij problemen, jou direct helpen omdat die programmer door meer mensen hier gebruikt wordt waardoor je meer backup hebt dan bij een onbekende(-re) programmer.

Daar komt bij dat je je PIC niet telkens hoeft te verwijderen uit je schakeling, om aanpassingen te maken met je programmer. De Wisp628 sluit je gewoon aan op de PIC terwijl deze in de schakeling zit.

ik had al een deel componenten van de simpele pic programmer, dus had ik deze maar gemaakt

kevin_

Op 2 augustus 2005 12:40:08 schreef Jeroen:
Hier zijn al veel topics over geweest:

Met Google zoeken op “site:www.circuitsonline.net 000h error pic”

Verder geef je ook niet veel info in je post:
- Welke programmer gebruik je?
- Welk type PIC gebruik je (dat je uberhaupt een PIC gebruikt staat ook niet in je post)?

Waarom stop je de google search engine gewoon niet in co? Check de google developers site!

ik vin geen oplossing voor die onozele fout op te lossen:(

kevin_

Ik denk niet dat je de simpele PIC-programmer aan de gang krijgt met een 16F628, hier zijn bijna altijd problemen mee. Je kunt beter naar een andere programmer zoals de PIC programmer met externe MCLR voeding kijken.

Op 2 augustus 2005 21:05:49 schreef Evilest Aedolon:
Waarom stop je de google search engine gewoon niet in co? Check de google developers site!

Je bedoelt deze? Volgens mij indexeert Google niet alle topics. Verder heb ik ook meerdere oplossingen voor het probleem van de zoekmachine, ik zal moeten kijken welke het best haalbaar is. Mocht dat niets worden, dan is de Google API wellicht een optie.

deze kan ik toch ook gebruiken?
of is deze ook geen goede?

kevin_

de 0000h fout is in het verleden zeer vaak voorgekomen en was ALTIJD te herleiden tot een fout in de hardware. iets verkeerd/los/slecht contact/enz dus vermoedelijk.

Op 3 augustus 2005 19:42:07 schreef Martijn Berntsen:
de 0000h fout is in het verleden zeer vaak voorgekomen en was ALTIJD te herleiden tot een fout in de hardware. iets verkeerd/los/slecht contact/enz dus vermoedelijk.

ik ga de programmer nog eens grondig nakijken en als ik niets vind ga ik een andere maken

kevin_

EDIT: heb programmer nagekeken en ik had de zenerdiode verkeerd gesoldeerd
ik ga hem opnieuw maken want ik heb er op gaan staan :9

[Bericht gewijzigd door kevin_ op ]

Op 4 augustus 2005 11:28:24 schreef kevin_:
[...]
ik ga de programmer nog eens grondig nakijken en als ik niets vind ga ik een andere maken

kevin_

EDIT: heb programmer nagekeken en ik had de zenerdiode verkeerd gesoldeerd
ik ga hem opnieuw maken want ik heb er op gaan staan :9

je hebt er op gaan staan?

ben je er niet op gaan staan?
[/zeurmodus]

welke ga je bouwen? want ik heb mijn rdc programmer ook nog niet aan de praat...

Op 3 augustus 2005 19:42:07 schreef Martijn Berntsen:

niet altijd maar wel 99.9 keer van de 100 (het heeft ook ooit met de timing te maken had ik ergens gelezen)

Op 4 augustus 2005 17:40:31 schreef Lucky luke:

welke ga je bouwen? want ik heb mijn rdc programmer ook nog niet aan de praat...

gewoon terug de simpele pic programmer

ik heb hem gemaakt en steek de µc erin, ga het programeren en ik krijg trug dezelfde fout:(:'(
ik heb in een topic een paar instellingen gevonden en mss gaan die helpen, anders weet ik het niet meer

kevin_

EDIT: dit zijn de instellingen
1) Bij apparaatbeheer>poorten>communicatiepoort (COM X)>eigenschappen>poortinstellingen>geavanceerd>fifo uitvinken
2) Compatibiliteitsmodus>Windows98/ME
3) Bij IC-prog>hardware: JDM programmer; com poort; I/O vertraging(10); windows api; verder alles uitgevinkt
4) Ik heb van de site van ic-prog, icprog.sys gedownload en in de map van ic-prog staan
5) Bij opties heb ik bij het tablad I2C alle twee de opties aangevinkt
6) Verder de instellingen uit de tuturial van deze site gebruikt.

komt uit dit topic

[Bericht gewijzigd door kevin_ op ]

Op 2 augustus 2005 12:32:20 schreef The Headhunter:
1 controleer de spanningen op je pic

de spanning is zoiets rond 4.80 V

Op 5 augustus 2005 19:25:32 schreef kevin_:
[...]
de spanning is zoiets rond 4.80 V

moet die niet 12 zijn?

Op 5 augustus 2005 19:35:44 schreef Jan Bot:
[...]

moet die niet 12 zijn?

heb die spanning gemeten op pin 5 en pin 14(de min en de plus)als hier 12 volt op komt is men µc stuk
op andere plaatsen is er wel 12 v dacht ik

kevin_

Vink bij Options>Misc eens het vakje "Enable NT/2000/XP driver" aan. Kies dan bij Hardware voor "Direct I/O" als interface.

Zo zou het moeten werken. Tenzij er weer een fout in je programmer zit.

kan het dink niet aanvinken(ziet lichtgrijs)
ik heb al wel dat programma .sys gedownload maar weet niet wat je er meemoet doen

kevin_