Op 26 augustus 2005 18:17:58 schreef Jonathan:
[...]

inderdaad voor een inverterende versterker zie ik dat voor me gewoon de weerstand tussen signaal en inverterende ingang.

Voor een niet-inverterende versteker (zoals in mijn geval is de weerstand tussen signaal en inverternde ingang toch de ingangsweerstand van de opamp ( 1012 ohm)

of bedoel je tussen signaal en en niet-inverterende ingang (1K dus in het schema)

Dat zie je goed, bij een niet inverterende versterker/verzwakker is de Rin de weerstand tussen de - ingang en de massa.

Op 26 augustus 2005 19:18:15 schreef MagicBox:
Dat zie je goed, bij een niet inverterende versterker/verzwakker is de Rin de weerstand tussen de - ingang en de massa.

:) dus in mijn geval voor U7 10k

dat maakt dan voor Cfb 2.4pF. dat is de moeite bijna niet om deze er tussen te plakken in de feedback loop waarschijnlijk. Ik ga er toch eens op meten met verschillende frequenties

Op 26 augustus 2005 19:24:12 schreef Jonathan:
[...]

:) dus in mijn geval voor U7 10k

dat maakt dan voor Cfb 2.4pF. dat is de moeite bijna niet om deze er tussen te plakken in de feedback loop waarschijnlijk. Ik ga er toch eens op meten met verschillende frequenties

Voor je gewenste werkfrequenties zal het niet uitmaken. Maar het is juist vanwege het feit dat componentenruis kan ontaarden in een HF oscillatie. En die wil je juist niet door je schakeling hebben lopen :)

Op 26 augustus 2005 19:55:06 schreef MagicBox:
En die wil je juist niet door je schakeling hebben lopen :)

nee inderdaad liever niet, want deze wordt dan versterkt, enz...