Hallo mensen, weet niet of dit op digitaal thuis hoort, zo niet wordt het vanzelf verplaatst door Hugo denk ik. 
Afijn, ik ben op zoek naar een simpele RF verbinding voor het doorsturen van digitale signalen, dit moet zo simpel mogelijk zijn gezien ik de ballen verstand heb van draadloos gebeuren, het moet RF (of iets anders), maar het kan geen IR zijn ofzoiets.... gezien het een bewegend object is.
Iemand een schakeling die op afstand d.m.v. het sluiten van schakelaars, TTL lijnen, e.d. op afstand dingen kan laten gebeuren ? Het moet 8 kanaals zijn (minimaal), en het moet zelfbouw zijn dus geen autootjes van de Intertoys of iets dergelijks a.u.b.
Hoop dat iemand iets weet....
Alvast bedankt,
Antoine
Antoine,
moduleren van een draaggolf is noodzakelijk, maar als je nu eens een draaggolf van ca 40 KHz. pakt en bij een hoog signaal wordt hij 50 KHz??
Is de eenvoudigste vorm van moduleren. gewoon 2 signalen uitzenden laag is 40 KHz en 50 KHz is hoog. simpeler kan niet
Gr.
Sven
40 en 50KHz is VLF wat ze ook in duikboten gebruiken.
Ik denk dat je 40MHz bedoeld.
Is een systeempje zoals bij radiografische bootjes en vliegtuigjes niets?
Vrije banden
Sorry Hugo,
ik bedoelde het niet, noemde maar wat wat in ieder geval buiten het gehoor van de mens ligt als voorbeelden. Ik heb totaal geen verstand van vrije zendbanden enzow.
Ik heb tot overmaat van ramp 2 kwartalen telecom gehad en kon me deze manier van digitaal moduleren nogal snel voor de geest halen.
Telecom en overdrachten van signalen over lange afstend of zonder draden is niet mijn sterkste punt. Gaf alleen slechts een eenvoudig vorm aan om het geheel te realiseren.
Meestal zijn er dan hier wel mensen die Antoine verder kunnen helpen met het realiseren.
Een idee is 1 ding het uitwerken is 2 en het maken is 3.
Groetjes
Sven
Ideeën zijn belangrijk. Zo is Edison ook begonnen.
Hij had het idee en liet het door zijn mensen in het lab. verder uitwerken.
Antoine, kijk eens bij Conrad. Die hebben volgens mij iets van 8 kanaals systeempjes via de 432Mc. Of anders in iedergeval de modules voor zenden en ontvangen in de 432Mc
Mensen, alvast bedankt voor de reactie, maar als ik dingen hoor als MHz'en e.d. krijg ik kippevel (en ik heb twee jaar telecom gehad), maar zo'n afstandsbestuurbaar autootje moet toch ook een schema hebben lijkt mij wat niet moeilijk moet zijn.
En wat henk zegt zou inderdaad kunnen werken maar dan nog, hoe en waarom geen idee? Lijkt mij dat ik daarmee ook maar een kanaal kan sturen.
Btw, een serieel PC signaal is ook goed, dan maak ik m.b.v. een PICje gewoon een serieel naar parallel converter...
Iemand daarvoor misschien een idee, of iets anders mag ook natuurlijk
Alvast bedankt !
Mzzls
Antoine
jan pieter
Als ik zo'n aanval van ijver krijg, ga ik stil in een hoekje zitten wachten tot het voorbij is.
Op za 09-03-2002 19:41:26 schreef Antoine:
Btw, een serieel PC signaal is ook goed, dan maak ik m.b.v. een PICje gewoon een serieel naar parallel converter...Iemand daarvoor misschien een idee, of iets anders mag ook natuurlijk
Alvast bedankt !
Mzzls
Antoine
zoiets zou ik ook wel willen hebben
JP
Jah wie niet..... een draadloze RS232 is zelfs nog het beste snelheid hoeft niet hoger te liggen dan 300baud....
Niemand echt niet ?