@Henry

HEE HEE HEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!:D
Gefeliciteerd jo!!! He he eindelijk @Henry
Van harte gefeliciteerd met het contact maken met Dr tim.
Eindelijk iemand met KEIHARD bewijs! @WescToast
Heren komt het zien komt het zien @Henry is echt piraat!:D
Hij is met eigen brouwsel bij Dr Tim binnen gekomen.
En ik ken jullie melden dat:
Dr Tim bepaald niet vlak naast de deur zit
Dus @Henry nu heb je echt iets bereikt!
Echt ik ben ook een beetje trots en ik vind het,
En dit meen ik echt wel een applausje waard!:D
:D
Bel me eens als je wilt @henry?

Rob007.

Even tussen door, ik zoek een (werkende) EM80 afstemoog voor een kennis, Heeft iemand die nog liggen?

Lieve schat als ik een EM80 had
was die nu al onderweg!
(ik ben ook zo lief he?)
Heb hem niet sorry!

Rob007.

Op 3 november 2005 21:28:19 schreef rob007:
Lieve schat als ik een EM80 had
was die nu al onderweg!
(ik ben ook zo lief he?)
Heb hem niet sorry!

Rob007.

Ja ik weet het, bedankt kusje

Ik heb mij toch een harmonische bak gemaakt met dat nieuwe printje!!!!
Jaja een echte breedbander.
Op de scoop is de uitgang allemaal spagetti van sinnussen.
Ik heb de uitgang 2cm van het kristal zitten,kan dat ook de oorzaak zijn?
Toch maar weer een rechtuitprintje maken,ben waarschijnlijk weer wat te pietepeuterig geweest.

ff wat voor de freaks hier:
Heb op en print nog 3 stuks IRFP150N en een IRFP450N gevonden. Zijn die goed voor de KG?
Heb zelf geen belang, maar ik denk mieschien iemand anders?

Andre

Op 3 november 2005 21:25:11 schreef ORN:
Even tussen door, ik zoek een (werkende) EM80 afstemoog voor een kennis, Heeft iemand die nog liggen?

Radio Service Twente in Den Haag heeft de Russische versie liggen. Ik dacht voor een Euro of 10.

Heeft iemand een leuk (en lieft simpel, 1 buis max, dus gewoon een osc) schema met een buis? (Wil toch eens proberen, 1 buisje is nog te betalen, een euro of tien)

[Bericht gewijzigd door Bertrix op ]

Op 3 november 2005 19:56:15 schreef rob007:
@Henry

HEE HEE HEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!:D
Gefeliciteerd jo!!! He he eindelijk @Henry
Van harte gefeliciteerd met het contact maken met Dr tim.
Eindelijk iemand met KEIHARD bewijs! @WescToast
Heren komt het zien komt het zien @Henry is echt piraat!:D
Hij is met eigen brouwsel bij Dr Tim binnen gekomen.
En ik ken jullie melden dat:
Dr Tim bepaald niet vlak naast de deur zit
Dus @Henry nu heb je echt iets bereikt!
Echt ik ben ook een beetje trots en ik vind het,
En dit meen ik echt wel een applausje waard!:D
:D
Bel me eens als je wilt @henry?

Rob007.

Bedankt Rob, ik bel je morgen even.

Waar is Dr. Tim? Deutschland ist so gross.

Voor de degene die rond Rotterdam wonen.
A.s. zondag 6 nov is er een kleine radio(onderdelen)beurs bij Correct Bussiness Center aan de Centuurbaan.
Daar ligt ook wel wat HF-spul.
http://www1.correct.com/museum.php

Op 3 november 2005 22:29:10 schreef profisender:
ff wat voor de freaks hier:
Heb op en print nog 3 stuks IRFP150N en een IRFP450N gevonden. Zijn die goed voor de KG?
Heb zelf geen belang, maar ik denk mieschien iemand anders?

Andre

IRFP450N: Met een voedingsspanning van rond de 50V moet het wel lukken. Bij 15V is het een ramp... (te snelle verzadiging).

Op 3 november 2005 19:04:12 schreef Rd12tf:
[...]

Hahaaaaa! Leuk Henry!!! :D

gefeliciteerd , henry ! eindelijk succes , heb het er met rob al eens overgehad dat ik jou de meeste kans gaf tot slagen ! proficiat en laat de anderen maar zien of ze het
ook kunnen evenaren !
exacte lokatie Dr.Tim zal ik niet noemen maar het is niet ver van Frankfurt am main

gaan we zondagmiddag nog rapporten ik zal de naam starlight goed in de gaten houden !

[Bericht gewijzigd door westcoast op ]

Heeeeeee Henry! Ook nog ff gefeliciteerd namens mij! De afstand naar Dr. Tim is zeker niet mis! Zeker gezien vanuit jouw lokatie in het noord'n van Nederland! Er is een nieuw radiostation op de luchtlagen van de Wereld aan het (rond)stuiteren en zijn naam is STARLIGHT!
PS: Die Dr. Tim is een echte zender-detective, nietwaar? Hoe hij alles rond- en afspeurt...

Op 3 november 2005 22:29:15 schreef Hugo Welther:
[...]
Radio Service Twente in Den Haag heeft de Russische versie liggen. Ik dacht voor een Euro of 10.

Oke bedankt zal ff kijken.

@ORN: Voor zover ik het nog op de lamp kan lezen, heb ik hier nog wel een EM80 voor je liggen John, van het merk Telefunken. Voor de KG-UITDAGER ist-ie gratis.

Op 3 november 2005 23:31:32 schreef Hugo Welther:
Voor de degene die rond Rotterdam wonen.
A.s. zondag 6 nov is er een kleine radio(onderdelen)beurs bij Correct Bussiness Center aan de Centuurbaan.
Daar ligt ook wel wat HF-spul.
http://www1.correct.com/museum.php

ik denk dat ik niet kan , is wel een aanrader het museum heeft mooie pronkstukken staan ben er een half jaar geleden nog geweest , heel leuk

Op 3 november 2005 23:27:02 schreef Henry S.:
[...]
Bedankt Rob, ik bel je morgen even.

Waar is Dr. Tim? Deutschland ist so gross.

uit goede bronnen heb ik vernomen dat dr. tim ook nog voor jou retourgeschakeld heeft , heb je hem niet ontvangen , Henry ?

Op 4 november 2005 05:53:22 schreef ORN:
[...]
Oke bedankt zal ff kijken.

john ook de EM 80 hier eventueel aanwezig , alleen weet ik niet of ze nog veel ,,licht,, geven, zijn gebruikt , een vriend van mij heeft ook nog nieuwe liggen , ik moet even vragen of hij ze wegdoet en wat de prijs is .

Op 3 november 2005 22:09:03 schreef Transmitter:
Ik heb mij toch een harmonische bak gemaakt met dat nieuwe printje!!!!
Jaja een echte breedbander.
Op de scoop is de uitgang allemaal spagetti van sinnussen.
Ik heb de uitgang 2cm van het kristal zitten,kan dat ook de oorzaak zijn?
Toch maar weer een rechtuitprintje maken,ben waarschijnlijk weer wat te pietepeuterig geweest.

Ingang en uitgang altijd scheiden. Recht toe recht aan met schotjes tussen de trappen. Als ine en uitgang elkaar 'zien' (of horen :P) is het feest.

Nu je het toch over 'prut' hebt... Als ik bij mijn IRF530 de voedingsspanning richting 20V opdraai wordt deze heel instabiel. Een heel klein tikje is nodig om de boel te laten oscilleren bij 20V/5,5A. Dit versterkertje heeft geen schotje tussen in en uit, maar <16V is alles ok. Wie o wie weet hier meer van.

Klein serie weerstandje in de gate geprobeerd?
C14 (uit The Roche) extra ontkoppelen met 100pF polyester.
Source voldoende massavlak?
Misschien de gate wat "laagohmiger" maken of laagohmig insturen.

[Bericht gewijzigd door Rd12tf op ]

Op 4 november 2005 00:13:52 schreef westcoast:
[...]

gefeliciteerd , henry ! eindelijk succes , heb het er met rob al eens overgehad dat ik jou de meeste kans gaf tot slagen ! proficiat en laat de anderen maar zien of ze het
ook kunnen evenaren !
exacte lokatie Dr.Tim zal ik niet noemen maar het is niet ver van Frankfurt am main

gaan we zondagmiddag nog rapporten ik zal de naam starlight goed in de gaten houden !

Frankfurt am Main is idd niet direkt om de deur, een kleine 500km met de auto, en hemelsbreed net iets minder.
Zondagmiddag, poeh, reken er niet veel op... druk druk.

Op 4 november 2005 01:08:48 schreef Hans de Swan:
Heeeeeee Henry! Ook nog ff gefeliciteerd namens mij! De afstand naar Dr. Tim is zeker niet mis! Zeker gezien vanuit jouw lokatie in het noord'n van Nederland! Er is een nieuw radiostation op de luchtlagen van de Wereld aan het (rond)stuiteren en zijn naam is STARLIGHT!
PS: Die Dr. Tim is een echte zender-detective, nietwaar? Hoe hij alles rond- en afspeurt...

Zeker niet mis voor een binnenantenne van een stuk tweelingsnoer. :P
Zover ik weer is Dr. Tim zeer fanatiek. :D

Op 4 november 2005 12:05:12 schreef westcoast:
uit goede bronnen heb ik vernomen dat dr. tim ook nog voor jou retourgeschakeld heeft , heb je hem niet ontvangen , Henry ?

Helaas, ik heb de hele band afgespeurd op elk klein signaaltje. Helemaal niks retour gehoord. Speciaal de buizenradio daarvoor genomen omdat deze net iets gevoeliger is dan de Yupiteru (Pre-selector wordt verbouwd...).

Op 4 november 2005 18:28:29 schreef Rd12tf:
Klein serie weerstandje in de gate geprobeerd?

Nee, had het kunnen weten... (H-brug), zal eens testen - 10 Ohm?

C14 (uit The Roche) extra ontkoppelen met 100pF polyester.

Hmmmm polyester, ook een goed idee, heb ik ook nog wel in een bakje liggen.

Source voldoende massavlak?

Niet echt, stukje 2,52 op gaatjesprint gebakt

Misschien de gate wat "laagohmiger" maken of laagohmig insturen.

Laagohmiger en de 2n3866 op dezelfde print plaatsen, zal helpen. Tevens spelen met bias. Ik ga het als spinnetje bouwen op een strook printplaat uit Apeldoorn (waar trouwens leuke dunne platen bij zaten voor afscherming/bakjes).

Ook een vraagje: Heb jij de spoel/condensator gegevens van de PP met 2 IRF's? Die met de bi- en trifilaire spoelen van F6BQU.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]

http://lpistor.chez-alice.fr/pairf510.htm
Hier vind je bijna alles...

Voor het pi-filter buitenkant 470pF, 1n binnenkant.
De spoelen: 16 wdg op T50-2

@rob: zet je 06 nummer maar even in m'n msn. Had je nummer vergeten op te schrijven. :P

Op 4 november 2005 18:49:41 schreef Rd12tf:
http://lpistor.chez-alice.fr/pairf510.htm
Hier vind je bijna alles...

Voor het pi-filter buitenkant 470pF, 1n binnenkant.
De spoelen: 16 wdg op T50-2

Merci beaucoup!

Alle spoelen 16w?