killerbeezz16
HF door me brain!
Hallo mensen!
Voor de beginners onder ons op het MG gebied (ik dus) ik heb een leuk schematje gevonden!
http://members.home.nl/radiomorningstar/
Dan zender met 1 ic en 1 transistor
En hoe moet je hem insturen?
Groet
Bas
Hoi Bas,
Je kan deze direct van uit je mengtafel of mp3 speler moduleren, maar geheel tot 100% modulatie diepte kan je niet moduleren.
Zorg wel voor een lange ( goede ) antenne, anders is je bereik beperkt tot een paar 100 mtr.
Ik hoor Jack wel eens testen sávonds met z'n "MiniCom" , en ik woon +/- 3 a 5 Km van hem.
Zijn signaal sterkte is dan redelijk tot goed.
Kortom een leuke beginners zendertje.
Hallo iedereen,
Ik luister hier met een XK 2100 transceiver van Rohde&Schwarz, met daaraan een NVIS (Near Vertical...) antenne, met ingebouwde tuner ook van RS. Dit alles voor een HF communicatie project hier in het land van RS.
Ik ben hier nog tot 8 dec. en zaterdag en zondag kan ik soms wel een beetje luisteren. ik volg de HF uitdaging al een tijd en ben veel met buizentechniek bezig, al een zender staan met 2*807 in de eindtrap en 2 * el34 PP als modulator voor 48m, maar nog geen goede antenne. die 2 * 813 waren bedoeld voor een oude modulatielade van een RS SK zender, maar dat heb ik even op de lange baan geschoven..
Gr, Andre
Op 21 november 2005 08:51:12 schreef middengolfpiraat:
Hoi Bas,Je kan deze direct van uit je mengtafel of mp3 speler moduleren, maar geheel tot 100% modulatie diepte kan je niet moduleren.
Zorg wel voor een lange ( goede ) antenne, anders is je bereik beperkt tot een paar 100 mtr.
Ik hoor Jack wel eens testen sávonds met z'n "MiniCom" , en ik woon +/- 3 a 5 Km van hem.
Zijn signaal sterkte is dan redelijk tot goed.
Kortom een leuke beginners zendertje.
zit jack hier reclame te maken voor zijn spul???? ik heb hem nog nooit gehoord, dus bezint voor je met spul van jack begint.
Op 22 november 2005 18:18:16 schreef pd5ar:
[...]zit jack hier reclame te maken voor zijn spul???? ik heb hem nog nooit gehoord, dus bezint voor je met spul van jack begint.
jack, morningstar is niet vaak in de lucht ,het is meer iemand die veel expirimenteerd , maar als hij in de lucht is zet hij altijd een keurig signaal neer, ik heb op 48 mtr. een aantal keren met hem gerapport en hij zit meestal met laag vermogen met prima modulatie , over zijn apparatuur doe ik geen uitspraak ,maar zijn signaal is altijd wel goed voor elkaar, bezoek zijn website maar , daar wordt je wel duidelijk dat het een piraat is in hart en nieren die al heel wat jaren meedraait.
heb hier zelf een minicom gehad om te proberen,inderdaad de modulatie is mooi verder vond ik het meer een stentor....maar wel een mooie site met veel schemas.
Op 22 november 2005 18:18:16 schreef pd5ar:
[...]zit jack hier reclame te maken voor zijn spul???? ik heb hem nog nooit gehoord, dus bezint voor je met spul van jack begint.
PD5AR: Nee Izaak ik ben Jack niet.
Het is ook niet raar dat jij hem niet ontvangen kan op middengolf, de afstand van jou QTH naar Enschede is te groot voor een paar Watt die Jack maakt met z'n MiniCom's.
Op kortegolf heb ik hem zelf ook nooit gehoord, maar ik luister daar ook amper.
Westcoast: Jack is inderdaad een piraat in hart en nieren, een echte zelfbouw piraat.
Over Jack Morningstar:
Geen slecht woord! En Hoogfrequent verslaaft, klopt denk ik wel!
MAAR, zaken zijn zaken.
? piraat in hart en nieren ? Ik heb hen nog nooit gehoord?
Rob007.
Op 22 november 2005 22:25:48 schreef rob007:
Over Jack Morningstar:Geen slecht woord! En Hoogfrequent verslaaft, klopt denk ik wel!
MAAR, zaken zijn zaken.
? piraat in hart en nieren ? Ik heb hen nog nooit gehoord?Rob007.
hij is ook haast nooit actief , de qso's die ik met hem gemaakt heb zijn al een tijdje geleden , toch geloof ik dat hij wel actief is met de hobby alleen meer met bouwen en zo , over zijn spullen geef ik geen oordeel, allen weet ik wel dat de weinige keren dat ik hem gehoord heb met weinig vermogen dat ik z,n naam altijd tegenkwam in de logs , zegt mij genoeg
[Bericht gewijzigd door westcoast op ]
Zijn 48m loop staat te koop op Marktplaats.
http://koopjes.marktplaats.nl/telecommunicatie/antennes_en_masten/1284…
Vergelijk de foto's op zijn site http://members.home.nl/radiomorningstar/loopante.htm
Jack Morningstar: Ik denk dat ik het voordeel heb dat mijn antenne's maar een paar kilometer van Jack z'n antenne park staan, en hem dan ook met z'n MiniCom's en andere testen vaker/beter kan ontvangen.
Ik ken Jack nu z'n 20 jaar, en toen was hij al een bezige bij met hoogfrequent.
Zo nu genoeg over dit onderwerp, verder met Techniek.
Ja is goed @MG bouw jij zelf nog wel eens wat?
Zo ja wat?
Trouwens,
Er zijn weer mensen met de Grenade bezig,
hebben ze me laten weten(wat er van komt???)
Rob007.
http://www.vandijkenelektronica.nl/site/index.php?action=product&c…
Leuke 100V lijnversterker, als modulator?
Ruimte zat in de kast voor de rest van de zender.
[Bericht gewijzigd door Rd12tf op ]
hoi,Ff een vraag,weet iemand toevallig nog een converter voor in de auto van fm/am radio naar de kortegolf.Je kan ze volgens mij kant en klaar kopen,maar ik weet helaas geen adres.
Ja op internet wel ,Maar ik zoek iets in nederland.
Hopelijk kan iemand me ff voort helpen,Want wil er een plaatsen in de auto.Vroeger waren ze er zat en de ontvangst van die dingen waren ook toppie.Dus ik hoor het nog wel groeten.By the way ik hoop dat er deze dagen een beetje condities komen want dan geniet ik weer met volle teugen van de kg.piraten.
Op 23 november 2005 17:14:30 schreef rob007:
Ja is goed @MG bouw jij zelf nog wel eens wat?
Zo ja wat?Trouwens,
Er zijn weer mensen met de Grenade bezig,
hebben ze me laten weten(wat er van komt???)Rob007.
Ja Rob, ik ben 2 buizen radio's aan het slachten.
Hoogspanning / audio trafo , 2x EF80 + EL84 als oscillator, buffer en eindversterker. EZ80 als gelijk richter, weerstanden en condensatoren etc. etc. etc. Genoeg onderdelen om iets te-bouwen.
Kortegolf is mogelijk met deze schakeling die ik wil maken, in de buffer trap maak ik in de anode een afstembare kring voor onderandere de grondfrequentie en de 4e harmonische voor 48mb.
De pi filter in de eindversterker zal ik schakelbaar moeten maken.
Maar zover ben ik nog lang niet, ben nog eerst aan het slachten.
@ KT88, worden de forum regels hier nier erg overschreden?? of gelden die niet meer als je mod. bent geworden??
wel even het goede voorbeeld geven!! 
zie hier: http://www.circuitsonline.net/forum/view/14863
[edit] 20 pag. te lang,foei,, volg. mij kun je hier beter een nieuwe web site aan wijden
[Bericht gewijzigd door Shiptronic op ]
shiptronic, de limiet is inmiddels verschoven naar 30 pagina's.
ik ben een fel TEGENstander van die limieten, het wordt dan een enorm onoverzichtelijke rotzooi.
je begint inhet ene topic met het bouwen van iets, en vervolgens zijn we weer 30 pagina's verder is er het 2e topic.
vervolgens zit je te solderen, en heb je het schema weer nodig. je zal je al snel afvragen
WAAR STOND DAT CRUCIALE LINKJE NAAR DAT ONTBREKENDE DEEL VAN MIJN SCHAKELING NOU?
in deel 1, 2, 3, of 4/binnenkort 5?
ongelooflijk lastig is dat.
Op 23 november 2005 19:05:56 schreef ledlover:
ik ben een fel TEGENstander van die limieten, het wordt dan een enorm onoverzichtelijke rotzooi.
je begint inhet ene topic met het bouwen van iets, en vervolgens zijn we weer 30 pagina's verder is er het 2e topic.
vervolgens zit je te solderen, en heb je het schema weer nodig. je zal je al snel afvragenWAAR STOND DAT CRUCIALE LINKJE NAAR DAT ONTBREKENDE DEEL VAN MIJN SCHAKELING NOU?
hehehe, ik ook, maar ik heb er mijn eigen oplossing voor, zonder limiten worden echt heel grote topics(laser en tesla) ook wat onoverzichtelijk(ik plak alles gewoon automatisch aaneen
)
Op 23 november 2005 19:05:56 schreef ledlover:
vervolgens zit je te solderen, en heb je het schema weer nodig. je zal je al snel afvragenWAAR STOND DAT CRUCIALE LINKJE NAAR DAT ONTBREKENDE DEEL VAN MIJN SCHAKELING NOU?
[knip en plak] zondag 27 maart 2005 19:14 door Jonathan Pauwels
Door vraag van de gebruikers is de maximum lengte van topics opnieuw opgeschroefd tot 30 paginas
Sorry er over heen gelezen , mijn nederig excuus
killerbeezz16
HF door me brain!
Hallo heren!
Weet iemand waar ik een CD4011 IC vandaan kan halen?
( in de buurt van rotterdam )
Groet
Bas
MMMM 30 paginas lol!
killerbeezz16
HF door me brain!
Ow nog 1 vraagje!
Waar kan ik voor een normale prijs onbewerkte print kopen?
(gewoon verkoperd epoxie)
groet
Bas
@MG FF kort!
Je bent ze toch niet helemaal uit elkaar aan het halen?
En ja ja welk schema?
En begrijp ik het goed? Ook KG?
@shiptronic
Vind je het niet interessant genoeg?
Rob007.
killerbeezz16
HF door me brain!
Op 23 november 2005 19:42:27 schreef killerbeezz16:
Ow nog 1 vraagje!
Waar kan ik voor een normale prijs onbewerkte print kopen?
(gewoon verkoperd epoxie)
Hoe maak ik een 100 uH spoel?groet
Bas
Op 23 november 2005 18:48:03 schreef shiptronic:
@ KT88, worden de forum regels hier nier erg overschreden?? of gelden die niet meer als je mod. bent geworden??wel even het goede voorbeeld geven!!
Damned if you do, damned if you don't..........
Wel aardig dat je denkt dat ik de enige moderator ben hier 
Sluiten dan maar, zal een nieuw deeltje aanmaken.