CO tegenwoordig erg traag

ik weet niet of ik de enige ben die er last van heeft, maar ik vind CO behoorlijk traag de laatste tijd, het duurt soms wel 2 a 3 seconden voordat ik de active topics lijst in beeld krijg, of een andere pagina.

nu zag ik dat er ook al ruim 370.000 records in de db staan, dus aan de ene kant is het ook niet zo vreemd natuurlijk, maar kan daar niet wat aan gedaan worden? ik weet niet of het verdelen over 2 databases wat aan de snelheid zou kunnen doen? dat je de oudere topics in een 2e database zet bijv, en dat die eigenlijk alleen geraadpleegt wordt met de zoekmachine.

ik vind iig wel dat hier wat aan gedaan moet worden, want de db wordt natuurlijk alleen maar steeds groter en groter.

Ben bang dat je hiermee de alom bekende kwestie van de centjes weer hebt aangesproken ;)

Tis al vaker aan de orde geweest.. als je er iets aan gedaan zou willen hebben mag je geld gaan storten :)

Michel

Si vis pacem para bellum.

ik heb een paar maanden terug al geld gestort, 10 euro om precies te zijn, meer mocht niet, anders had ik dat wel gedaan.

zou je meerdere keren mogen doneren trouwens :)

[Bericht gewijzigd door Stefan van I op zondag 4 december 2005 22:24:37

Nergens last van. Al een hele tijd niet.

AKA fry, Stichting EMM, ElectroMagnetic Magnificence

Op 4 december 2005 22:23:14 schreef Stefan van I:
ik heb een paar maanden terug al geld gestort, 10 euro om precies te zijn, meer mocht niet, anders had ik dat wel gedaan.

Van 10 euro kan je nog geen 2e server bouwen helaas...:(
(ikzelf ben er nogsteeds niet echt aan toegekomen om es iets te doneren....moet het toch es op me lijstje zetten...)

wel een paar pennetjes besteld overigens :D

Si vis pacem para bellum.

Hier idd soms ook *traag*.
Ik koop ook wel een paar pennetjes, en als ik weer is te veel geld heb doneer ik wat aan CO (Golden memeber ziet r gewoon stoer uit:7)

Woei! *heeft etsbak*

Ik heb zojuist (weer) 10 euro overgemaakt naar Hugo.

maar ik neem aan dat Jeroen aan die banners toch ook wel redelijk wat verdient?

zijn er ondertussen stuk of 5,6 ofzo?

EDIT: heb het zojuist even opgezocht, en er wordt 5 cent per klik berekend.

[Bericht gewijzigd door Stefan van I op zondag 4 december 2005 22:35:06

Op 4 december 2005 22:32:27 schreef Stefan van I:
Ik heb zojuist (weer) 10 euro overgemaakt naar Hugo.

maar ik neem aan dat Jeroen aan die banners toch ook wel redelijk wat verdient?

zijn er ondertussen stuk of 5,6 ofzo?

Maximaal 3 tegelijk (op je scherm).

Woei! *heeft etsbak*

Die banners zullen ook geen vetpot zijn. Zeker niet met de hoeveelheid traffic en data die wij met z'n allen genereren. Ben trouwens wel benieuwd wanneer die pennen er zijn.

Owja.. Terug on topic: traag? Ja, zo nu en dan. Maar dan ook echt traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!

Ik heb hier geen last van langzaam ladende pages. (Gebruik Firefox 1.5)

Binnenkort ook maar eens wat doneren, wil het al lang doen maar vergeet het steeds.

Waar moet het geld eigenlijk naar toe?

Op 4 december 2005 22:36:36 schreef Brokencore:
Ik heb hier geen last van langzaam ladende pages. (Gebruik Firefox 1.5)

Binnenkort ook maar eens wat doneren, wil het al lang doen maar vergeet het steeds.

Waar moet het geld eigenlijk naar toe?

http://www.circuitsonline.net/forum/view/22117

ik heb de laatste 4 weken nergens last van...
weet wel dat Jeroen V. constant bezig is met het tunen van de software! hij zit zeker niet stil.

IF you can't convince them, then confuse them!

Ik heb ook niet het idee dat CO de laatste traag is. Controlleer anders de volgende keer eerst de parse tijd die onderaan elke pagina vermeld staat. Als die tijd echt hoog is ligt het aan de server van CO. Anders moet je het toch bij je eigen verbinding gaan zoeken.

Jeroen

Moderator

Het kan natuurlijk altijd sneller, maar ik vind het niet echt traag moet ik zeggen. 370.000 records is geen probleem, daarvoor heb je een database (+ indexes), daar zal het probleem niet liggen.

KT88

Overleden

Wat ik wel merk is dat het vaak even duurt voordat de banners er staan.
Totdat dat het geval is, heb ik een zandlopertje in beeld en kan ik niet naar beneden scrollen om de laatste berichten in een thread te lezen.

Kan eventueel met de instellingen van mijn browser te maken hebben (geen idee)?

Dat is even een tijdje weg geweest, en toen was het werkelijk razendsnel.
De laatste week ofzo is dat echter weer terug.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Heb hier ook nergens last van.
Alleen het posten van berichten duurt een enkele keer wat langer maar niet vervelend lang ofzo.
Het is meestal klik en daar is ie alweer

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....

ik kan al geruime tijd niet klagen !

66.14 ms

de site werkt prachtig, en suppersnel !
mede dankzij de sobere opbouw denk ik ! houden zo

ooit komt er wel een dag dat er een deel van de oudste posts de deur uit moet...

Ik heb eerlijk gezegt het gevoel dat het niet bij CO ligt of bij shock media ik heb het idee dat het ergens in de route ernaartoe zit.

Ik kan er helemaal naast zitten maar virtual.trinity.shockmedia.nl doet eigenlijk altijd 12ms-66ms.
de router ervoor krijg ik soms niet binnen(ge-3-8-288.redbus.as25232.net) ja en dan is ook co traag.
mischien dat Alain hier zijn licht eens op kan werpen?hij zal er iig meer verstand van hebben dan ik.

KT88

Overleden

Op 4 december 2005 22:54:46 schreef Rd12tf:
Als het traag is, zie ik FF op deze wachten:

http://www.google-analytics.com

Error / not found? Dat heb ik nog nooit gezien op CO.....

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

Nee, dat zie je onderaan als co laadt. Maar die pagina komt er niet te staan.
Easter egg?

Bij mij 70-140ms.
edit: nu opeens 180ms:S
edit2:Nu 120ms
edit3: nu ook weer 120ms
edit4: nu 145ms
edit5: dit is de laatste edit:P
edit6: 80ms
edit7: dit is echt de laatste edit:P

[Bericht gewijzigd door jossie op zondag 4 december 2005 23:02:23

Woei! *heeft etsbak*