wanted potmeters !

Hiya all! Ik ben bezig met een project voor school, waarbij een mengtafel aangestuurd kan worden met behulp van een PC (Visual C++). Ik ben op zoek naar een goedkope oplossing voor mijn potmeters. Deze potmeters (high, mid, low en gain) moeten informatie kunnen verzenden & ontvangen. Wie heeft hier een ideetje en/of links voor?

Greetingz,

Erriez

Wat je zou kunnen proberen zijn de digitale potmeters van Conrad (o.a.), die hebben "potmeter" IC's die serieel aan te sturen zijn.

Groeten
Antoine

Thnx antoine 4 the tip!

Bedankt Antoine voor de tip, maar ik zoek eigenlijk een oplossing met motorpotmeters die een positie kunnen aannemen wanneer ik een signaal vanaf mijn computer zend. Ook moet de potmeter een signaal terugzenden naar de PC met gegevens over zijn positie. Bestaat hier een goedkope oplossing voor of kan ik beter tiptoets potmeters gebruiken?

Potmeters

In feite zijn die digitale Potmeters niet zo gek,
als je de data die je er naartoe stuurt gelijk gebruikt
in een progammaatje als terugmelding.
Met pot's die door een stepper worden bestuurd doe je
in feite hetzelfde. Je gaat er gewoon van uit dat wat je
naar die chip of die motor stuurt ook uitgevoerd wordt.
Succes, Willem

Bedankt Willem!

Kun je misschien wat meer toelichting geven op jouw visie...Ikzelf heb geen ervaring met stappenmotoren, digitale potmeter IC's etc. Daarom geen idee van de werking van deze potmeter IC's.

ik zou het zo doen.

gebruik stappenmotors om de potmeters te bewegen...

gebruik een potmeter, maar enkel om de positie te kunnen uitlezen (met A-D omzetter) of een schuifschakelaar (als dit bestaat met 30of meer kontakten)

Gebruik dan digitale potmeters om effectief de regeling uit te voeren.
Voordeel : de I/O is volledig gesplitst, dus minder kans op storingen + foutzoeken wordt "eenvoudiger".
Nadeel: zonder pc géén werking

Voor deze oplosssingen kan je gemakkelijk schema's vinden in elektuur / op internet, daarna gewoon een kwestie van juist te kombineren & multiplexen.
En de fouten te zoeken...

het zal wel een dure zaak worden, afhankelijk van welke precisie je wil.

pointers don't kill programs, programmers kill programs