hallo mensen ik zit met een klein probleem,ik heb pas een nieuwe versterker gekocht van jbl na heel veel problemen met aansluiten heb ik hem toch aan de praat gekregen.
het is een 4 kanaals versterker nu wil ik er op het moment 2 speakers op aansluiten,nu staat in de handleiding dat je 1 op de front-output moet zetten en andere op de rear-output,dit heb ik dus gedaan,hier ligt mijn probleem ook niet maar het gaat om de input van de versterker ik heb namelijk een rear en front-input,hiermee wil ik zeggen dat ik dus of de speaker die ik op de rear heb aangesloten kan laten spelen of die op de front, er is dus op het moment maar 1 speaker die ik kan laten werken,kan ik bv. de input van de rear doorlussen/splitten naar de front of is hier een andere oplossing voor?,
en ff buiten dit verhaal om,ik kan ook kiezen of ik mono of stereo geluid wil(rear and front).vanzelfsprekend ga je natuurlijk voor stereo maar waarom mono?
Handleiding wel goed gelezen? Waarom mag je niet 2 front speakers tegelijk gebruiken? 
Dat is het enigste wat ik uit je letterbrei halen kan...
het staat zo in de handleiding,2
2 kanalen voor front en 2 voor rear,
zou je dan als ik 2 speakers op rear of 2 op front zet,ook gebrugd zijn? of alleen zoals in de handleiding staat?
ja sorry van die post maar makkelijker kan ik het niet maken
[Bericht gewijzigd door mical op ]
nou ik zal het opnieuw proberen dan
(4 kanaalsversterker)
aan de rechterkant van mijn versterker kan ik de kabel inpluggen die vanuit de autoradio komt(audiokabel)normaal is dit bij een versterker 1 ingang en die verdeeld het dan over de 4 kanalen,bij mij heb ik 2 ingangen die verdeeld worden over 2 kanalen, bij de eerste ingang staat rear en bij de tweede staat front,dus moet ik kiezen of front aansluiten of rear ik heb hem dus op rear aangesloten.
maar nu komt het in de handleiding staat dat als ik wil bruggen dat ik 1 speaker op front moet aansluiten en 1 op rear,dus ik krijg maar uit 1 speaker geluid omdat die op rear is aangesloten en die andere dus niet omdat die op front is aangesloten
ik hoop dat dit wat duidelijker is
Bruggen! Dat maakt het verhaal heel anders.
Je hebt een 4-kanaalsversterker, en in brug wordt dat een 2-kanaals versterker om dat je de 4 kanalen 2 aan 2 gebruikt.
Om deze 2 kanalen in brug aan te sturen moet je nog steeds 4 kanalen aansluiten, en op de uit gang op front en rear uitgangen je speakers. Die zijn dan niet meer voor front en rear maar voor links en rechts. Je levert 2 versterkers in om brug mogelijk te maken.
maar wat is nu de oplossing.
kan ik bij 1 van de 2 ingangen een kabel doorlussen naar de andere ingang?
of moet ik vanuit mijn tweede uitgang op de radio een compleet nieuwe kabel trekken om die tweede ingang van de versterker voorzien van geluid?
Je kan L en R vanaf je radio splitten in 2 keer L en R.
Zijn verloopkabeltjes voor (Y-kabel) en je kan ze ook binnen een half uurtje maken.
Vanuit 1 moeder-plugje met afgeschermde kabel naar 2 vader-plugjes. Geen weerstanden nodig. En dat 2 keer doen.
Of gebruik je de speakeruitgangen van de radio om je versterker te sturen?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
kan iemand mij helpen weet niet waar ik dit moet posten maar ik post het dan maar hier mijn spoel van mijn jbl gto 75.4 versterker word meer den 50 graden en protectie lapje flikkert maar de mosfets onder de koelplaatjes zijn nog allemaal intact
Open een nieuw topic, je voegt 0,0 aan dit topic toe.

En gebruik bij de volgende posts eens wat hoofdletters en leestekens.