Ik zie net bij Medialas dat je er gratis 10 shows bij krijgt als je Mamba Black koopt. Nog mensen die twijfelen????
lols 
ik ga t kopen na me scanners 
eerste geld licht hier 2e deel komt 8 januarie met me verjaardag en dan krijg ik mischien 300 te leen van me vader 
dus dan heb ik mooie m9024 scanners.
Daarna voor een originele mamba sparen en dan voor een blouwe dpss 
ik zou het btw aardig waarderen als mensen die uploaden even in de naam van hun zip bestand vermelden voor welke software het bestand is 
[Bericht gewijzigd door Electrogek op ]
Dnstje
Elektro/laser/lichtdude enzo* http://yoshinon.dnstje.nl/
Op 27 december 2005 13:47:16 schreef Dnstje:
Ik ben benieuwd hoe goed de m9024 scanners zijn.
maar ik weet alvast dat ze beter zijn dan steppers
je kan er dit soort resultaten mee halen
http://mylaserpage.de/9024.htm
edit
ik heb zojuist ff me allereerste zelfgemaakte muzieklasershow geupload
(verwacht niet te veel dit verlangt nog wat oefenen)
[Bericht gewijzigd door Electrogek op ]
Altijd willen weten hoe MediaLas er van binnen uitziet?
http://www.laserfx.com/Backstage.LaserFX.com/MediaLas-VV/VisistMediaLa…
Op 27 december 2005 21:39:16 schreef Arjan Swets:
jammer ... nog geen antwoord...
ga anders is msnen of emailen met djantoine want die is al best ver met het chan project 
Op 27 december 2005 21:25:12 schreef roelke.nl:
ik zoek nog een optiek om voor een diode te zetten
ik vind hem aleen niet
Ik heb wel lasermodules liggen, en het is al gelukt om zo module open te krijgen met 2 ronde tangen. Dan kun je de optiek van de module daarvoor gebruiken! Alleen de modules zijn wel nieuw.
Heej mensen!
Allemaal fijne kerstdagen gehad?
@t Dnstje.
Is dat het guido's dac versie 2 met blanking en rgb?
Want ik heb hier versie 1 liggen en die werkt goed.
Is me ook al opgevallen als je in het programma schakelt tussen de pcb's dan werkt de x en y maar de blanking is dan helaas weg.
Voor die uploads ben ik ook bezig geweest.
Ben al een tijd bezig met een laser site te maken en kan misschien makkelijk naar de ftp server een linkje leggen.
Ik heb ook een stukje ruimte op electrogek's zijn server.
Daar ga ik ook de site zetten waarschijnlijk.
Zeer bedankt hiervoor.
(Maar jij bent al heel wat filmpjes rijker! haha. )
Nog ff terug te komen op het elm chan verhaal. Ik heb het PBC schema liggen en geconroleerd. Moet hier en daar nog ff iets aangepast worden. Ik verwacht ook dat ik pas in het volgend jaar (2006) een test PCB ga laten maken en dan een paar zelfbouw galvo's flink ga testen. Maar ik heb nog wel wat kennis nodig om die dingen uit te pluizen hoe die nu ziten. Globaal weet ik hoe het werkt.
Maar PD schakelingen zijn niet mijn favorieten. 
Laat mij maar plaatjes draaien daar ben ik goed in.
Alvast een Prettige jaarwisseling,
GRTZZZ Dj Antoine
hilbren
zonder rook geen elektronica
Op 26 december 2005 23:19:15 schreef Arjan Swets:
Hoi,..Ik was dat verhaal van ELM-CHAN ook eens aan het bekijken...
nu wilde ik die Galvo-Amp ook maar eens gaan bouwen...
maar ik zit toch met een paar vraagjes...
Die NJM4580 opamp is nergens te krijgen... nu las ik in dit forum ergens dat de kan worden vervangen door de TL074 klopt dat?
en moet ik de aansluitingen 4 en 8 dan aan de +15v en -15v aansluiten?dan is de LM675T ook nergens te vinden, maar deze zo vervangbaar zijn met de TDA2030 klopt dat?
en dan die EX03-16m ... die zou vervangbaar zijn met de osilator op norm zijn pagina..
moet allemaal lukken tot nu toe...
allereerst vroeg ik me af "wat is PD?", maar ik geloof nu dat ik begrijp dat dat de pd-o en pd-i aansluitingen zijn in ELM-CHAN zijn schema...
daar heb ik ooit ook eens naar gezocht:
http://en.wikipedia.org/wiki/Potential_difference
wat je eigenlijk doet is: je voegd het diffrentiaal van het signaal toe aan het signaal, bij elke stap die je maakt met je signaal wordt er een extra puls toegevoegd. daardoor lijkt het voor de rest van de schakeling alsof het galvano wat aangestuurd wordt gewichtloos is (de galvano lijkt namelijk oneindig hard te acceleren)
alleen wat moet ik nu weg laten uit het schema van chan en vervangen met dat verhaal van norm?...
kan ik alles vanaf pootje 3 van U5 in chan zijn schema vervangen met dat verhaal van norm?
oja nog een vraag... doet die tda2030 het misschien ook op -15 & +15v... want dat is geloof ik het enigste deel dat +20V & -20V nodig heeft??
tda is de enige die geen gestabileseerde spanning nodig heeft, de besturings elektronica heeft dit wel nodig, wat je in de praktijk doet is het volgende:
je pakt een trafo 15/18Volt -> gelijkrichter -> elko's (dan heb je +- 20 Volt) vervolgens gebruik je een 7815 en een 7915 om er een + en -15 van te maken
Ik wilde dat deel met relais ry1 er ook uitlaten, want ik begreep dat dat er puur inzat omdat chan alles op een accu heeft werken, en dat het even duurt voordat hij de negatieve spanning heeft, en om de galvo niet te beschadigen, deze pas gaat werken als de -20v er is??
klopt dit?
ik kom tot dezelfde conclusie...
roelke.nl
AVR powerd
Op 27 december 2005 23:37:26 schreef Laserist:
[...]
Ik heb wel lasermodules liggen, en het is al gelukt om zo module open te krijgen met 2 ronde tangen. Dan kun je de optiek van de module daarvoor gebruiken! Alleen de modules zijn wel nieuw.
die 10 mw modules he 
zitten die dingen ook in een pointer
die heb ik nog wel liggen
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
pointers hebbe meestal <1mW... maar als je ze in een echte laserwinkel ofzo koopt kunne ze best 5 of 10 mW zijn
Popelscan is dood !!!!
Guido heeft begin deze maand aangegeven dat er geen opvolgers komen van zijn Popelscan V3.1. Hij stopt met programmeren omdat 'ie er geen tijd meer voor heeft. Wél wil hij doorgaan met het verkopen van de MOT-setjes, galvo's en DAC, de DAGg.
Voor mensen die handig zijn met Delphi, Popelscan is nu Open Source en kan door iedereen herschreven worden. De download: http://www.laserfreak.net/forum/viewtopic.php?t=37980
roelke.nl
AVR powerd
Op 28 december 2005 11:14:18 schreef muddy:
pointers hebbe meestal <1mW... maar als je ze in een echte laserwinkel ofzo koopt kunne ze best 5 of 10 mW zijn
ik bedoelde de optiek 
Op 28 december 2005 10:01:23 schreef roelke.nl:
[...]die 10 mw modules he
zitten die dingen ook in een pointer
die heb ik nog wel liggen
Nee ook de 5mW. Of diegene die in de pointer zit makkelijk bruikbaar is weet ik niet. <5mW rood 650nm laser module in metalen behuizing incl draadjes op 3V is 7,- eur per stuk
[Bericht gewijzigd door Laserist op ]
Heeft er iemand interesse (of een idee) om eens te kijken of het mogelijk is om DRAADLOOS een DAC aan te sturen?
Is wel wat makkelijker dan elke keer beperkt te zijn aan die 2m LTP-kabel....
Ook ideeen om de USB-gestuurde EasyLase DAC draadloos aan te sturen zijn welkom !
hilbren
zonder rook geen elektronica
Op 28 december 2005 17:03:58 schreef hyperscan:
Heeft er iemand interesse (of een idee) om eens te kijken of het mogelijk is om DRAADLOOS een DAC aan te sturen?Is wel wat makkelijker dan elke keer beperkt te zijn aan die 2m LTP-kabel....
Ook ideeen om de USB-gestuurde EasyLase DAC draadloos aan te sturen zijn welkom !
apparte comprutel kopen met wifi daar je dac in de lpt steken en dan effe een proggie modden zodat die over ethernet aangestuurd kan worden
suc6 ermee 
roelke.nl
AVR powerd
Op 28 december 2005 17:03:58 schreef hyperscan:
Is wel wat makkelijker dan elke keer beperkt te zijn aan die 2m LTP-kabel....
we hebben hier een verlengkabel van 10 m liggen 
10m LTP werkt niet; teveel verlies met die kleine spanningkjes. Zéker als het zo snel moet gaan.
En een apart comprutel kopen wil ik ook niet en is omslachtig lijkt me.
Zit meer te denken aan Bluetooth ofzo.
Of een omvormer van LTP naar zendertje naar ontvangertje naar LTP.
Ziet er ook professioneel uit als je komt aanzetten met draadloze systeem. Geen gekloot met kabels naar je installatie. Echte laseristen doen het volgens mij ook zonder, dus kan kunnen wij dat ook (nadoen) !!