Ik kreeg een oplawieper van een verwarmingsbuis. Als ik met een spanningzoeker kijk staat er op slechts een deel van de verwarmingsbuizen spanning. Hoe kan ik het lek (?) vinden? Wat kan er nog meer aan de hand zijn? Alvast bedankt, Willemmen
Oeps...
Ik zou in dat geval zeker niet onder de douche gaan ofzo:P
Groep voor groep uitschakelen en kijken bij welke groep het zit?
Dan per apparaat kijken bijv lijkt me.
laten we dit topic nu eens bookmarken en als standaard antwoord geven aan iedereen die zijn pc wil aarden aan de verwarming...
...die zijn pc wil aarden aan de verwarming...
Is dat niet handig dan? 
Overigens... Wel raar dat eea. maar op een deel van je pijpies staat. Of zitten er ergens stukken slang tussen? Of staat die spanning op jou en is die CV gewoon goed geaard?
Hebbes! Na 26 jaar open haard is de bedrading die ongeïsoleerd op de eerste etage dicht in de buurt zat van de metalen rookafvoer doorgesmolten. (verstaft) Ik denk dat het zelfs een verborgen gebrek genoemd mag worden. De sleuf zit wel in de muur maar is ongebruikt. De verwarmingsbuis loopt dicht aan de "schoorsteen" langs. Heb eerst de groep gevonden, toen stuk voor stuk alle centrale dozen ontleed et voila.
gradtje
Ja... en toen ?
Het is wel heel bedenkelijk dat je verwarming blijkbaar nergens geaard is. Als je ook nog een combiketel heb betekent het namelijk dat je hele gas-, cv- en waterleiding op 220V hebben gehangen , als je nou je tanden aan het poetsen bent terwijl je net gedouched hebt en je drinkt een slokje uit de kraan gebeuren er rare dingen natuurlijk.
Ik zou ook nog even naar de aarding kijken.
Bedankt voor de tip! De profis hebben de aarding er maar afgesloopt bij de verbouw van de badkamer. Lang leve het wit laten doen van een grote klus. Ik zal de aarding in orde maken. Bedankt allemaal. Grt, Willemmen.
PS. heb je wel een aardlekschakelaar in de meterkast?
Deze had er naar mijn mening uit moeten vallen.