jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 2 januari 2006 13:18:48 schreef Lucky luke:
alleen is die condensator voor de spoel geen 10uF want die had de e-boer niet meer, maar 6,8 uF.
Dat is gewoon een standaard waarde hoor, ga dan maar naar een andere eboer;)
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
zal wel uitverkocht geweest zijn...
maar waarom werkt het nou weer niet, ik heb alles nagemaakt uit het schema v.d. datasheet.
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 2 januari 2006 15:52:32 schreef Lucky luke:
zal wel uitverkocht geweest zijn...maar waarom werkt het nou weer niet, ik heb alles nagemaakt uit het schema v.d. datasheet.
Neem eerst 10uF en ga dan verder zeuren;).
Of plak wat parallel.
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 2 januari 2006 16:09:43 schreef Lucky luke:
ik wil er wel 2 paralel plakken
Van 5uF!
Op 2 januari 2006 16:29:12 schreef jossie14:
[...]
Van 5uF!
5uF is er bijna ook niet;) neem dan 2x 4,7uF. Of plak er bij die 6.8uF een 3.3uF bij.
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 2 januari 2006 17:38:34 schreef Jan Bot:
[...]5uF is er bijna ook niet;) neem dan 2x 4,7uF. Of plak er bij die 6.8uF een 3.3uF bij.
Hoezo, ook?
10uF is een normale waarde hoor!
Lucky Luke
heb alleen 2x 6,8 uf low esr.
en met klein=fijn gesproken die zegt dat ik me ic gefrituurd heb. nou had ik nog een 2e maar die heb ik laten vallen.
ik weet 't, dom.
nu heb ik nieuwe gesampled, en ook een andere in pdip, hopelijk werkt dat makkelijker.
heb ik wel weer wat andere omringende componenten nodig...
Op 2 januari 2006 17:55:22 schreef Lucky luke:
heb alleen 2x 6,8 uf low esr.en met klein=fijn gesproken die zegt dat ik me ic gefrituurd heb. nou had ik nog een 2e maar die heb ik laten vallen.
ik weet 't, dom.
nu heb ik nieuwe gesampled, en ook een andere in pdip, hopelijk werkt dat makkelijker.heb ik wel weer wat andere omringende componenten nodig...
Het duurt alemaal wel lang zeg, z'n step up-je maken:P
Als je een ic laat vallen is e toch niet gelijk stuk? Of bedoel je dat je hem niet meer kan vinden? Nou zoek dan nog maar even heel goed!
Sorry dat ik "ook" zei, dat ding automatisch. Ik weet ook niet waarom:P
Lucky Luke
Op 2 januari 2006 18:11:08 schreef Jan Bot:
[...]Het duurt alemaal wel lang zeg, z'n step up-je maken:P
Als je een ic laat vallen is e toch niet gelijk stuk? Of bedoel je dat je hem niet meer kan vinden? Nou zoek dan nog maar even heel goed!
Sorry dat ik "ook" zei, dat ding automatisch. Ik weet ook niet waarom:P
ik kan hem idd niet meer vinden, het ligt hier om de een of andere reden vol met stukjes klein zwart platic, en brokjes potgrond...
geen idee hoe het er komt, maar het maakt zoeken verdraaid lastig...
edit: "mision_imposible" geslaagd!
edit2: ic gevonden dus. maar nu ook nog gesoldeerd
straks testen... spannend... 
Lithium
Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt
Hi.
Ik heb ff een vraagje.
Zou je er een foto van willen en kunnen posten want ik hem ook wel eens een robot willen maken maar zou niet weten hoe ik zo iets maak.
Ik heb 5 stappen motoren denk wel dat ik er iets leuks mee kan doen.
Lucky Luke
Op 2 januari 2006 19:36:02 schreef ejpi15:
Hi.
Ik heb ff een vraagje.
Zou je er een foto van willen en kunnen posten want ik hem ook wel eens een robot willen maken maar zou niet weten hoe ik zo iets maak.
Ik heb 5 stappen motoren denk wel dat ik er iets leuks mee kan doen.
ik werk met gewone motoren.
MAAR NIET MEER MET DEZE! #@%#&MOTOREN!!!!
zo, dat lucht op!
deze motoren zijn heel handig, maar niet hiervoor.
foto maak ik wel als het af is. dan komt het ook op mijn homepage [url=www.home.versatel.nl/spamacount]sneak previeuw?[/url]
ik ga denk ik maar eens zoeken naar een of ander dom stuk speelgoed waar een motor = overbrenging inzit.
en ik neem een andere stepup, want:
Op 3 januari 2006 11:14:52 schreef ejpi15:
Hoe ging het testen?
kompleet de mist in. gelukkig niet letterlijk (geen rook) maar het werkt voor geen milimeter.
ik ga nu es de max732 (dacht ik...) uitproberen... die is gewoon in dip... kan wel maar 200 mA leveren, dus zal er 1 voor elke motor moeten hebben (als ik teminste toch doorga met deze motoren, maar ik denk van niet, zie boven)
moet dus nog ff zien wat die stepups doen (is erg leerzaam:)) en anders andere motoren uit e.o.a dom stuk speelgoed met een motor+overbrenging erin...
vraag me af wat ze in de speelgoedwinkel denken 
("ja ik ben op zoek naar iets met een motor en een overbrenging""moet u dan niet naar een garage?""uh, nee...")
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 3 januari 2006 15:05:21 schreef Lucky luke:
sneak previeuw?

Stepup met spoel: Energie in de spoel, voltage in de spoel gaat omhoog, elko wordt opgeladen op een hoger voltage, spoel wordt weer opnieuw volgekauwdtdtdtttdd.
Lucky Luke
Op 3 januari 2006 15:08:45 schreef jossie14:
[...]
Stepup met spoel: Energie in de spoel, voltage in de spoel gaat omhoog, elko wordt opgeladen op een hoger voltage, spoel wordt weer opnieuw volgekauwdtdtdtttdd.
weet ik!
met senak previeuw door erop te kliken krijg je het voorproefje van mijn homepage (waar uiteindelijk ook ALS op komt)
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 3 januari 2006 15:11:11 schreef Lucky luke:
[...]
met sneak preview door erop te kliken krijg je het voorproefje van mijn homepage (waar uiteindelijk ook ALS op komt)
Er staat nu nog niet zoveel op:P.
Lucky Luke
Op 3 januari 2006 15:12:16 schreef jossie14:
[...]
Er staat nu nog niet zoveel op:P.
weet ik, ik heb het ook druk hoor 
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Op 3 januari 2006 15:13:28 schreef Lucky luke:
[...]
weet ik, ik heb het ook druk hoor
*kuch*
(:P)
Euh .. ik ook 
[Bericht gewijzigd door jossie op ]
Lucky Luke
Lithium
Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt
mm....
Lego! daar is veel in te vinden.
Ik had ook wel eens iets van kenex of zo iets dergelijks en daar had ik ook een motortje van en daar zat dan weer een vertrager op.
Lucky Luke
Op 3 januari 2006 17:04:46 schreef ejpi15:
mm....
Lego! daar is veel in te vinden.
Ik had ook wel eens iets van kenex of zo iets dergelijks en daar had ik ook een motortje van en daar zat dan weer een vertrager op.
knex bedoel je?
ja, zoiets zoek ik. met een mechansiche vertraging dus.
minder snelheid@meer kracht!
moet alleen 2 hebben, en knex/lego is te duur om zomaar te slopen.
Lucky Luke
ik ga toch eerst maar eens testen op 9v blokje, daarna knoei ik door met stepups en ondertussen houd ik mn ogen open voor een betere motor.
ff tussen haakje, nu er een sectie robotica is...
verder zit ik een beetje met de naam ALS in de maag. toen ik die naam verzon wist ik nog niet dat het ook een dodelijke spierziekte was, nu wel. iemand een idee voor een betere naam?
ik had als gekozen, als afkorting van act like smart, omdat het een robotje moest worden dat zou doen alsof ie slim was.
en omdat het een project vol als'en is:
als ik een betere motor vind heb ik geen stepup nodig
als dat 9 volt blokie toch langer meegaat heb ik geen betere motor nodig
als ik het maar wekend krijg
etc...
maar wie weet er een andere naam die ook hierbij past, en nog uit te spreken valt (want daar schort het aan bij de namen die ik verzin...)
jossie
Woei! *heeft etsbak*
Ik dacht aan Act Like Stupid; maar de afkorting blijft ALS
.
Wat voor energy consuming motortjes gebruik je?
Act Like A Energy Wasting Device?
ALAEWD?
Lucky Luke
Op 7 januari 2006 13:51:06 schreef jossie14:
Ik dacht aan Act Like Stupid; maar de afkorting blijft ALS.
Wat voor energy consuming motortjes gebruik je?
Act Like A Energy Wasting Device?
ALAEWD?
mag ook nederlands zijn hoor.
zit zelf ook weer te denken. dat energieslorpen opend nieuwe wegen.