Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Op 9 januari 2006 02:02:32 schreef elmowww:
Ook heb ik dwangmatige neigingen:
Alle tolerantiestrepen van weerstanden naar dezelfde kant, alle tekst op smd weerstanden de zelfde kant op.
DAt heb ik ook altijd met diodes... Altijd dezelfde kant op. 
Maak jij ook schommelbewegingen als je nadenkt?
:-p
Op 9 januari 2006 08:09:29 schreef Evilest Aedolon:
Ok, waar lees jij BNN? En ze had echt wel 152,
Eeehhh Evil... je had het eerder over 154 hoor...
Vraagje tussendoor...
Keten jij je wel eens vast aan bomen in Schinveld?
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
ik zit meestal naar het plafond te staren of met mijn hoofd te wiebelen als ik serieus aant nadenken ben. ik vind dat heel rustgevend.
en als het probleem mij even te moeilijk wordt begin ik plafondtegels te tellen. en meestal na een paar minuten schiet mij dan de oplossing te binnen. blijkbaar draait dat verder als een background process...
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 9 januari 2006 19:38:03 schreef LaStei:
iets over apple ...
net gelezen in de krant : morgen op MacWorld zou de eerstel Apple laptop voorgesteld worden met intel processor. en et ding zou klaar zijn om er ook Windows XP en Vista op te kunnen draaien ....
blijkbaar wil apple andere markten aanboren en een graantje meepikken op de hardware markt ook als 'high end hardware manufacturer'. een van de grote tegenargumenten om te switchen naar MacOs is dat er gewoon geen software voor is ....
Steve jobs zet zijn complete 'aanhang' weer te kakken blijkbaar.
het is ook ironisch om te zien hoe op de site van macworld het apple-symbool nu een 'intel inside' heeft terwijl intel dat trademark nu net op 1 januarie heeft laten varen .
ze lopen zoals gewoonlijk weer achter daar bij crapple
[Bericht gewijzigd door free_electron op ]
[...]
Alle tolerantiestrepen van weerstanden naar dezelfde kant, alle tekst op smd weerstanden de zelfde kant op. Als er 2 dezelfde schakelingen op één print zitten moeten ze exact hetselfde gerouted zijn.Mijn vriendin vind het leuk om af en toe een stukje te helpen met solderen. Die boeit niet hoe een tolerantiestreep zit:
Ik: "... Ohwja, die gouden streepjes moeten van je af"
Zij: "Waarom dan? weerstand maakt toch niet uit hoe die zit???"
Ik: "Euhm... Voor mij wel...".Ik ben bereid ze zelf om te solderen
:X:X
Orde en netheid. Alle streepjes op dezelfde plaats, draadjes aan beide kanten even lang, alle teksten in 1 keer leesbaar, ook de teksten op diodes naar boven toe,condensators rechtop en leesbaar.
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Op 9 januari 2006 21:39:40 schreef free_electron:
ik zit meestal naar het plafond te staren of met mijn hoofd te wiebelen als ik serieus aant nadenken ben. ik vind dat heel rustgevend.en als het probleem mij even te moeilijk wordt begin ik plafondtegels te tellen. en meestal na een paar minuten schiet mij dan de oplossing te binnen. blijkbaar draait dat verder als een background process...
Jaja, waarschijnlijk naar zijn vals plafond aan 't loeren dat hij ineen geklopt heeft met 'plankskes' van mensen die hij rauw lust 
Allez, alles bij elkaar heb ik ook zo'n afwijkende gedragspatronen hoor. Onderdeeltjes mooi recht, alles weerstanden leesbaar van links naar rechts of van boven naar onder. Uitgesoldeerde IC's die ik nog ga gebruiken, pootjes mooi vertinnen, dan met wick overtollig soldeer opzuigen, defluxen, dan zien ze eruit alsof ze recht van de fabrikant komen vooraleer ze in de voorraadbakkes gaan.
Ik ben blij dat ik hier lees dat ik niet de enige ben.
En heb ook al in m'n leven onwillige en koppige elektronische spullen onherkenbaar toegetakeld...
Heb eens in ne boek van Pease, een senior engineer van National gelezen dat hij iemand in dat milieu kende: Bob Widlar. Die had ook uitgelegd wat je moet doen als er iets na lang proberen toch blijft weigeren van te werken: je Widlarizeerd het gewoon. Widlariseren betekent: al je opgekropte woede er op uitwerken en het zo fijn kloppen met een flinke hamer dat de stukjes die er daarna nog van overblijven niet meer de moeite zijn om op te vegen.
Daarna kan je er weer met verse moed tegenaan.
- - big bang - -
LaStei
carpe cerevisi
@zweetvoetje... Misschien had ik de naam "bijbel" niet moeten gebruiken. Het blijkt dat in veel godsdiensten er een scheppingsverhaal is, met opvallend veel gelijkenis. En dat er een aantal key punten in zitten die, denk ik, de mensheid nooit zal oplossen (met mijn begrenst denkvermogen) En voor mij persoonlijk is er geen "absolute waarheid" net zo min als er een absolute rechte lijn is.
Want als ik die lijn trek, dan zeg ik automatisch dat alle andere godsdiensten leugenaars zijn, en met welk recht?
Overigens... Als ik moet nadenken, sluit ik alles af, mijn vrouw wordt er helemaal kriegel van. Je lijkt wel een autist... En de beste plaat voor goede idee-en is onder de douche....
zweetvoetje
Free the whales!
Ik vind nog altijd me bed de beste plaats om na te denken...
En die dingen die het geloof zegt zijn heel moeilijk om voor ons als onwaar te bewijzen. Da's net zoiets als de uitspraak: 'Als er door niets of niemand op een klok gelet wordt, dan staat hij stil. Zodra iemand ernaar kijkt, dan schiet hij meteen naar de goede tijd'.
mhm, ik zet het liefst alles schoks en scheef op het pcb en alle waarstanden anders. Ik hou nu aanmaal nu van ziekelijk orde. nadenken tja dat doe ik niet
zweetvoetje
Free the whales!
Omdat het bij mij normaal gesproken altijd bij prototypes blijft, ziet het er meestal niet echt mooi uit. Ook mijn werkwijze, eerst de ingangstrap maken, en dan pas nadenken over hoe ik dan verder ga, zorgen vaak niet voor de meest nette dingen. (vaak moet ik nog allemaal dingen aan de onderkant van het experimentterprintje solderen omdat ze bovenop niet meer passen) Ook gebruik allerlei types weerstanden door elkaar, wat er ook niet echt ordelijk uit ziet.
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Op 10 januari 2006 09:36:09 schreef LaStei:
En de beste plaat voor goede idee-en is onder de douche....
Heb ik ook!! Alleen wel een beetje moeilijk als je je brainwaves meteen op papier wil zetten...
Verder: op de WC krijg ik soms heldere ideeën en inderdaad ook wel in bed, hoewel ik daar meestal snel in slaap val.
Wel vervelend vind ik het wanneer ik zo'n vreemde sensatie in m'n scrotum krijg wanneer ik weer eens een idee heb!
Ik moet er altijd zo van pissen. En dat komt niet altijd goed uit als je zo zwaar zit te denken. 
(nee, niet te verwarren met geilheid Erotische opwinding en daar aan verbonden sensaties op reeds genoemde plek)
Op 10 januari 2006 23:06:10 schreef Fantomaz:
[...]
Heb ik ook!! Alleen wel een beetje moeilijk als je je brainwaves meteen op papier wil zetten...
Verder: op de WC krijg ik soms heldere ideeën en inderdaad ook wel in bed, hoewel ik daar meestal snel in slaap val.Wel vervelend vind ik het wanneer ik zo'n vreemde sensatie in m'n scrotum krijg wanneer ik weer eens een idee heb!
Ik moet er altijd zo van pissen. En dat komt niet altijd goed uit als je zo zwaar zit te denken.
(nee, niet te verwarren metgeilheidErotische opwinding en daar aan verbonden sensaties op reeds genoemde plek)
lijkt mij wel veel makkelijer als een vrouw. in iedergeval voorspelbaarder
Orka
to byte or not to byte is not a question
Dag allemaal!
ben pas een weekje geleden op dit forumpje "gevallen",
maar ik moet zeggen dat ik er al geweldig van genoten heb (onder andere zeker deze topic). man man... 
effe achtergrond: A2 EO 'er (én belg dus
) die het zwaar verprutst heeft op school ("dankzij" heftige autodidactische neigingen op jonge leeftijd, u alle wel bekent...) en door geluk (en hard bijleren na de uren) nu in de IT lekker zijn ding doet samen met Ing. en ander "titel" volk...
hoeveel IQ ik heb zeg ik dus lekker niet( vind da maar een beetje "de mijne is groter" toestand), is ook niet van groot belang.
Het enigste wat ik zou willen toevoegen is dat hetgeen mij het ergst stoort is dat het geen "schande is" om dom te zijn/doen maar ho maar als je effe "uit de hoogte" doet door een paar zaken te proberen op te lossen of the verbeteren. En ik denk dat dat daar juist het goed is dat HB kinderen worden begeleid, niet dat ze het gevoel moeten krijgen "super" te zijn (au contraire), maar het scheelt al een dikke slok op de borrel als je aanleert hoe zo'n zaken over tebrengen op een sociaal aanvaardbare manier (of gewoon af en toe je klep te houden omdat er geen doorkomen aan is)
en dus niet direct als een arrogante aso overkomt.
{ Hetgeen natuurlijk regelmatig pokke vermoeiend is en je snapt regelmatig nu weer effe niet *waarom* de rest je nu zo'n dikkop vind, maar das weer een ander verhaal
}
Enfin, to IQ or not to IQ,
Als het maar plezant is is mijn devies!
Ik kijk uit naar verder posts 
zweetvoetje
Free the whales!
Op 11 januari 2006 00:10:19 schreef Orka:
hoeveel IQ ik heb zeg ik dus lekker niet
Nou hoor ikke mama zegge, stoute jongetje niet zeggen wil wat zijn iku
:'(
Orka
Op 6 januari 2006 11:42:25 schreef zweetvoetje:
[...]Alleen intelligente mensen verdienen vrijheid. Domme mensen kunnen er niet mee omgaan. [...]
ik had schrik dat je me achter tralies ging steken
*grijns*
zweetvoetje
Free the whales!
Op 11 januari 2006 00:23:35 schreef Orka:
[...]ik had schrik dat je me achter tralies ging steken
*grijns*
Kan jij in de toekomst kijken?
Ik zie het als een uitdaging...
Orka
Op 11 januari 2006 00:25:32 schreef zweetvoetje:
[...]
Kan jij in de toekomst kijken?
Ik zie het als een uitdaging...
Aangezien men regelmatig de IQ mediaan aanpast zie ik binnen 20 jaar nog altijd evenveel mensen onder de 130 dan jij op je atheneum meemaakte 
Erg hé?
Vraag voor de IQ freaks : ben *jij* dan slimmer of dommer geworden?
klein is fijn
Moderator
Alle tolerantiestrepen van weerstanden naar dezelfde kant, alle tekst op smd weerstanden de zelfde kant op.
Hehehehe.
Jij ook al?
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Op 11 januari 2006 00:10:19 schreef Orka:
[veel letters enzo]
Welkom!
zweetvoetje
Free the whales!
Op 11 januari 2006 00:33:48 schreef Orka:
[...]
Vraag voor de IQ freaks : ben *jij* dan slimmer of dommer geworden?
Je wordt er toch nooit slimmer op, als je ouder wordt...
Alleen nog maar afbraak na de 30
Orka
Op 11 januari 2006 00:44:28 schreef zweetvoetje:
[...]
Je wordt er toch nooit slimmer op, als je ouder wordt...
Alleen nog maar afbraak na de 30
cool
kan ik eindelijk stoppen met drinken!
free_electron
Silicon Member
Het totale IQ op de aardbol is een constante ...
en de bevolking neemt nog steeds toe
whaaaaaaaaaaaaa -bonk -
zweetvoetje
Free the whales!
Op 11 januari 2006 06:23:43 schreef free_electron:
Het totale IQ op de aardbol is een constante ...
en de bevolking neemt nog steeds toewhaaaaaaaaaaaaa -bonk -
hoe intelligent moeten adam en eva dan wel niet zijn geweest?
:X:X