Op 25 januari 2006 18:15:40 schreef pd5ar:
dan moet die echtgenoot maar voor het co-tribunaal gesleept worden :(

trouwens ook een waardeloze vent als hij dat laat gebeuren!!!!!!!

LOL Dat zou nog een idee zijn, wie elektronika 'vermassakreet'(mechels uit het spaans komend woord voor vernietigen) komt voor de CO rechtbank.

Op 25 januari 2006 23:04:35 schreef rob007:
@Hans dan zal ik even moeten zoeken!
Moet het perse 2X 6 zijn? Of mag BV 2X 8 ook?
Afijn ik kijk morgen ff!

Mag allebei Robbie-boy! Alvast geweldig bedankt!
Enne... wat een loop-antenne aangaat... Er is hierover al veel geschreven op deze topic. Ik heb zelf een loop-antenne gehad op mijn "ongeïsoleerde" zolder. Diameter was rond de anderhalve meter en de loop was gemaakt van koperen buizen. Een perfekte SWR 1:1.1 en mijn vermogen lag toen rond en nabij de 20 watt (meer kon niet i.v.m. met mijn variable condensator, die dan begon te "knetteren"). Wekenlang getest en geen hond die mij hoorde... Uit pure frustatie mijn toenmalige ontvangstantenne (een stukkie koperen draad van +/- 6 mtr. op 6 mtr. hoogte) maar aangesloten en meteen rinkelde de telefoon... Stefan Dietl uit Günzburg waar ik prima doorkwam... Ik hoef nooit een loop weer...
Later hoorde ik, dat een loop-antenne minstens een kwartgolf moet zijn in omtrek van de frequentie waar je op uitzendt en de dikte van het materiaal (in mijn geval dunne koperen buizen) ook van belang is... Hoe dikker, hoe beter...
Zelf wil ik nog eens een EH-antenne uitproberen. Zowel ORN als KROKET hebben hier leuke ervaringen mee en dat zijn mensen, waarmee je via dit forum kontakt hebt. Bovendien is het een makkelijke (vrij mobiele) antenne om mee te nemen, b.v. op een boot, tijdens vakantie of bij de Summermeeting.
De mensen, die ik ken van loop-antennes op dit forum hebben tot dusver slechte ervaringen, zoals VIEW (loopantenne voor MG; zie topic "Middengolf" op CO) en onze aller FZWART.
Dus...???

Gisteren door een domme fout m'n ontvanger beetje gesloopt. Morgen even nieuwe torretjes halen. :(

In elk geval heb ik m'n B7X14A van Philips maar weer eens uit de kast gehaald en met een antennedraadje van een kleine 15 meter voorzien. Goeie morgen dat ding ontvang net zoveel :D

Zit nu naar een zender op de KG te luisteren die constant htzelfde uizend uit Johannesburg Zuid-Afrika :

You are tuned to the english channel africa ... broadcasting from johannesburg south africa.

Nooit geweten dat m'n oude vertrouwde buizen bak zoveel deed met een draadje :P

@pd5ar

Een loop wordt doorgaans 1/10 tot 1/100 van de golflengte gemaakt de hoogte moet minimaal 2 keer de diameter van af de grond zijn. En de loop heeft ook richteffekt.Maar voor Hf geld wat voor de een ideaal is werkt bij een ander magertjes.Ik heb zelf alleen met een loop ontvangen op MW en dat voldeed heel goed.Ik kon de uitzendingen van vaderlands zenders op de orkney eilanden prima volgen ...
MRF

Op 26 januari 2006 18:42:20 schreef MRF-Technoligy:
Maar voor Hf geld wat voor de een ideaal is werkt bij een ander magertjes.
MRF[/quote]

daar waren we al een beetje achter na het doorlezen van 6 delen kg-uitdaging.

Op 26 januari 2006 18:42:20 schreef MRF-Technoligy:
@pd5ar

Een loop wordt doorgaans 1/10 tot 1/100 van de golflengte gemaakt de hoogte moet minimaal 2 keer de diameter van af de grond zijn. En de loop heeft ook richteffekt.Maar voor Hf geld wat voor de een ideaal is werkt bij een ander magertjes.Ik heb zelf alleen met een loop ontvangen op MW en dat voldeed heel goed.Ik kon de uitzendingen van vaderlands zenders op de orkney eilanden prima volgen ...
MRF [/quote]
Wat ik weet is dat de z.g. "zijkant" van de loop richt. Als ontvangstantenne is het een prachtig alternatief t.o.v. de doorsnee (lang)draadantenne. Qua ontvangst deed de loop het bij mij geweldig! Veel mensen beweren zelfs, dat de loop beter ontvangt, aangezien deze antenne minder storing met zich meebrengt.
Maarre... Wat zijn dat voor vaderlandse zenders op de Orkney Eilanden, Marcel? En op welke MW-frequentie zit zoiets?

Tjonge! Zet die rode kleur toch eens uit! ;)

aan de ontvangst met een loop twijfel ik niet , dat zal best goed gaan , zenden is denk ik een ander hoofdstuk

@Hans

Ik luisterde daar en ook in de Noorse fjorden gewoon naar Hilv.1(1008Khz) en Hilv.3 (675Khz) en zelfs Caroline.
Dus begrijp me goed de zenders werden uitgezonden gewoon hier van uit Nederland.

MRF

Op 27 januari 2006 07:51:12 schreef MRF-Technoligy:
@Hans

Ik luisterde daar en ook in de Noorse fjorden gewoon naar Hilv.1(1008Khz) en Hilv.3 (675Khz) en zelfs Caroline.
Dus begrijp me goed de zenders werden uitgezonden gewoon hier van uit Nederland.

MRF

Caroline lag toch voor de engels kust voor anker ? :S Maarja niet zo gek dat je die ontving die zonden ook met 50 kW uit als ik me niet vegis :P Of was dat Mi Amigo ?

Bemerk net de interesse voor antennes van een paar weken terug. Heb ja al eens op http://home.ict.nl/~arivoors/ gekeken. Kan je meteen controleren of je antenne en het tijdstip geschikt zijn om in de states gehoord te worden.

Ten tijden van de samenwerking Mi Amigo/Caroline, zat Mi Amigo met 20 KW (hoofdzender) en Caroline slechts met 5 KW... Voor Engeland scheen Ronan O'Rahilly dit voldoende te vinden...

@WESTCOAST: Heee Vincent, weet je al om welk type tankspoel het gaat inmiddels?

@QRO-man

bedankt voor de link gebruik zelf ook zoiets of een afgeleide hier van http://mmhamsoft.ham-radio.ch/mmana/en voldoet hier ook goed.

@Hans

Vandaag nog in FRL. geweest Menaldum dacht zal ik nog doorrijden naar de zend lokatie van 1602, t`was koud toch maar niet gedaan.Ik weet ook niet of je wel in de buurt van de antenne kunt komen.

@hans

Ben je er nog voor een testje

Op 27 januari 2006 20:42:26 schreef MRF-Technoligy:
@QRO-man

bedankt voor de link gebruik zelf ook zoiets of een afgeleide hier van http://mmhamsoft.ham-radio.ch/mmana/en voldoet hier ook goed.

@Hans

Vandaag nog in FRL. geweest Menaldum dacht zal ik nog doorrijden naar de zend lokatie van 1602, t`was koud toch maar niet gedaan.Ik weet ook niet of je wel in de buurt van de antenne kunt komen.

Met een beetje moeite ben je zo bij de antenne, staat vlak aan een smal weggetje, zit nog een klein weilandje tussen IIRC. Met het vinden van Finkum kan je meer moeite hebben daar tussen Stiens en Hallum. ;)

@allen
Voor de DX ers over een dik uur begint de ww dx 160 dit gaat door tot maandag morgen dacht ik.
De Freq. is voor NL stations 1810 Khz tot 1880 Khz.MOD. is LSB.of CW

Ook hier hetzelfde verhaal met de loop,goede ontvangst maar zenden homaar.Trouwens,iemand soms interesse in een montageframe voor een SK 010?

Op 27 januari 2006 22:45:26 schreef Henry S.:
[...]
Met een beetje moeite ben je zo bij de antenne, staat vlak aan een smal weggetje, zit nog een klein weilandje tussen IIRC. Met het vinden van Finkum kan je meer moeite hebben daar tussen Stiens en Hallum. ;)

Dat klopt! Vanaf Stiens richting St. Vrouwenparochie en dan zie je vanaf de rechtekant van de weg wel een opvallende antenne staan... Ben nog bovenin de mast geweest om een knoop uit het touw te halen, zodat de antenne kon zakken langs een katrolletje. Daarmee kwam ik nog op de foto in een Engels muziekblad n.a.v. een interview met Sietse Brouwer. Mooi uitzicht vanuit de top op de Wadden. De antenne is zo'n 27 mtr. hoog.
@MRF-TECHNOLIGY: Twee weken geleden nog een feestje gehad aan boord van de "Jenni Baynton", het zendschip (LV 8) van Waddenzee/Seagull, die in de haven van Harlingen ligt. Er werd live vanaf dat schip gezonden. Een kinderwens van mij kwam uit om dat eens in het echt mee te mogen maken. Leuk om ook met bekende jocks te kunnen praten als Adje Roland, Paul van Gelder (ook VARA), Chris Kennedy (en zijn Engelse vrienden van Seagull). Helaas lieten Wim van Egmond en Bob Noakes verstek gaan.
Het schip wordt binnenkort op een werf verder helemaal klaargestoomd voor de toekomst. Mocht je een keer zin hebben om wat rond te neuzen bij de zendlokatie en een kijkje willen nemen op het schip, dan hoor ik het nog wel van je. Je hebt in het verleden ook al eens kontakt gehad met de Caroline-crew, dus zal dit waarschijnlijk geen enkel probleem zijn.
Binnenkort foto's van het feestje op het schip op Internet. Er staan er al leuke foto's ergens op Internet over de avonturen met Waddenzee/Seagull, die ik samen met Bert M (Overdrive) en Peter Timmerman (Radio Enkhuizen) beleeft heb.:)

Radio Enkhuizen valt overigens onder beachradio.

Op 28 januari 2006 09:23:02 schreef saturnus:
Ook hier hetzelfde verhaal met de loop,goede ontvangst maar zenden homaar.Trouwens,iemand soms interesse in een montageframe voor een SK 010?

De boel al flink aan het opruimen, zie ik. :)
Heee Martin, draait die betonmolen van jou nog een beetje?
Veel te koud man! ;)

@Hans de Swan

Oke Hans doen we een keer, wil ik wel eens een keer zien.Ik heb de lv 8 al eens zien liggen in de haven van Harlingen.Paar jaar geleden ook nog op de Caroline happening geweest op de Nordeny in de haven van Leeuwarden.(Sietse Brouwer ? ) Heeft hij ook niet aan het Radio Aquarius projekt deel genomen eind 70 begin 80.Naam komt me bekend voor, heb daar in de begindagen de zender afgeregeld.

Mijn antenne kan ik nu ook aanpassen boven in de AM band (1400 Khz en hoger ) en hoor nu ook stations rond 1700 KHz, dit blijken Sloveense en Griekse AM piraten te zijn.
En de AM piraten hier uit nederland loeien er ook uit prima signalen van uit het hele land.

MRF

[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op ]

@Hans de swan

Ik heb hier 4X 6 om, mag dat ook? Ja he!
Stuur jij mij even een adres?

Shit ik ben weer te goed voor deze wereld
Rob007.