hoi,
ik heb MPLAB 5.5 op mijn nieuwe pc met winXP (amd xp) geinstalleerd. ik had hem al van vroeger op mijn laptop ook staan, daar werkte het al altijd perfect.
maar nu bij de nieuwe instalatie lukt het mij niet meer om te compileren. ik krijg steeds een error op mijn scherm. heb al alles geprobeerd, herinstaleren, instellingen veranderen...
ik heb ook de tutorial van de site opgevolgd (3x zelfs)
de error die ik krijg is

MPLAB is unable to find output file "TEST.HEX". This may
be due to a compile, assemble, or link process failure.

Build failed.

met exact de zelfde programmacode werkt het op mijn laptop wel dus het is geen programma foutje.
Het assambly balkje is ook groen, en blijkbaar werkt de hex code wel. Maar eens een .asm bestand gesaved is, kan ik het derna ook niets meer aan veranderen. krijg er geen letter tussen, en kan niets verwijderen.
weet iemand raad?

[Bericht gewijzigd door Bastiaan op ]

Wat staat er nog meer, bijvoorbeeld boven deze foutregel?
Want daar staat meestal de oorzaak van de fout/error.

MPLAB 5.5 kan niet omgaan met paden die langer zijn dan 64 characters. Als dat midden in een filename valt lijkt het of alles werkt maar dat is niet zo.
Zet je project eens in een directory in de root Sille, misschien werkt het dan wel. In MPLAB 6.0 is dat probleem opgelost, maar zijn er weer nieuwe opgedoken.

Inderdaad, dat moet het zijn..Heb precies hetzelfde gehad. Pad wat korter gemaakt en werkte weer.

Inderdaad, in een kortere directory werkt het wel goed. Ik ga de nieuwe versie downloaden. Maar kan 6.0 niet vinden, alleen 5.7 van deze site. zou het probleem zich daar ook nog voordoen? (duurt minstens 3u om te downloaden hier :s )
bedankt voor de tips !

UPDATE ! :
ik heb versie 6.10 nu, en dat werkt weer goed. het is wel anders werken, ff zoeken, ff wennen, maar komt wel goed.

heb nog een vraagje: waarom staan versie 6 en 5 nog naast elkaar? is er een verschil? weet iemand wat de reden is?

[Bericht gewijzigd door sille op ]

Op 24 maart 2003 19:45:43 schreef sille:
.. zou het probleem zich daar ook nog voordoen?

Ja, want met die versie ontdekte ik het. MPLAB v6.01 is een 32 bits versie. De voorgaande zijn allemaal 16-bitters.
Downloaden bij MicroChip Sille. Bij mij ging het single steppen door de sourcecode in v6.0.1 fout. Steeds opende MPLAb een nieuw venster met daarin de code van -wat bij een C compiler heet- de pre-processor. Alle variabele-namen vertaald naar getallen en de verklarende tekst verdwenen. Overigens gebeurde dat niet meteen. Bij de eerste twee projecten die ik aanmaakte werkte het goed. Daarna niet meer, ook niet na opnieuw installeren. Maar waarom??? Jammer want V6.0.1 oogt als een 'normaal' Windows programma. De vorige versies lijken op Windows 3.x programma's

Op win 2000 geeft MPLAB een error :( mplab.exe has generated an error and will now be shutdown.
enige ideeen ?

6.1 sorry :) 5.7 werkt perfect...

Kijk eens op de site van Microchip bij de FAQ, zal er ongetwijfeld bijstaan.

Nee... niet dat ik zie