Kevinoud
Een zak tuinaarde opescheuren
Hallo ik ben van plan een robot te maken.
Het word een schaalmodel van de golf 3.
De maten liggen aan de onderdelen die erin moeten.
Nu zou ik iemand willen vragen die de software kan / wil schrijven.
Ik heb gehoort dat je op de printerpoort zowel de status/data/controll uitgangen 17 poorten kan gebruiken en deze van 0 to 255 kan veranderen (dimmen)
Status zie ik net kan alleen als ingang dienen die wil ik dan als thermometer, volt, Amperemeter gebruiken en dat aflezen op de local Pc.
De bedoeling is als volgt:
Ik heb hier een PC (binnenkort laptop) die een robot met pc, moet gaan aansturen.
op de PC zit een Xbox controller via USB met een driver.
De driver moet dus in een VB/dergelijke programma worden verwerkt.
Zodat ik hiermee als ik op een knopje druk er een stroompje op de ROBOT/PC zijn printerpoort komt (draadloos) via WiFi
nu zou ik naast dit ook dat als ik op de controller zijn thumbstick langzaam omhoog beweeg, dat er dan van de printerpoort het stroompje steeds wat hoger word (0 t/m 255)
De Hardware (Webcam, Speakers, etc) stuur ik Via VNC hiermee neeem ik het scherm van de Andere pc over en dan open ik bijv windows media player op die PC.
de motortjes/Leds/Versterker moeten dus worden ingeschakeld via die bewuste printerpoort.
Rc is geen optie.
op hooop dat ik het goed genoeg heb uitgelegd als jullie vraag hebben wil ik die maar al tegraag beantwoorden zodat dit project lukken gaat.
Ik zou jullie erg dankbaar zijn als jullie mij exact kunnen uitleggen hoe dit moet, of als iemand zich aanbiedt dit voor mij te doen.
Op 10 februari 2006 16:41:10 schreef Kevinoud:
uitgangen 17 poorten kan gebruiken en deze van 0 to 255 kan veranderen (dimmen)
Je hebt 12 uitgangen(waarvan 8 bi-directioneel) en die kunnen 1 of 0 zijn
Kevinoud
Een zak tuinaarde opescheuren
ik zag op het horizon een man die had met een printer poort een schakeling en die was 50 Watt lampen aan het dimmen via de PC. 
chipje
Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Sorry als ik je afzeik, maar is het niet een beetje hoog gegrepen?
Gezien wat het eind resultaat moet worden, en dan je vraag.
8 Bits (of minder) waarde versturen, en dat als pwm duty-cycle waarde gebruiken.
En hoe groot is dat golfje?
En waarom geen Bluetooth?
Hoe groot is je eigen kennis over dit hele project?
Hoe groot is je portomonee?
Dit wordt nog behoorlijk pittig...
Op 10 februari 2006 16:59:17 schreef Kevinoud:
ik zag op het horizon een man die had met een printer poort een schakeling en die was 50 Watt lampen aan het dimmen via de PC.
Kan dat niet?
Op 10 februari 2006 16:59:17 schreef Kevinoud:
Huh, leuk, zo moelijk is dat niet, enkel het gedeelte met de triacs is wat gevaarlijk.
Op 11 februari 2006 18:33:50 schreef Kevinoud:
Vertel Bertrix.
dood ga je toch.....
maar dan wordt je nooit kevinoud, maar blijf je kevinjong
.
Het slimste is om met optotriacs te werken, dan blijft de netspanning gescheiden van je pc.
De truuk is dat je de triac pas inschakelt nadat een deel van de sinus voorbij is, bij elke nuldoorgang gaat hij vanzel uit. Zo krijg je telkens maar een stukje netspanning op je lamp.
Het beste kun je even googelen op faseaansnijding. Met grafiekjes is het een stuk beter uit te leggen.