Ik wou even kenbaar maken dat er vage dingen gebeuren op dit forum.

vandaag 31-03-2003 hebben 2 klasgenoten zich geregistreerd op dit forum.
maar toen zij aan het surfen waren over het forum zagen zij dat er 2 berichten waren gepost via hun account en wel op deze topics: Audio ->(magneto) dynamiche mike "TI"
Software en interfacing ->verdchillen in serieel paralel. "Jaap krekel"
Audio -> Beste lezers, "Jaap krekel"

Zij snappen niet hoe dit kan en de reply's ook niet veel nut hebben.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

mmja ik ben dus een van die slachtoffers maar ik had gelukkig 2 email accounts
dus deze is wel ok
Die andere de zogenaamde "Jaap Krekel" die onder mijn ander emailadres(o_ernst@hotmail.com)berichten post is dus fake en niet van mij

[Bericht gewijzigd door Olger op ]

Heel simpel, ze hebben zichzelf ingelogt en toen heeft er iemand op diezelfde pc een bericht geplaatst.

Bij het inloggen komt er een cookie op de pc te staan. Als je je niet uitlogt dan kan iedereen op die pc via jouw account wat posten.

Op 31 maart 2003 11:19:14 schreef Olger:
Die andere de zogenaamde "Jaap Krekel" die onder mijn ander emailadres(o_ernst@hotmail.com)berichten post is dus fake en niet van mij

Dus dat is jouw email adres en jij bent niet die Jaap nogwat?

We waren nog niet eens geregistreerd en toen stonden er al rare berichten

Op 31 maart 2003 11:26:01 schreef Bastiaan:

[...]

Dus dat is jouw email adres en jij bent niet die Jaap nogwat?

Ja klopt dat is mijn email adres maar ik ben geen jaap krekel

Wij hier op school hebben dit ook. Er zitten hier nog mensen op Peda die wel eens op CO surven. Ik denk dat het door de proxy server komt, want soms ben ik ingelogd als iemand anders (waarschijnlijk die die laatst ingelogd was). Aangezien iedereen in zijn kamer een pc heeft, en dit geen openbare pc's zijn,kan er zeker niemand op mijn pc gezeten hebben.

Op 31 maart 2003 11:27:25 schreef Olger:
[...]
Ja klopt dat is mijn email adres maar ik ben geen jaap krekel

Dan lijkt mij dat er iemand je wachtwoord kent van je email en zich op CO daarmee heeft geregistreerd, anders kan het namelijk niet. Want men moet na aanmelding ook nog reageren op de email die die ontvangt door te klikken op die link en zo het account pas echt activeren.

Move Overig->Site Feedback

nog even over dat uitloggen als ik het scherm sluit[x]
en start co forum dan weer op dan staa ik al automatich uitgelogd toch?

en nog even over dat ander voorval de pc waar wij op werken staan verbonden aan een netwerk van wel 2000 pc's

zou het kunnen dat er op een anderlocatie inde cookies van de desbetreffende pc kan worden gekeken?

alvast bedankt.

Op 31 maart 2003 11:55:44 schreef Johan v. Althuis:
nog even over dat uitloggen als ik het scherm sluit[x]
en start co forum dan weer op dan staa ik al automatich uitgelogd toch?

Nee hoor, je blijft dan gewoon ingelogd. Er wordt bij het inloggen een cookie aangemaakt op je pc. Deze blijft net zolang staan (ook als je pc uit gaat) totdat jij op "Uitloggen" klikt in het kader "Status", rechtsonder. Pas dan is de cookie weg en ben je dus uitgelogd.

en nog even over dat ander voorval de pc waar wij op werken staan verbonden aan een netwerk van wel 2000 pc's

zou het kunnen dat er op een anderlocatie inde cookies van de desbetreffende pc kan worden gekeken?

Men kan uit een cookie totaal geen wachtwoord of andere inloggegevens halen als men erin zou kijken.

ik krijg nog honger met dit gezeik over cookies

Dit is dus weer zo'n raar bericht Maar het is Tinus niet dat is dus echt raar

[Bericht gewijzigd door Olger op ]

Weer een bericht op onverklaarbare wijze verschenen.
Ik ken de jjongen van wie het mailadres is.

en hij zat naast me het afgelopen uur en heeft zelf echt nix gepost, strange.

Je blijft ingelogd zolang het cookie op je PC staat neem ik aan, tenzij je uitlogt ;)

Althans, ik hoef hier eigenlijk nooit opnieuw in te loggen (wel zo handig)...

Op 31 maart 2003 11:59:09 schreef Bastiaan:
Men kan uit een cookie totaal geen wachtwoord of andere inloggegevens halen als men erin zou kijken.

En hoe weet jij hoe ik dat gemaakt hebt? ;). Maar die gegevens staan er inderdaad niet in.

Als je denkt dat je account misbruikt wordt kun je het wachtwoord veranderen, overal waar je dat ingelogd ben wordt je dan uitgelogd.