gradtje
Ja... en toen ?
http://www.beerlovercam.com/beerfridgereview.htm
Verder kun je overwegen om schuurmachines met de zool onder het bed te bevestigen en die middels een toerenregeling te bedienen, uiteraard via een paneel naast het bed, of beter nog, met een afstandsbediening.
Tv met een beugel aan het plafond, dvd speler op nachtkastje en media, naast de handdoeken, erin. Overigens moet je je mediagenre afstemmen op het al of niet in staat zijn om duurzame relaties te onderhouden. Echte cracks hebben natuurlijk een verborgen deel in het nachtkastje.
Een goed slot op je deur kan ook goede diensten verlenen, misschien een lichtsluis op de trap om roet-in-het-eten gooiend opvoedkundig volk in een vroeg stadium te kunnen detekteren.
Én schoon beddegoed, heeeel belangrijk 
Berry
A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl
ha-ha... Wat is de link met elektro?
//Edit: Sorry eerste pagina niet gezien 
[Bericht gewijzigd door Berry op ]
pcnerd
Take a parachute, and jump!
Op 2 april 2006 15:16:35 schreef MR.James:
Voor de verlichting zou ik Tl-verliching nemen.
(verbruikt minder dan een spot)
Je kan in je kamer ook een black licht hangen.(Lekker cool)
Vergeet vooral niet genoeg stopcontacten te voorzien. Anders zul je binnen enkele jaren met een pak verlengsnoeren en verdeelkoppen moeten werken.tip: Voorzie voor je pc 6 stopcontacten en voor je werktafel kun je er best ook 6 voorzien.(kom je zeker niet meer tekort.werk je stopcontactenmisschien in je werktafel in.
maar 6 :s
ik heb, ff kijken...
8 bij m'n audio installatie, 7 onder m'n bureau, 20 bij m'n werktavel en 7 op m'n soldeertafel
.
Ik heb 3 bij de audio, 7 onder de tafel, 5 bij de werkbank en 4 boven de tafel, waar ik te weinig aan heb(ze zitten op de verkeerde plek, ik ben op het moment aan het vebouwen, ik wil er ladekastjes bij hebben en er komen nog 4 stopcontacten bij.
Totaal straks 23.
pcnerd
Op 2 april 2006 20:52:45 schreef Laurens66:
Ik heb 3 bij de audio, 7 onder de tafel, 5 bij de werkbank en 4 boven de tafel, waar ik te weinig aan heb(ze zitten op de verkeerde plek, ik ben op het moment aan het vebouwen, ik wil er ladekastjes bij hebben en er komen nog 4 stopcontacten bij.Totaal straks 23.
joepie 
ik heb hier alleen mijn gebruikte stopcontacten geteld 
komen nog 10/12 ongebruikte bij.
ik ben ook aan het verbouwen, zodra m'n pa alle planken op maat heeft afgezaagd, maak ik er een kast bij, en 2 planken aan de muur, waarop mijn laatjes komen (16 stuks) en ander spul.
die staan nu allemaal nog op m'n werktafel (m'n laatjes op pootjes :s), maar m'n kamer is dus te zien in "je mooiste meetaparatuur" topic.
als ik klaar ben met "verbouwen" komt er wel een update.
en ik denk niet/hoop niet dat ik daarna nog moet herinrichten, de volgende keer wordt de 12e keer ofzo :s.
ik heb er nu dus ca. 10 in gebruik denk ik, een paar voor spullen die je niet vast aan de stroom kan laten natuurlijk en dan zit alles boven het bureau vol.
Vorig jaar dacht ik nog wat moet ik in al die kleine vakjes doen, toen heb ik grote bakjes gekocht (ikea)
Nu denk ik wat moet ik toch in die grote bakjes doen, die heb ik gister van mijn bureau gehaald, daar komen kleine ladekastjes op. Ik heb al ruimtegebrek, zo zaag ik een gat in de tafel (jaja dat mocht van mijn ouders), daar zet ik mijn ton onder, en ik gooi mijn afval zo door de tafel, nu ben ik de ruimte van die afvalbak al kwijt, die ruimte onder mijn bureau heb je niets aan.
Verder heb ik 2 ladekasten gestapeld, die stonden eerst naast elkaar, weer wat ruimte.
Wat ik nu nog moet hebben is vele kleine bakjes, maar die schenen nogal prijzig te zijn bij de bouwmarkt.
Ik hoop zo nog meer ruimte te kunnen maken.
Nak
Minds are like parachutes... they only function when open
Gewoon een wandgoot van 3 meter nemen en volprakken met wcd's en utp aansluitingen.. dan kom je op 20 wcd's, 4 utp, 1 telefoon, 1x 24vdc, 1x +15 en -15 vdc, 1x 12vdc en 1x 5vdc... en ja, dat past erin ! 
De ideale kamer beschikt natuurlijk ook over het ideale acoustische klimaat, met voldoende demping en liefst niet-parallele wanden 
Dan voldoende ruimte om de beste luidsprekers (dus dipolen, electro- of magnetostaten) optimaal te kunnen plaatsen, en waarbij men niet bang hoeft te zijn voor staande golf effecten.
Dus groot, minimaal 10 x 8 x 3 meter.
Niet vierkant, of, nog erger, kubusvormig, maar met onderling verschillende maten.
Indien dan ook nog de gulden snede kan worden toegepast, des te beter!
Ja die automatische gordijnen zijn lache.
heb zelf eengordijn met veer er in (gaat zelf terug dus dat is goed te doen.
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
heb je een stukje kamer voor me over dan? in het geval van jou richtlijnen is die van mij een beetje te klein 
niet vergeten, aparatuur:P soldeerbouten en componentenbakjes(probeer de plaatselijke dump eens)
edit: ik wil binnenkort eens met 2 motortjes mijn gordijnen bewerken. event. eerst gewoon met schakelaartjes. maar probleem is er een paar planten in de vernsterbank staan waarvan iig 1 uitsteekt. dus daar moet je de gordijnen een beetje voorzichtig omheen halen... maar of ik dat er ook in kan programeren...
[Bericht gewijzigd door MAH op ]
ik ben maar van mijn kamer afgegaan kon er nauwlijs meer slapen. dus heb ff de planten kas omgetoverd en geisoleerd lekker veel ruimte!!!!!!!!!!!
heb je ook niet zoveel last van ouders en kamer opruimen
pcnerd
mijn kamer is iets van 4,5 bij 5,5meter.
helaas wel wat kubus en rechthoekig, sorry kt.
voldoende ruimte heb je trouwens nooit, ook met dit (al redelijk ongelofelijk) formaat kamer.
ik ben atm bezig met het ophangen van mijn ladekastjes en het maken van een kast.
mijn vader komt binnenkort met extra planken, kheb helaas nog steeds geen werkbankmultimeter gevonden voor max.25 euro (incl verzendskosten).
als ik geld genoeg heb komt er ook nog een stoppenkast en noodschakelaar in.
you will be amazed
.
Over die noodschakelaar, best goed idee, nou wil ik niet over al mijn stopcontacten een noodschakelraag hebben maar volgens mij kan ik het beste 2 extra stopcontacten maken, die afzekeren op 10A en een relais + noodschakelaar + trafotje en gebruiken voor experimenten, niet dat ik die nu al maak met 230, maar straks kan dit nog wel eens van toepassing komen.
pcnerd
Op 3 april 2006 20:46:55 schreef Laurens66:
Over die noodschakelaar, best goed idee, nou wil ik niet over al mijn stopcontacten een noodschakelraag hebben maar volgens mij kan ik het beste 2 extra stopcontacten maken, die afzekeren op 10A en een relais + noodschakelaar + trafotje en gebruiken voor experimenten, niet dat ik die nu al maak met 230, maar straks kan dit nog wel eens van toepassing komen.
ik ga een helft van mijn kamer afzekeren en met spanningsbeveiliger erop.
ik wil ook een aardlek, maar ik weet niet of ik wel 2 30ma aardleks kan gebruiken, kan alleen mits ie heel snel is ben ik bang.
of ik moet een 20ma aardlek oid vinden (bestaan die?)
MAH
waarom niet gewoon je hele kamer? net zo veilig:P ehh, volgensmij is het het andigste om er een gewoon aardlek tussen te doen. mogelijk een type gevoeliger als die in je huis zit want anders is het alsnog maar de vraag welke eruit vliegt. net zo met een extra stop. 
pcnerd
Op 3 april 2006 20:56:17 schreef MAH:
waarom niet gewoon je hele kamer? net zo veilig:P ehh, volgensmij is het het andigste om er een gewoon aardlek tussen te doen. mogelijk een type gevoeliger als die in je huis zit want anders is het alsnog maar de vraag welke eruit vliegt. net zo met een extra stop.
omdat ik op de andere stopcontacten geen testen doe, en als mijn stoppen er dan uit gaan, ik mijn klok e.d. niet opnieuw terug hoef te zetten.
verder heb ik soms meer dan 10A nodig, voor mijn ongelimiteerde MOT bijvorobeeld
.
en de rest: Die lagere waarden weet ik, weet enkel nog niet waar ik zo'n aardlek voor een redelijke prijs kan krijgen.
Nee die andere stopcontacten zitten al in de wand, lastig te veranderen, daar begin ik niet aan, en uhm de groepenkast + aardlek weet ik te vinden, in de hal boven.
Maar voor experimenten lijkt extra afgezekerd goed.
Bouwmarkt, maar dat schijnt behoorlijke troep te zijn.
Weer iemand wat je ongeveer voor een kastje + zekering en aardlek kan rekenen?
pcnerd
Op 3 april 2006 21:01:59 schreef Laurens66:
Bouwmarkt, maar dat schijnt behoorlijke troep te zijn.Weer iemand wat je ongeveer voor een kastje + zekering en aardlek kan rekenen?
wil je er een verkopen?
.
hangt van het merk, staat en leeftijd af (zoals altijd).
ik kan zekeringen krijgen 16A voor 4,50 euro. nieuw.
nee, ik heb nog nooit wat bij de bouwmarkt gekocht, alleen een wcd, die lag na 1 dag al uit elkaar.
Ik zal ook eens inforemeren wat het kost, ik zou het ook zo kunnen gebruiken.
pcnerd
Op 3 april 2006 21:09:38 schreef Laurens66:
nee, ik heb nog nooit wat bij de bouwmarkt gekocht, alleen een wcd, die lag na 1 dag al uit elkaar.Ik zal ook eens inforemeren wat het kost, ik zou het ook zo kunnen gebruiken.
ik weet dat ze van die "mobiele" dingen hebben
kosten 60 euro, is gewoon een soort van spanningsbeveiliger stopcontact, maar dan met zekering en aardlek, kun je zo in je stopcontact pluggen.
ik wil zoiets echter niet.
MAH
hier hebben we een groepenkast waar je iedere keer een automatische stop bijin kan doen. dus je koopt dan gewoon 1 10A stop en een aardlekschakelaar en die stop je in een mooi kastje.
we hebben ook stop en aardlek in 1. nog handiger.