ik ben maar van mijn kamer afgegaan kon er nauwlijs meer slapen. dus heb ff de planten kas omgetoverd en geisoleerd lekker veel ruimte!!!!!!!!!!!
heb je ook niet zoveel last van ouders en kamer opruimen
pcnerd
Take a parachute, and jump!
mijn kamer is iets van 4,5 bij 5,5meter.
helaas wel wat kubus en rechthoekig, sorry kt.
voldoende ruimte heb je trouwens nooit, ook met dit (al redelijk ongelofelijk) formaat kamer.
ik ben atm bezig met het ophangen van mijn ladekastjes en het maken van een kast.
mijn vader komt binnenkort met extra planken, kheb helaas nog steeds geen werkbankmultimeter gevonden voor max.25 euro (incl verzendskosten).
als ik geld genoeg heb komt er ook nog een stoppenkast en noodschakelaar in.
you will be amazed
.
Over die noodschakelaar, best goed idee, nou wil ik niet over al mijn stopcontacten een noodschakelraag hebben maar volgens mij kan ik het beste 2 extra stopcontacten maken, die afzekeren op 10A en een relais + noodschakelaar + trafotje en gebruiken voor experimenten, niet dat ik die nu al maak met 230, maar straks kan dit nog wel eens van toepassing komen.
pcnerd
Op 3 april 2006 20:46:55 schreef Laurens66:
Over die noodschakelaar, best goed idee, nou wil ik niet over al mijn stopcontacten een noodschakelraag hebben maar volgens mij kan ik het beste 2 extra stopcontacten maken, die afzekeren op 10A en een relais + noodschakelaar + trafotje en gebruiken voor experimenten, niet dat ik die nu al maak met 230, maar straks kan dit nog wel eens van toepassing komen.
ik ga een helft van mijn kamer afzekeren en met spanningsbeveiliger erop.
ik wil ook een aardlek, maar ik weet niet of ik wel 2 30ma aardleks kan gebruiken, kan alleen mits ie heel snel is ben ik bang.
of ik moet een 20ma aardlek oid vinden (bestaan die?)
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
waarom niet gewoon je hele kamer? net zo veilig:P ehh, volgensmij is het het andigste om er een gewoon aardlek tussen te doen. mogelijk een type gevoeliger als die in je huis zit want anders is het alsnog maar de vraag welke eruit vliegt. net zo met een extra stop. 
pcnerd
Op 3 april 2006 20:56:17 schreef MAH:
waarom niet gewoon je hele kamer? net zo veilig:P ehh, volgensmij is het het andigste om er een gewoon aardlek tussen te doen. mogelijk een type gevoeliger als die in je huis zit want anders is het alsnog maar de vraag welke eruit vliegt. net zo met een extra stop.
omdat ik op de andere stopcontacten geen testen doe, en als mijn stoppen er dan uit gaan, ik mijn klok e.d. niet opnieuw terug hoef te zetten.
verder heb ik soms meer dan 10A nodig, voor mijn ongelimiteerde MOT bijvorobeeld
.
en de rest: Die lagere waarden weet ik, weet enkel nog niet waar ik zo'n aardlek voor een redelijke prijs kan krijgen.
Nee die andere stopcontacten zitten al in de wand, lastig te veranderen, daar begin ik niet aan, en uhm de groepenkast + aardlek weet ik te vinden, in de hal boven.
Maar voor experimenten lijkt extra afgezekerd goed.
Bouwmarkt, maar dat schijnt behoorlijke troep te zijn.
Weer iemand wat je ongeveer voor een kastje + zekering en aardlek kan rekenen?
pcnerd
Op 3 april 2006 21:01:59 schreef Laurens66:
Bouwmarkt, maar dat schijnt behoorlijke troep te zijn.Weer iemand wat je ongeveer voor een kastje + zekering en aardlek kan rekenen?
wil je er een verkopen?
.
hangt van het merk, staat en leeftijd af (zoals altijd).
ik kan zekeringen krijgen 16A voor 4,50 euro. nieuw.
nee, ik heb nog nooit wat bij de bouwmarkt gekocht, alleen een wcd, die lag na 1 dag al uit elkaar.
Ik zal ook eens inforemeren wat het kost, ik zou het ook zo kunnen gebruiken.
pcnerd
Op 3 april 2006 21:09:38 schreef Laurens66:
nee, ik heb nog nooit wat bij de bouwmarkt gekocht, alleen een wcd, die lag na 1 dag al uit elkaar.Ik zal ook eens inforemeren wat het kost, ik zou het ook zo kunnen gebruiken.
ik weet dat ze van die "mobiele" dingen hebben
kosten 60 euro, is gewoon een soort van spanningsbeveiliger stopcontact, maar dan met zekering en aardlek, kun je zo in je stopcontact pluggen.
ik wil zoiets echter niet.
MAH
hier hebben we een groepenkast waar je iedere keer een automatische stop bijin kan doen. dus je koopt dan gewoon 1 10A stop en een aardlekschakelaar en die stop je in een mooi kastje.
we hebben ook stop en aardlek in 1. nog handiger.
pcnerd
Op 4 april 2006 20:52:35 schreef Laurens66:
Wie weet wat ik voor een aardlek + 10A automaat ongeveer kan rekenen?
erm
10 euro, 15? als ze 2e hands zijn en werken ofcourse.
als je merkdingetje hebt wel 25 denk ik.
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Op 4 april 2006 21:00:49 schreef pcnerd:
[...]
erm
10 euro, 15? als ze 2e hands zijn en werken ofcourse.
als je merkdingetje hebt wel 25 denk ik.
25€ voor een aardlekschakelaar waar ?
bij mijn weten kosten die nieuw +60€
edit: http://www.gamma-belgie.be/emc.asp?pageId=5142
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
lekkere ideetjes allemaal:p
ik heb een 5 polige verlengkabel met een knopje met rood lampje erin boven mijn bureau geschroefd
genoeg voor labvoeding, soldeerstation, lampje en nog 2 andere dingen, zoals gaslaser of voedingkje voor oiets
ik heb zon idee gehad: bewegingsmelder, als er 10 minuten geen beweging in je kamer is sluit hij de stroom af. Kan ik me radio niet meer aan laten staan en is lekker strombesparend.
Op 5 april 2006 15:29:07 schreef muddy:
ik heb zon idee gehad: bewegingsmelder, als er 10 minuten geen beweging in je kamer is sluit hij de stroom af. Kan ik me radio niet meer aan laten staan en is lekker strombesparend.
Behalve als er een lader staat te laden.
Ganzz
-
Op 5 april 2006 15:29:07 schreef muddy:
Ik zit stil achter de pc dus moet ik met mijn hand blijven zwaaien om te kunnen computeren?
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
stil achter de computer, hmm, volgens mij kan dat alleen als je een filmpje kijkt ofzo, en daar hebben ze dvd spelers vor uitgevonden;)
Als je iets zit te lezen, chatten of aan het browsen bent beweeg je te weinig voor de sensor, of ben je hyperactief? 
MAH
ach, met een beetje adhd kkom je een heel eind:P
als ik zit te lezen op me pc oid dan beweeg ik bijna niet. dan moet je wel een heel gevoelige (dus dure) sensor hebben. en idd, als mijn laptop staat te laden wil ik graag dat hij daar wel mee doorgaat(om nog maar te zweigen over de klok/wekker die je iedere keer weer moet zetten). wat wel kan is dat je een schakelaar bij de deur maakt die waarmee je zo alles uit kan zetten.
Twee groepen?
1 voor apparatuur die altijd op de spanning moet staan en 1 voor andere apparatuur.
Ik heb al een mooi niet al te duur alamat gevonden, op deze site: www.melkim.nl, helaas hadden ze daar geen B 10A, ik zal eens mailen.
[Bericht gewijzigd door Laurens66 op ]