Hallo allemaal.

Ik kwam op internet dit tegen:

http://www.lookatentertainment.com/v/v-1921.htm

Die lui weten een heel beethoven nummer uit een scanner te krijgen :D

nou vroeg ik mij af:
wat voor onderdelen Hebben jullie ergens voor gebruikt die daar totaal niet voor gemaakt waren?

heb zelf ooit eens van een draadloze deurbel een auto alarm gemaakt :P

Danny

vrijwel alles wat ik tot nu toe heb geproduceerd is nutteloos, maar ik heb niks echt voor een verkeerd doeleinde gebruikt. Natuurlijk is een goed voorbeeld een flyback / ander vonken apparaat.

een oude lader van een cassetebandje ombeboud tot looplicht :P en als contacten oude veren uit een fietsenzadel (werkt best goed :+ )

Op 19 april 2006 21:23:58 schreef Dutchboy.:
een oude lader van een cassetebandje ombeboud tot looplicht :P en als contacten oude veren uit een fietsenzadel (werkt best goed :+ )

LOL ditzelfde heb ik ooit eens gedaan met een zwaailicht. had een soort knightrider gemaakt

oow jah nu je het zegt van een oud visrolletje,cassetebandmotortje,stukje pvc.autolampen en een zaklamp reflector; zwaailicht gemaakt

van een walkman schijnt ook een prima propjesschieter te maken te moeten zijn...:p

Op 19 april 2006 21:30:39 schreef muddy:
van een walkman schijnt ook een prima propjesschieter te maken te moeten zijn...:p

ha, ik heb ooit is een keer het veertje in een diskette station verzwaard, had ik een floppyschieter :P.
trouwens, proppeschieters maak je van pvc :+

kheb eens een hartmonitor gebouwd van een trafodoosje :P

Geweldig met die scanner :P :+

prachtig gewoon. Ik hoop dat die mensen nog eens aan een plotter weten te komen, zodat ze het tweestemmig kunnen maken :)

tja, ik heb ooit een kaars zover gekregen dat ie kerstliedjes voor me begon te zingen. Dat was ook vrij nutteloos, maar wel leuk. (staat al lang in me sig, dus je kent m misschien al)

Allemaal prutswerk jongens.........ik maak tijdmachines met buizen! >:-)

vertel...:p

op de Tu/e hebben ze ook zon muziek makend op en neer gaand apparaat maar dat is na een toon van een halve seconde al aan de andere kant...:p gaat dus steeds op en neer, wel gaaff.

Op 19 april 2006 22:12:12 schreef muddy:
vertel...:p

Niks, ik begon ermee in 1938, op 31 october.
De dag erna was het weliswaar 1 november, maar dan van het jaar 2004 en zat ik op CO.......

Ik ben later nog een aantal keer teruggereisd in het verleden, en heb oa. Edison, Fleming, DeForest, Bardeen, Brattain & Shockley een handje geholpen bij hun onderzoek wanneer ze vast zaten.

De laatste keer dat ik dat heb gedaan was bij Bill Gates, daar heb ik eigenlijk wel een beetje spijt van...... :+

lolz en de tijd is in te stellen en dan af te lezen op nixies zeker :p
en dan hebde de kt88 ook ontwikkeld zeker :p
swel gaaf die scanner trouwens

hetgeen ik uit noodzaak wel is heb gedaan is een casettedeck gebruikt als "mastering" machine. redelijk "hot" aansturen en daarna afspelen en terug opnemen op pc. desnood nog een beetje eq toepassen en voila :p. moet alleen goede deck zijn dan.
volgende idee is om een buizen casettedeck te maken het mechanisme en de koppen heb ik. :)

Op 19 april 2006 22:09:45 schreef KT88:
Allemaal prutswerk jongens.........ik maak tijdmachines met buizen! >:-)

Op droge batterijen ? :P :P

Niet te hopen dat je glasschade krijgt onderweg :D :P

[Bericht gewijzigd door Dominic op ]

Op 19 april 2006 22:35:44 schreef Dominic:
Op droge batterijen ? :P :P

Hangende de patentaanvraag kan ik er niet teveel over zeggen, maar een tipje van de sluier: ik werk met aetherische energie.
Dat accumuleert, je hoeft het vervolgens slechts in de gewenste richting te sturen dmv. ectoplasmische converters en daar ga je.
Simpel!

De buizen zijn er eigenlijk voor de sier, ik had nog wat energie over en vond het destijds wel leuk staan om daar wat buizen mee te verlichten.

Beetje kinderachtig wel, maar ja, ik was toen ook pas -28 !

Op 19 april 2006 22:48:29 schreef KT88:
[...]
Hangende de patentaanvraag kan ik er niet teveel over zeggen, maar een tipje van de sluier: ik werk met aetherische energie.
Dat accumuleert, je hoeft het vervolgens slechts in de gewenste richting te sturen dmv. ectoplasmische converters en daar ga je.
Simpel!

De buizen zijn er eigenlijk voor de sier, ik had nog wat energie over en vond het destijds wel leuk staan om daar wat buizen mee te verlichten.

:+

Onderdelen misbruiken.. Ojee, hier is er ook nog een:

Relais als trilapparaten gebruiken (nee, niet daarvoor..) Schakelen als deurbel zodat ze steeds hun eigen stroomkring onderbreken. Werkt zeer goed totdat je relais totaal uitgefikt is..

En m'n leukste misbruik gebruik ik nog bijna dagelijks, een fietskoplamp met eurostekker. De LED's zitten aan de stekker, en op m'n fiets zit de contrastekker gebout. Zo kan ik dat mooie ding er tenminste makkelijk afhalen zodat ie niet gejat wordt.

Tijdmachines met buizen KT? Ach, je zult het niet koud krijgen in het verleden. >:)

Op 20 april 2006 13:33:23 schreef klein is fijn:
Onderdelen misbruiken.. Ojee, hier is er ook nog een:

Relais als trilapparaten gebruiken (nee, niet daarvoor..) Schakelen als deurbel zodat ze steeds hun eigen stroomkring onderbreken. Werkt zeer goed totdat je relais totaal uitgefikt is..

En m'n leukste misbruik gebruik ik nog bijna dagelijks, een fietskoplamp met eurostekker. De LED's zitten aan de stekker, en op m'n fiets zit de contrastekker gebout. Zo kan ik dat mooie ding er tenminste makkelijk afhalen zodat ie niet gejat wordt.

Tijdmachines met buizen KT? Ach, je zult het niet koud krijgen in het verleden. >:)

op school het relais aan de puls zetten die met 10 hertz pulsen geeft leraar weer kwaad >:)

Was al gezegd.

[Bericht gewijzigd door Goeievraag op ]

hahaha, wat gaaf, die had echt niets te doen!

oh ja, over componenten gebruiken waar ze niet voor bedoeld zijn......
de oude bobine uit m'n opel gesloopt, is nu uitgangstrafo voor een portable versterkertje...

[Bericht gewijzigd door henkhuitema op ]

portable buizenversterkertje?

je hebt anders tegenwoordig toch geen uitgangstrafo meer nodig, met al die geavanceerde transistortechniek van tegenwoordig?
(of was de spanning uit de batterij zo laag dat je het nog flink omhoog moest werken om aan de nodig kW's vermogen te komen >:))

Hmm, trafo gebruikt om schokjes mee te geven, daar schijnen die dingen niet voor te zijn gemaakt.

koperdraad als touw gebruiken.

Op 19 april 2006 22:48:29 schreef KT88:

Als je edison nou ff had geleerd hoe hij LED's moest maken had je die hele tijdmachine kunnen verlichten met RGB LED's

* daar zeg ik wat... Danny denkt dat hij nu weet wat ufo's zijn.. t was KT88 die door de tijd vloog:P