Aangezien hier nog geen topic voor was heb ik een topic gestart waar iedereen zijn huidige project/net afgerond project kan showen, omdat het leuk is om te zien waar anderen mee bezig zijn.
Ik doe de aftrap:
Het wordt weer mooi weer en de kriebels voor het vissen beginnen weer te komen. Omdat ik ook wel eens 's nachts in een tentje ga vissen en je de beetmelders soms niet goed hoort ben ik bezig met een draadloze sounderbox. Deze geeft het signaal van de beetmelders (deze geven 5V aan de output af bij geval van beet) door aan een 433MHz zendertje. In de tent komt een ontvangertje met een luidsprekertje die afgaat bij het geval van beet.
Rechts is het zend gedeelte te zien en links het ontvangst gedeelte. Er wordt gebruik gemaakt van een encoder en decoder IC voor betrouwbare datacommunicatie. Dit wordt later misschien door software vervangen. Ook wordt er gebruik gemaakt van 2 microcontrollers: de PIC16F628A.
Het werkt bijna allemaal al. De software voor de ontvanger moet nog wat worden uitgebreid, zodat het volume digitaal instelbaar is (met PWM).
Als dit projectje klaar is zal ik de printlayout + software posten zodat anderen er ook wat aan hebben.
Nu jullie!