[foto's] plintmod

Lucky Luke

Golden Member

Op 25 mei 2005 20:56:52 schreef Willie Worteltje:
[...]http://www.world-led.com
[...]Stukje mat glas/plastic ervoor?

dat is een goed idee, ik heb hier nog mat plastificeerspul liggen, als ik daar eens een stukje van knipe, en dan met de plakkant tegen elkaar, en dan ervoor zet (led in vierkant kartonnen dossje met dat als soort van venstertje...) is mischien een goed idee...

ik heb even ziten denken, mischien gooi ik er gewoon een klodder smeltlijm op. ik heb nog lijmpatronen met een kwalitiet lijm!(niet dus) plakt heel goed, tot je er ff aan pulkt, dan is het weer los (op gladde oppervlakken dan)

dat is leuk om dingen tijdelijk vast te lijmen (munten tegen het raam ofzo) maar lijkt me hier ook wel voor geschikt.

world-led... ja, dat is weer vooruitbetaling, en dat vind ik wat minder want je moet maar zien of je je spullen dan ook krijgt. (al heb ik tot nu toe wel alles gehad, maar geen ervaring met world-led)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Gaat goed met world-led. Heb al 2x besteld. Heb zelfs 2 RGB leds vervangen gekregen omdat een kleur niet functioneerde. Goede informatie over betaling en verzending van de spullen.

Er zijn 10 soorten mensen. Mensen die binair begrijpen en mensen die het niet begrijpen... http://home.versatel.nl/edithenwilliam/william.htm
Lucky Luke

Golden Member

Op 25 mei 2005 21:30:20 schreef Willie Worteltje:
Gaat goed met world-led. Heb al 2x besteld. Heb zelfs 2 RGB leds vervangen gekregen omdat een kleur niet functioneerde. Goede informatie over betaling en verzending van de spullen.

das mooi, maar ik zet de rgbled die ik heb wel achter dat difuse plastic, mischien bestel ik later nog iets bij world-led

weer ff een ledje extra aan de kabel geprutst, wat een rotwerk! er zitten er nu 4 op. nog 11 te gaan.

en van 1 is het weerstandje afgebroken...

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Lucky Luke

Golden Member

Op 27 mei 2005 22:26:26 schreef Extragroot:
wat is de bedoeling van dat achterlicht ?

dat kan knipperen, en zorgt dus dat de lichtjes op de plint dat ook doen, voor het knipperpatroon: zie het testfilmpje.

EDIT: die is wel iets van 13 mb. dus niet voor als je modemt

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op zaterdag 28 mei 2005 12:50:17

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Lucky Luke

Golden Member

het aan die kabel maken van die leds is echt wel lastig zeg!

als het af is post ik zeker een foto! (en filmpje van werking, kijken of ik dat klein kan houden (geen gelijd en minder kwaliteit.) moet k ff een kamera lene die geen geluid opneemt, en op een nog lagere kwaliteit kan.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 28 mei 2005 12:48:48 schreef Lucky luke:
[...]
dat kan knipperen, en zorgt dus dat de lichtjes op de plint dat ook doen, voor het knipperpatroon: zie het testfilmpje.

EDIT: die is wel iets van 13 mb. dus niet voor als je modemt

hi
wat moet i doen ?
als ik je filmpje wil zien , krijg ik een site over :

Ad-financed 1-Click Webhosting + Webspace

RapidShare is an absolutely free web-hosting service for providing webspace on our servers without the need to sign-up.
Just select a file and upload it. You will get your download-link and a secret delete-link immediately. More infos in our FAQ.

Onderaan op de knop 'Free' klikken, dan begint hij met aftellen, daarna krijg je de link.

Nieuwe afkorting een idee? --> CMIIR = Correct Me If I'm Rong
Lucky Luke

Golden Member

Op 29 mei 2005 02:41:00 schreef MichielPH:
Onderaan op de knop 'Free' klikken, dan begint hij met aftellen, daarna krijg je de link.

aanvulling:
dan bekijken of je wel iets van 13,2 mb wilt downloaden.

zoja: klik op de link
zonee: klik niet op de link

:)

* Lucky Luke is met de plintmod bezig, maar zit ook ff wat te hobyen met voedingkjes.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Lucky Luke

Golden Member

snerwerkje met die leds zeg. ik heb het geprobeert zonder solderen en met krimpkouis, maar dat maakt geen contact en is amper te doen (te maken.)

nu heb ik wel alles gesoldeerd, pictures comming soon.
(als alles ook op de plint zit.)

please wait...

verder ben ik bezig met dat mislukt verbouwde robotje, dus het kan wel ff duren. maar ik heb momenteel vakantie (school moeten ze afschaffen, iedereen moet bij zn geboorte al hebben geleerd wat ie moet weten ) dus ik doe veel momenteel.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Lucky Luke

Golden Member

het is een ietsjes lang geleden (:P)
maar nu is die plintmod dus af, en gemonteerd, en enigzins verbeterd (elco's op de basis van de tor, voor een nagloei effect, en led- stroom is nu 20 mA)

daarvan post ik zo ook nog een fototje, maar eerst eentje van de uitbreiding van de plintmod: de RGB-MuurMod.

nog niet op de muur gemonteerd, en hele lelijke foto (geleende camera. duurt ff voor ik dan goeie foto's maak)

http://www.uploadarchief.net/files/download/P5050041.JPG

klikbaar voor groter, het is wel een tumbnail, dat rode balkje weet het weer eens beter hoor :P
en omdat jullie ook wel eens mijn oude mod af willen zien:
http://www.uploadarchief.net/files/download/plintmod.JPG

'k heb ook nog eenfilmpje, maar dat is een .mov bestand, en dat slikt mijn windhoos mediaprutser niet

en, wat vinden jullie ervan?

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Nou... eerlijk gezegd.... ik had iets 'beters' verwacht, ik dacht aan LED's die DOOR de plint heen staken, want om dit nou een 'plintmod' te noemen... maar ja, ik ben gewoon al geen 'mod'-fan, dus daar zou het aan kunnen liggen.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Sine

Moderator

Holy crap ! Hot melt glue overkill !

Ik zou de volgende keer je printje wat groter maken zodat je ook alle onderdelen er op krijgt.

Plus een paar kleine strookjes pcb gebruiken voor je leds, iig niet volklodderen met een lijmpistool

Op 7 mei 2006 01:56:33 schreef weardguy:
ik dacht aan LED's die DOOR de plint heen staken.

dacht ik ook

(ga jij die kabel nog wegwerken of blijft die daar gewoon liggen?)

kevin_

Don't Blame Me, Blame Yourself..

File /files/1909831/MOV01776.MPG.html has been deleted.
Reason: Deleted by uploader.

-
Lucky Luke

Golden Member

Op 7 mei 2006 01:56:33 schreef weardguy:
Nou... eerlijk gezegd.... ik had iets 'beters' verwacht, ik dacht aan LED's die DOOR de plint heen staken, want om dit nou een 'plintmod' te noemen... maar ja, ik ben gewoon al geen 'mod'-fan, dus daar zou het aan kunnen liggen.

ik ben niet erg goed in het mooi maken van dingen...

ach, op die foto ziet het er leleijker uit dan in het echt. de leds lijken minder fel enzo

en in het echt weerspiegelen de leds heel mooi in de plint...

Op 7 mei 2006 02:49:49 schreef Sine:
Holy crap ! Hot melt glue overkill !

Ik zou de volgende keer je printje wat groter maken zodat je ook alle onderdelen er op krijgt.

Plus een paar kleine strookjes pcb gebruiken voor je leds, iig niet volklodderen met een lijmpistool

uhm, ik heb dat printje niet gemaakt, dat zat in dat achterlicht. ik hebruik een achterlicht als aansturing (voor die gewone dan, niet voor de rgb), en daar heb ik toen een klein stukje gaatjesbord op gezet.

ik ben nou eenmaal een smeltlijmfan... :)

Op 7 mei 2006 11:13:13 schreef kevin_:
[...]
dacht ik ook

(ga jij die kabel nog wegwerken of blijft die daar gewoon liggen?)

kevin_

dat heet industriële look :P hij zit daar vast met kabelklemmetjes...

moet ik nou gaan huilen omdat jullie het allemaal zo lelijk vinden?? snik snik snik, ik ben ook de grootste mislukkeling die er bstaat, weet iemand een hoog gebouw? :P
is er iemand die het wel mooi vind behalve ikzelf (ok het kan beter...

hopelijk vinden jullie die rgb mod wel mooi...

zijn LED's, met draad ertussen, gewoon keihard tegen de muur aan gelijmd. ergens halverwege de muur, net achter mijn bed. ik heb wat fototjes van hoe mooi dat op de muur schijnt. de industrial look van hoe het vastzit zal ik maar weglaten, daar zijn jullie geen liefhebbers van :(

http://www.uploadarchief.net/files/download/RGBROOD.JPG
de muur als ie rood is. de onderzijde van de muur is dan vlammerig rood. naar boven toe word dat vager. deze fotouitsnede is van de muur net boven de led's, met de kamer verduisterd
http://www.uploadarchief.net/files/download/RGBGROEN.JPG
idem, maar dan groen
http://www.uploadarchief.net/files/download/RGBBLAUW.JPG
idem maar dan blauw

en dan nu:
http://www.uploadarchief.net/files/download/RGBPAARS.JPG
de paarse, hierop kun je ook zien dat door het gebruik van zowel helde als difuse leds ook de ingemengde kleuren zichtbaar zijn, maar ook de mengkleur. op de foto is het niet zo goed te zien, maar de niet gemengde kleuren zijn een soort zuilen (zuiltjes) tussen de mengkleur.

hopelijk vinden jullie dit wel mooi...

hij kan dus door alle kleuren faden. dat doet ie dan ook :)
alleen nier langs groen + rood want bij mijn vorige rgb led word dat mooi goudgeel, maar bij deze word het een of ander psygotisch soort groen...

de aansturing van dat rgb ledgeval is de RGB led van willie worteltje. de pagina op zijn site die over de rgbled gaat
(maar dan met extra sterke voeding, en wat toretjes. het zijn 21 rgb leds :D)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Mooi hoor Luke! Heeft je vast veel werk gekost, de kleuren komen mooi uit.

Op 7 mei 2006 15:32:20 schreef Lucky luke:
[...]
ik ben niet erg goed in het mooi maken van dingen...
[...]

Dat is niet alleen voor het uiterlijk belangrijk, maar ook voor de veiligheid en stevigheid.
Sine komt misschien een beetje lomp over, maar hij heeft wel gelijk. Als je zo -bijv- met 230 omgaat vraag je om ongelukken. Bedenken/ontwikkelen is 1, uitvoering is 2 ;)

Lucky Luke

Golden Member

Op 7 mei 2006 16:57:32 schreef JuuL:
Mooi hoor Luke! Heeft je vast veel werk gekost, de kleuren komen mooi uit.

[...] Dat is niet alleen voor het uiterlijk belangrijk, maar ook voor de veiligheid en stevigheid.
Sine komt misschien een beetje lomp over, maar hij heeft wel gelijk. Als je zo -bijv- met 230 omgaat vraag je om ongelukken. Bedenken/ontwikkelen is 1, uitvoering is 2 ;)

die gele leds zijn 4,46V. (na de lm317, ervoor 9V oid), dus niet echt gevaarlijk.

het is ook wel stevig (al die smeltlijm is eigenlijk isolatie, alleen nog een beetje extra)

die kleuren goed krijgen kost ff tijd, maar niet heel erg veel. het monteren van al die leds aan de kabel was wel een rotklusje... (elke led 4 draden, 10cm tussen elke led, 21 leds, ook nog opletten op helder/difuus, die zitten expres niet precies om en om, en dat geeft inderdaad een heel mooi effect, zelfs op het plafond

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

ach jah.

Maar denk als je het bijv in een 19mm pvc buisje had gemaakt dat het er beter uit zouw zien.
Gaatje boren led er door en klaar.

kost wat pielen maar isse stukken netten.

Of een stukkie kabel goot van die voor een 3 aderige 230 kabel. Kan je openklappen :d

En er over heen schilderen oid is ook geen probleem

Life is waiting!
Lucky Luke

Golden Member

Op 8 mei 2006 15:05:11 schreef mts plus:
ach jah.

Maar denk als je het bijv in een 19mm pvc buisje had gemaakt dat het er beter uit zouw zien.
Gaatje boren led er door en klaar.

kost wat pielen maar isse stukken netten.

Of een stukkie kabel goot van die voor een 3 aderige 230 kabel. Kan je openklappen :d

En er over heen schilderen oid is ook geen probleem

kabelgootje zat ik ook al aan te denken. mischien wel zo mooi, maar ik vraag me af of ik die leds dan nog zo kan richten dat het in de plint reflecteerd...
want dat reflecteren vin ik ook erg mooi...

mischien nog een plint modden?

hmm... kan wel. ik heb nog een hele berg (pak hem beet 300 stuks - die paar die al ergens inzitten, zeg 289 over) leds (rood, groen en geel) 5mm en nog 80 witte 3mm (plus nodige blauw en rood, geel extra fel)
eerst die domotica maar afronden.

mischien krigt ditt topic in 2008 ofzo nog een kick als ik weer een nieuwe mod met foto's heb. :P
(of eerder, iemand heeft me weer eens een idee gegeven hoor :P)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

ik hoop niet dat ik de schuldige ben :p

Life is waiting!
Lucky Luke

Golden Member

Op 8 mei 2006 16:37:28 schreef mts plus:
ik hoop niet dat ik de schuldige ben :p

ik vrees toch van wel :P

maak je geen zorgen, ik maak eerst mijn nixiegeval/ domoticageval/ stappentellergeval/ robotgeval/ rc5 geval / propellerklok geval en wat reparatiegevallen af hoor :P

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

:p dat lijkt me handig jah.

Isse niet egt iets om er ff bij te doen.

Maar nu willen we natuurlijk wel voor 2008 fotos zien he :p

Life is waiting!
Lucky Luke

Golden Member

Is 2009 ook goed?
Is een filmpje ook goed?

Er is wel wat misgegaan met het geluid... Valt af en toe weg...

http://www.youtube.com/watch?v=-HHCKxGHGaM

De RGB muurmod, nu in een stuk kabelgoot, ligt achter mijn monitor op m'n bureau.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Dat ziet er netjes uit met die RGB led's, ook netjes weggewerkt nu :P

.../|\.../|\...