Wounded in Action Part 2.

Dit topic is gesloten

Henry S.

Moderator

Een topic over al ongemakken wat elektronica betreft.

Vervolg van http://www.circuitsonline.net/forum/view/27194

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

zojuist een weerstandje in mijn nagel geboord :(

Was nou niet egt op zoek naar een nagel piercing

Life is waiting!

ook eentje en het gebuerd me regelmatig. ben je met draad van losse aders bezig. prikt 1 zo draadje door je vel.

ik vindt dat gevoel zo irritant.

vanmorgen met mijn blote poten op een printplaat gaan staan.

toch geen kortsluiting gemaakt hoop ik

Life is waiting!

Vroeger ooit eens een flinke druppel soldeertin tussen mijn tenen laten vallen. Nou dan schreeuw je de boel wel ff bij elkaar.

klein is fijn

Moderator

Op 12 juni 2006 21:44:48 schreef Jan klaasen:
vanmorgen met mijn blote poten op een printplaat gaan staan.

Ja, dan merk je goed het verschil tussen SMD en trough hole. :)

kamer niet opgeruimt,
toen is mijn vriendin op een printje gaan staan..
*schaam*

help

Golden Member

Op 12 juni 2006 22:03:13 schreef Urlax:
kamer niet opgeruimt,
toen is mijn vriendin op een printje gaan staan..
*schaam*

Wounded in Action ?

Kort mijn bijdrage:
ik ben nog niet zo lang bezig dus nog redelijk beperkt en wil het zo beperkt mogelijk houden
lijstje:

- Het was zo onordelijk op mijn kamer dat ik besloten had om een meting op een trafo maar in mijn bed zou doen, met gevolg ik stak het in het stopcontact zette me in bed en ik wiegel wat en mijn meetpen schuift uit en maakt kortsluiting aan de primaire kant van de trafo, ik natuurlijk ook nog is vast aan het metaal zelf met als gevolg --> meetpen 1cm korter -> vinger vebrand -> en die avond slecht geslapen

- Je kent het wel: je bent een componentje aan het vasthouden om te solderen en dan blijft die tin toch nog net vloeibaar en te heet voor dat je het loslaat -> componentje in de vinger gebrand.

- Nog net dat laatste stukje tin opdoen -> vinger verbrand

- Een draad strippen en de isolatie komt er mee vanaf, wat doe ik, ik neem met de ene hand de draad vast en met de duim van de andere hand probeer ik het koper er terug in te duwen -> koper is sterker als je denkt en zit in je duim voor je het weet.

- MMMM lekker warm, effe korte broek aandoen, lekker tinbolletje op je billen.

- Verlengkabel met 2 keer mannelijke stekkers perongeluk tegen men arm -> lekker schokje en nabeven.

- Zag ik domp van die 555 ? even voelen of ie warm is, heb je net je duim erop , BANG

Dit zal het zo wat zijn denk ik
weer al een mooie post :)
ik denk dat er door de jaren heen misschien nog wel wat editjes komen :D

Hugo Welther

Moderator

Aan het eind van de middag de driepoot voor mijn 2m/70cm antennes in elkaar gelast. Lekker in korte broek in de werkplaats.

Net klaar en dan glijdt de lasbrander van de werktafel precies met de nog hete kop op mijn bovenbeen.

Voelt wel lekker aan......not http://welther.nl/hugo/smilies/angryfire.gif

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
KT88

Overleden

Op 12 juni 2006 22:50:49 schreef Hugo Welther:
Voelt wel lekker aan......not [afbeelding]

Je gelooft het of niet, terwijl ik dit lees hoor ik over internetradio het nummer "SOS Fire In The Sky" van Deodato....

Creeps! http://zelfbouwaudio.nl/forum/images/smiles/icon_eek.gif

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
Hugo Welther

Moderator

Op 12 juni 2006 23:12:10 schreef KT88:
[...]
Je gelooft het of niet, terwijl ik dit lees hoor ik over internetradio het nummer "SOS Fire In The Sky" van Deodato....

Creeps! [afbeelding]

Wel heel toepasselijk.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Henry S.

Moderator

Eeeeewwwwwwww, ik voelde het toen ik het las...

Geen last van lasspetters in die korte broek?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

toen mijn pc een goed kwartier aanstond had ik zoiets van "even kijken hoe warm mijn cpu is" en ja dicht bij de 85 graden op zo een pc program, dus ik behuizing van pc open en voelen aan de proccessor koeler. mijn nagel tussen zo een wiek.:(

onze site -- -- -- |Siemens - LOGO! rocks| "HELP! het werkt!!!"

[offtopic]
in de vorige threads las ik dat er mensen waren die zich PHP eigen wouden maken: kan ik het niet laten om een goede tip mee te geven: (geen reclame intended, niet mijn site ofzo..)
www.phpfreakz.nl een forum waar de mensen net zo vriendelijk en behulpzaam zijn als hier, goeie artikelen, leuke gratis script-dbase, etc, etc. als je PHP wilt leren is deze site een must.
[/offtopic]

net als hugo las ik ook wel es,, gewoon electronish met korte broek , aan het ijnde vd middag is al je beenhaar weggebrand en lasogen:(

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

hmm het gaat zeker niet om doorgebrande componentjes dan heb ik er nog zat.

owja: een ventilatortje bovenop mijn gekantelde raam gezet (zo dus |/ heel mooi), ik dacht: hmm gaat die warmte eindelijk weg. Ik vergeet dat dat ding er staat, doe me raam dicht en krijg dat ding op me kop:(
Of je verlichting op zonne-energie vergeten uit te zetten en dan als je wilt gaan slapen allemaal muggen in je kamer vinden:(

en ja tuurlijk ben ik wel eens op een print gaan staan, over de elektronica gestruikelt volgens mij nog niet;)

En ja het ongemak van een schakelaartje dat je, bij het inspecteren van de trafo, met je vinger kortsluit en zo een prikkel krijgt, en je maar niet weet waar het vandaan komt...

Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.

Op 13 juni 2006 07:11:46 schreef greenghost:
toen mijn pc een goed kwartier aanstond had ik zoiets van "even kijken hoe warm mijn cpu is" en ja dicht bij de 50 graden op zo een pc program, dus ik behuizing van pc open en voelen aan de proccessor koeler. mijn nagel tussen zo een wiek.:(

njah de koeling van mijn laptop doet het nog minder bij zulk weer ... 82°C vollast, en gewon op bureaublad 55°C

kheb em op blokjes gezet, met een fan die eronderdoor blaast, scheelt 10 graadjes

overigens, wat is zo een gezonde temperatuur voor een Pentium M740 (op 915i chipset) ?

Zo'n beetje alles tussen 10°C en 75°C

I don't know how fast I'm going, but I know exactly where I am
Henry S.

Moderator

Op 13 juni 2006 12:34:26 schreef Ibanez:
[...]
en lasogen:(

Daar helpt een overall ook niet tegen... maar de UV straling is slecht voor je hele huid. Altijd lassen in overall, anders verbrand je levend en vergroot je de kans op huidkanker.

Lasogen krijg je door een verkeerde methode van lassen. Ik heb heel wat beginnelingen gezien die tijdens het lassen pas de kap naar beneden doen, en dat leer je weer moeilijk af. Zo kregen we een uitzendkracht die zich na een dag weer ziekmelde, lasogen wegens verkeerd gebruik van de kap.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
klein is fijn

Moderator

Op 13 juni 2006 12:34:26 schreef Ibanez:
net als hugo las ik ook wel es,, gewoon electronish met korte broek , aan het ijnde vd middag is al je beenhaar weggebrand en lasogen:(

Lassen zonder lasbril, is dat niet meer iets voor Idiot in Action? ;)

Op 13 juni 2006 13:39:15 schreef klein is fijn:
[...]Lassen zonder lasbril, is dat niet meer iets voor Idiot in Action? ;)

nee als de electrode weer vastgebakken zit doe k de kap omhoog een rop em los FLITS.

ps de kap is voor et lassen al naar beneden (lekker met dit weer dan is het net een zwembadje;))

offtopc
deze gast doet t zonder http://www.6pack.tv/default.php?log=1078&cont=viewLog&s=wmp500

[Bericht gewijzigd door Ibanez op dinsdag 13 juni 2006 14:03:11

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

haha, ik heb laatst ook staan lassen met electrodes met korte mouwtjes, werdt soms wel ff warm hoor :P.

ben trouwens nog aan het oefenen, lasnaadjes trekken, je kent het wel, anders moet m'n pa weer alles lassen :P.

we zouden hier nog wel ergens handschoenen moeten hebben liggen, nouja.

owja, ik las nog op een houten plank als ondergrond, laatst begonnen mijn handen toch erg heet te worden toen ik op 2/3 van de electrode was, bleek dat mijn plaak lustig stond te fikken, en ik mijn handen daarin hield :r.

verder sta ik ook vaak genoeg in draadjes/printjes oid.

owja, laatst weer zo'n lekkere actie van mij, wilde beetje spelen met de rollagers van de cd-speler, oud philips ding, losgehaald, hou hem schuin, ding rolt er af, op mijn knie :s. had gedacht dat er wel een stopje voor zou zitten...

Take a parachute, and jump!

mijn soldeerbout zal nooit vallenhttp://www.6pack.tv/gfx/smiles/hypocrite.gif,, tafel staat schuin naar voren tegen een balk die schuin omhoog gaat dus een goot en het snoer is nog net 1,5meter;)

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Dit topic is gesloten