Wounded in Action Part 2.

Dit topic is gesloten

Op 3 juli 2006 19:34:55 schreef Ganzz:
nep met deze hitte een ventilator aan het plafon bevestigt. fase op fase , 0 op 0. Lekker makkelijk. 4 5cm schroeven in plafon, ding vast schakelaar om = PATS.

nieuwe zekering = PATS

ventilator los

nieuwe zekering = PATS

hmm,

schroeven uit het plafon, en de zekering bleef heel....
Toen maar een halve meter om gehangen....

Het komt vast door de hitte...

Iets minder lange schroeven gebruiken? >:)
Je zult niet de eerste zijn die schroeven door de bedrading heen schroeft.

Op 3 juli 2006 18:43:41 schreef Antoine:
Heb sinds vandaag D232XAM in mijn vinger staan. Ai, die MAX232 werd WEL warm :)

Toch zeker wel in spiegelbeeld :-P

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
klein is fijn

Moderator

Op 3 juli 2006 20:14:27 schreef Fantomaz:
Iets minder lange schroeven gebruiken? >:)
Je zult niet de eerste zijn die schroeven door de bedrading heen schroeft.

Timmerlieden schijnen daar ook altijd last van te hebben. Je hoeft maar 1 buis te hebben zitten in de muur of het plafond, ze weten er altijd wel een keer doorheen te gaan... :+

Op 3 juli 2006 20:16:41 schreef klein is fijn:
[...]Timmerlieden schijnen daar ook altijd last van te hebben. Je hoeft maar 1 buis te hebben zitten in de muur of het plafond, ze weten er altijd wel een keer doorheen te gaan... :+

Dat komt om wij elektro-gasten precies weten waar we de buizen moeten hangen om de timmermannen dwars te zitten :P

waha, ik doe (samen met m'n pa zo af en toe) beide :P.
maar het is allemaal gipsplaat, dus zul je eerst een balkje moeten zoeken om je lamp aan op te hangen, en als die vlak bij je centraaldoos zit, zitten er vaak een hele zooi van die buisjes :+.
iets te lange schroef = probleem.

Take a parachute, and jump!

Op 2 juli 2006 23:59:00 schreef BoudewijnEctor:
ik heb wel eens een voeding op wat meer spanning gehad (nee niet 110-230v geintje) maar die begon toch echt te stinken.

Heb de hele pc kunnen wegmieteren (mboo+proc+psu+ram was RIP).

Heb ik wel eens gehad:):):) Ik dacht: waar zou die schakelaar voor zijn? Klik. Plof --> rook :)

Had ik met men ouwe panic sonic radio,, pof zekering er uit en lampjes van de tunerbalk om zenders te zoeken kaduuk :( wel mooiere ontvangst dan de morderne radio :D

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Op 3 juli 2006 21:44:33 schreef William van t Hul:
[...]
Heb ik wel eens gehad:):):) Ik dacht: waar zou die schakelaar voor zijn? Klik. Plof --> rook :)

ik had hem in mijn hand (los, met stekker kortgesloten om toch te draaien).
Damn wat schrok ik :P

Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...

Wat vroeger op school ook al eens gebeurde:
Een spanningsstabilisator a la 7805 of iets dergelijks overbelasten op zijn uitgang. Die werden snel zeer warm, daarna met een tangetje de regelaar uit het breadbord trekken en bij uw voorganger in het labo langs zijn nekkant in zijn T-shirt laten vallen. Wedden dat hij het niet stil kan houden?

En verder soldeerbouten op 380V uitproberen, shuntwikkelingen van een DCmotor even uittrekken e.d.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Op 4 juli 2006 22:18:32 schreef big bang:

Een spanningsstabilisator a la 7805 of iets dergelijks overbelasten op zijn uitgang. Die werden snel zeer warm, daarna met een tangetje de regelaar uit het breadbord trekken en bij uw voorganger in het labo langs zijn nekkant in zijn T-shirt laten vallen. Wedden dat hij het niet stil kan houden?

Dat zijn geen grappen meer, daar kan iemand zich lelijk aan verbranden !

En weer een nieuwe: gister mn klauw opengehaald aan de opstaande rand van een SCART-connector..

vandaag met een klasgenoot wat zitten solderen.
Alles gaat goed tot dat we een communicatie storing hadden.

gevolg de bout vol tegen mijn hand.

Zegt ie ook nog heel droog: eigenlijk had je voorrang je kwam van rechts

Life is waiting!

Vandaag sneedje in mn vinger gemaakt bij het openen van een radio. Waarom maken ze die platen toch zo dun? Het zijn net scheermesjes :(

Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...

Op 5 juli 2006 18:05:56 schreef High-Voltage:
Vandaag sneedje in mn vinger gemaakt bij het openen van een radio. Waarom maken ze die platen toch zo dun? Het zijn net scheermesjes :(

op men vakantiewerk heb ik met kabelgoten hetzelfde probleem (voral met die deksels. (toch maar is handschoenen zoeken)

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--

Vinger verbrandt juist, soldeerbout stond dichterbij dan ik dacht ...

Eergisteren was weer een bloederige dag.
Arm opengehaald aan puntig plaatstaal...
Bij het scheppen mijn duim ontveld doordat ik met mijn duim tegen een kast aankwam...
Vervolgens buk ik en haal ik mijn hoofd open aan een punt van de klep van de kast...

Bloody... ;-(

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Een opengewerkte UPS op je schoot neerleggen.
Weliswaar zonder accupack eraan, maar de lading van de condensatoren was genoeg om door een spijkerbroek heen de persoon in kwestie een immense oplazer te geven.

Hierna werd het hele gevaarte onder luid scheldend en vloekend geweld in een hoek van de werkplaats gesmeten.

Autsj...

"Ik ben wel dom, maar niet slim!"

Niets met elektronica te maken, maar ik kreeg zojuist het deksel van de vuilnisbak op m'n kop :9 (Hoewel, het was wel een stuk van een uit elkaar gesloopt beeldscherm dat ik erin smeet...)

[Bericht gewijzigd door kipmans op woensdag 5 juli 2006 21:28:38

Op 5 juli 2006 21:27:59 schreef kipmans:
Niets met elektronica te maken, maar ik kreeg zojuist het deksel van de vuilnisbak op m'n kop :9 (Hoewel, het was wel een stuk van een uit elkaar gesloopt beeldscherm dat ik erin smeet...)

hoe krijg je dat nou weer voor elkaar :s.
vandaag weinig gesloopt trouwens :+.

Take a parachute, and jump!

vreemd genoeg begint m'n hand nu enigsinds donkerrood te zien :(

Life is waiting!

Op 5 juli 2006 21:46:10 schreef mts plus:
vreemd genoeg begint m'n hand nu enigsinds donkerrood te zien :(

komt vast door de hitte :P.
ik begin ook last te krijgen van heat failures :P.

Take a parachute, and jump!

Jah tis de hitte maar niet die van de zon :p

Life is waiting!

Op 5 juli 2006 22:04:02 schreef mts plus:
Jah tis de hitte maar niet die van de zon :p

warmte komt ook niet van de zon maar van de aarde, anders zou het onlogisch zijn dat het hoger (op bergtoppen) kouder zou zijn als op de aarde (ga maar na, dichter bij de zon e.d.)

Take a parachute, and jump!

de reflectie van de zon op de aarde toch?

Zodat de aarde oa ir uit gaat stralen

Life is waiting!

Op 5 juli 2006 22:13:51 schreef mts plus:
de reflectie van de zon op de aarde toch?

Zodat de aarde oa ir uit gaat stralen

jeps, en je huid genereert warmte doordat de zon er op schijnt, echter verbrandt je dan weer door de uv.

Take a parachute, and jump!

Dit topic is gesloten