Nieuw laser en dergelijke topic deel 11

Dit topic is gesloten

Op 6 juli 2006 12:44:46 schreef Aart:
@ Dnstje en Hammink,

Letten jullie er goed op dat illegale zaken verboden zijn op Co ?
Niet een beetje, ook niet stiekum, maar ZEKER niet met een dergelijk excuus.

Dat weet ik, daarom post ik geen links erna toe.
en als ik dat doe kom ik zelf in de problemen terecht

@ Dnstje Als je dergelijke harde uitspraken doet verwacht ik eigenlijk wel een stevige ondergrond daarbij, dus goede tests onder gecontroleerde omstandigheden die andere oorzaken uitsluiten.

je bedoelt zeker over die mamba bugs?

maar wat bedoelje met andere gebruikers met het zelfde probleem?

@antoine, heb je ook last van dat als je bij een figuur scant dat je ook een lijn ziet verschijnen die er niet hoor?

Elektro/laser/lichtdude enzo* http://yoshinon.dnstje.nl/

Ik vind ook het vertellen dat je een gekraakte versie gebruikt al een vorm van promotie voor die crack.
Mensen kunnen je vervolgens immers mailen om het bestand etc.
Co kan daar niet aan mee werken, als een fabrikant daar tegen zou protesteren hebben ze wmbt gelijk.

Aan de andere kant is het feit dat jij een gekraakte versie gebruikt wel degelijk relevant voor het beoordelen van de waarde van je bevindingen.
Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken, maar hecht erg weinig waarde aan je verhaal en ga er van uit dat er -als de geclaimde `bug' daadwerkelijk bestaat- met wat support van de fabrikant een oplossing te vinden is.

Aan alle lezers: Excuses voor de offtopic discussie, maar ik hoop zo het hoe en waarom goed over het voetlicht te krijgen en begrip te kweken.

Okee, genoeg duidelijke woorden hierover.

Misschien zit je foutmelding in je DLL-bestandje in de map van Mamba. Kijk ook eens in de file MAMBA.INI in de WINDOWS-map. Hier staan alle Mamba-instellingen voor bij het opstarten...
Ik heb zelf mamba2004 gehad en nu MambaBlack, maar samen met de EasyLase nog nooit een foutmelding of 'hang' gehad!
PC misschien te traag? Of heb je meerdere programma's lopen, tegelijkertijd met Mamba?

Gekraakte versie's van Mamba is bekend bij MediaLas, uitsturen naar de LPT-poort is binnenkort voorbij, dus ook voor de DAC van Guido.

HE-Laserscan werkt met de DAC via LPT, EasyLase via USB, en BilDA via USB.
Ook in de toekomst.

Zo... Ik ben weer ff bijgekomen! :P
Ik was namelijk net ff met mn laser bezig en wilde ff een test doen... Ben ik mijn USB dongle van mamba kwijt! :S
Maar ik heb hem gelukkig weer terug gevonden! :)

Heeft iemand btw nog leuke shows voor Mamba?

Greets

Hang een grote houten klos aan die dongle, dat ding is geld waard. Ben 'm ook al een keer kwijt geraakt, net voordat ik een beamshow wilde geven bij een feestje. Da's balen dan...

Nog even terugkomend op laser software, ik heb de volgende programma's, die je GRATIS vindt op internet:

-Popelscan.
-Play 4 All.
-LaserShowEditor.
-Mkv2 (Chan).
-Norm LaserShow.
-Anarchy.
-Monkey.
-ILDA to MOT.
-Heathcliff.
-InSight 1.20.

Dus wie met een gekraakte versie wil werken moet wel een hele goede reden hebben :-)

Op 6 juli 2006 19:44:58 schreef ScanTech:
Hang een grote houten klos aan die dongle, dat ding is geld waard. Ben 'm ook al een keer kwijt geraakt, net voordat ik een beamshow wilde geven bij een feestje. Da's balen dan...

Waarom maken ze er dan ook zo'n klein ding van.... ;)

Aangezien hier nog eens over het zelf maken van GALVO's wordt gesproken mijn vraag:
Wie kan mij uitleggen, of vertellen waar ik kan vinden, hoe een zelf gemaakte galvo werkt.
Ik snap dit namelijk niet helemaal. Je hebt een permanente magneet met een N en Z pool die tussen 2 spoelen is gemonteerd via lagertjes. Ik kan me voorstellen dat als je een stroom door die spoelen stuurt dat die spoelen een magnetisch veld creeren. Maar volgens mij ligt dat veld in het midden van die spoelen en zal er niet toe leiden dat de permanente magneet gaat verdraaien (of althans een hoek aannemen proportioneel aan de stroom)
Wie stuurt mij het licht ??

Alvast bedankt

Probleem op gelost, me pc is snel zat (a3200+) mamba is niet compattible met winamp 5.
op winamp 2 geeftie nu geen fout meldingen.
aangezien toen ik dit zag in de ini

code:

WinampProgdir=C:\Program Files\winamp

dankje scantech, ik wis geneens dat mamba.ini in C:\windows zat..
maargoed, toch maar later misch mamba "real" kopen. geen idee of laserfreak evening het leuk zal vinden :P

@ driessen
http://elm-chan.org > electronic works > mecha > homebuilt laserproject. zo ver als ik het uit me hoofd wis.
norm's site staat er dan oook helemaal onder aan bij links.

@mavaee
http://dnst.be/Galvo/shows/rampeneren.zip zit geen mp3 bij, anders krijg ik weer elende. (is me eerste show dus verwacht er niet zo veel van :P)
op de site van elektrogek stond ook heel wat shows.
http://devilmastah.mine.nu/lasershows/ alleen die is nu plat.

[Bericht gewijzigd door Dnstje op vrijdag 7 juli 2006 00:42:46

Elektro/laser/lichtdude enzo* http://yoshinon.dnstje.nl/

Ik heb een probleem met m'n laser.
De TTL van m'n laser module/voeding werkt niet.
Ik heb deze laser ooit eens gekocht op internet maar
nu ik m'n projecktor klaar heb kom ik er achter dat deze niet werkt.
Ook heb ik 5volt op de kabels van de TTL gezet en zelfs toen gebeurde er niets.
Kan ik hier nog wat aan doen?

Ook wou ik wel eens weten hoeveel power deze laser echt geeft.
De laser komt bij Shanghai Laser Cenrury Technology weg
en er staat 250 mw max op.

Op 7 juli 2006 04:26:06 schreef Hammink:

Ook heb ik 5volt op de kabels van de TTL gezet en zelfs toen gebeurde er niets.
Kan ik hier nog wat aan doen?

Dat moet je dus ook niet nog een keer doen, als je zo vanuit een voeding op een TTL ingang van een IC een pulsje wilt geven moet je ook altijd een weerstandje gebruiken, dat zal bij een laser denk ik niet anders zijn.

Overigens vind ik het wat stom om dat nu pas te controleren... maar misschien had je die mogelijkheid in het begin nog niet?

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Probeer je TTL ingang eens aan massa te leggen... Misschien issie negatief??

Voor de lief hebbers
Http://dnst.be/5kilda.JPG

gescant 5k of 5.5k weet het niet zeker maar daar tussen teminste. ik was moe en maakte een fototje en ging naar bed :P.

en 1ntje op 7k http://dnst.be/7kilda.JPG
ik weet niet hoeveel grade hij loopte volgens mij niet 8 grade.

Elektro/laser/lichtdude enzo* http://yoshinon.dnstje.nl/

@dnst ziet er goed uit, is dat met je "verbeterde" galvo's
hoe dik zijn ze nu 9 mm ?

Heeft er iemand nog 2 MOT-1 stappenmotors of soortgelijk liggen of een adresje waar ik er goedkoop aan kan komen, mail me.

Op 11 juli 2006 10:28:02 schreef IceWolFF:
@dnst ziet er goed uit, is dat met je "verbeterde" galvo's
hoe dik zijn ze nu 9 mm ?

Heeft er iemand nog 2 MOT-1 stappenmotors of soortgelijk liggen of een adresje waar ik er goedkoop aan kan komen, mail me.

de magneten zijn binnen
neem ff contact op voor de betalingsgegevens

AVR powerd

Op 7 juli 2006 04:26:06 schreef Hammink:
Ik heb een probleem met m'n laser.
De TTL van m'n laser module/voeding werkt niet.
Ik heb deze laser ooit eens gekocht op internet maar
nu ik m'n projecktor klaar heb kom ik er achter dat deze niet werkt.
Ook heb ik 5volt op de kabels van de TTL gezet en zelfs toen gebeurde er niets.
Kan ik hier nog wat aan doen?

He Hammink, is dat dezelfde module die te koop stond/staat?
Maar ditzelfde probleem heb ik momenteel met mijn 100mW module, ook geen reactie op de blanking, connector omdraaien werkt ook niet. Dacht eerst dat het aan de pcb in mijn laser lag, maar die is vervangen door een nieuwe en helaas is het probleem er nog wel.
Sommige figuren lijken het echter wel te doen als ik de stekker erin doe, en andere figuren laat ie dan alleen de tussenlijnen (die dus geblankt moeten) zien.
Omdraaien van de polen heeft helaas dan niet het effect dat ie de blanking wel goed doet.

Heeft iemand een guide of pdf bestand om alles uit te leggen over lasers, om er mee te beginnen natuurlijk.

Op 11 juli 2006 17:38:25 schreef zabazz:
[...]
He Hammink, is dat dezelfde module die te koop stond/staat?
Maar ditzelfde probleem heb ik momenteel met mijn 100mW module, ook geen reactie op de blanking, connector omdraaien werkt ook niet. Dacht eerst dat het aan de pcb in mijn laser lag, maar die is vervangen door een nieuwe en helaas is het probleem er nog wel.
Sommige figuren lijken het echter wel te doen als ik de stekker erin doe, en andere figuren laat ie dan alleen de tussenlijnen (die dus geblankt moeten) zien.
Omdraaien van de polen heeft helaas dan niet het effect dat ie de blanking wel goed doet.

Idd Zabazz, het gaat om die laser ja.
Ik heb sinds kort m'n Easylease USB player gekregen en heb meteen de laser getest en ben er toen achter gekomen dat hij het dus niet deed zoals hij het hoort te doen.

Wat er met jou laser mis is zou ik zo ook niet weten.
Dit heeft ie bij mij in iedergeval nog nooit gedaan met de orginele laser die er destijds in zat.

je zou misschien kunnen kijken dat hij enkel de geblankte lijnen projecteerd en dan er een inverter er tusssen zet.
Dit gaat natuurlijk enkel als je blaning hebt met een voltage van 5volt
lochisch 1 og 0 . grd of +5v.

Misschien een idee,
Maar wel erg vervelend.
Ik heb zelf wel eens als je de laser aan hebt en dar ik dan met mijn rookmachine een spuit rook geef dat het vermogen van mijn groene laser afneemt. Maar dan stop ik de show en start de show opnieuw op dan is het weer de normale sterkte. Maar wel hoogst irri.

Vanaaf, RGB Laser en een easylase systeem spelen. ;)

Grtzzz

Op 11 juli 2006 10:28:02 schreef IceWolFF:
@dnst ziet er goed uit, is dat met je "verbeterde" galvo's
hoe dik zijn ze nu 9 mm ?

Heeft er iemand nog 2 MOT-1 stappenmotors of soortgelijk liggen of een adresje waar ik er goedkoop aan kan komen, mail me.

met de nieuwe galvo's idd.
het is btw 4mm rond 9mm lang en 2mm openingsgat de zelfgemaakte magneten.

Elektro/laser/lichtdude enzo* http://yoshinon.dnstje.nl/

Ik heb net gehoord van roel dat mijn magneetjes ook al in nederland zijn dus binnenkort ook beginnen met mijn eigen galvo's.

Laser en spiegels komen deze week binnen.

heb dit gevonden op net;

Clifton 11-SPAA-17AC/H103 BIPOLAIR

" http://www.vandijkenelektronica.nl/site/preview.php?table=images&i… "

Clifton Precision
BIPOLAIR
Voltage 15V
Resistance 32 Ohm/phase
Step Angle 45 deg/step
Met Tandwiel ( module 0.3)
Prijs: € 1.50 (incl. BTW)

heeft iemand hier ervaring mee, zijn deze hetzelfde te gebruiken als een mot1 stappenmotor ?

[Bericht gewijzigd door IceWolFF op dinsdag 11 juli 2006 19:59:25

Ik denk dat niemand ervaring heeft met motortjes met een Step angle van 45'/step !!
Dan kan je motortje dus maar 8 stappen per hele omwenteling maken. Volgens mij klopt er iets niet... ;-(

dan word het dus niet te veel stroom aan hem geven.. dan kan die zeker nog wel binnen de 45 graden zitten. tenzei je een kleine widemove ding wil maken :P

Elektro/laser/lichtdude enzo* http://yoshinon.dnstje.nl/

ik bestel er gewoon een paar om mee te experimenteren aan de prijs ligt het niet anders mischien mooie beamswitches van te maken.

weet iemand hoe lang de Kabel tussen PC en DAC mag zijn.
heeft iemand er al een 4 meter lange kabel tussen gehad en dan nog steeds een goed signaal hebben.

Op 12 juli 2006 16:39:16 schreef IceWolFF:
ik bestel er gewoon een paar om mee te experimenteren aan de prijs ligt het niet anders mischien mooie beamswitches van te maken.

weet iemand hoe lang de Kabel tussen PC en DAC mag zijn.
heeft iemand er al een 4 meter lange kabel tussen gehad en dan nog steeds een goed signaal hebben.

Daar gaan we weer... heeft ooit in dit hele gigantische topic gestaan.

100 meter schijnt te kunnen, 4 meter hoef je je niet druk over te maken.

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Zowel bij USB als bij LPT signalen word aangeraden een kabel niet langer dan enkele meters te gebruiken. 100 meter lijkt me dan ook zeer sterk. Anders is het signaal vanaf de DAC naar de galvo driver, die moet iniedergeval makkelijk tientallen meters kunnen halen, dit signaal is analoog en niet digitaal zoals bij USB en bij LPT.

Dit topic is gesloten