Mijn Sony KV-M2151D heeft probleem dat het beeld aan de zijkant invalt en onder en boven te breed is. Weet iemand hiervoor een oplossing of heeft iemand een schema voor mij?
Bijregelen met potmeter werkt niet.
Oost west foutje dus.
Als het goed is heeft dit chassis een blauw vierkant c-tje in de OW lijn welke capaciteit verliest,positienummer weet ik zo niet meer.Ik meen dat de waarde 470n is.
John77, bedankt voor sneller reactie. Zou ik een kopie kunnen hebben van het schema van het oost-west correctie gedeelte. Eventueel als pdf ???
Anoniem
Op 13 juli 2006 12:56:36 schreef willie60:
Zou ik een kopie kunnen hebben van het schema van het oost-west correctie gedeelte. Eventueel als pdf ???
De service-manual heb ik alleen maar op papier dus helaas.
groeten en succes,
John.
Zoef de Haas.
Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
Meet de voedingsspanning eens na, dit moet 135 volt zijn. Is dat hoger, dan R 522 vervangen deze bevindt zich tussen 2 elco's bij het vert. IC. Was een veel voorkomende fout.
Groetjes Hans.
Bedankt voor de reactie Zoef,
Als de voedingspanning te hoog is, dan is toch het gehele beeld te groot?? Bij mij is het beeld boven en onder te breed en loop dan rond naar het midden waar het weer ok is.
Zoiets als beneden .......
. .
. .
. .
. .
. .
. .
. .
Ik bedoel dit
................
..............
............
............
..............
................
Zoef de Haas.
Dat zou je normaal ook verwachten dat het in de O/W zit, echter een te hoge voeding gaf ook een O/W fout en daarbij is het beeld wel wat uitgerekt. De eerste keer heb ik mij daarop ook verkeken en heb mij 7 slagen in de rondte gezocht in de verkeerde hoek, dus even de voeding meten kan geen kwaad.
Groetjes Hans.
Hallo Hans,
Ben terug van vakantie en heb de voedingspanning gemeten op 134 V. Dus lijkt mij ok???
Wil
Goeiemorgen,
I have just bought a second-hand Sony KV-M2151D TV.
I would like to scan for channels, but I don't have neither the corresponding remote control nor the user manual.
I have written to the Sony customer service who (of course) told me that :
- they do not have the user manual any more
- scanning for channels was only possible with the original remote control (Sony ref. RM-S04D), and that I can buy that remote control at their support service for only 53 euros !
But I do not want to pay that much, and on the other hand, I have an universal Philips SRU-9600 remote control that works fine with the TV. (channels-volume-teletext are OK)
Then, my question(s) are :
- Does someone have the user manual in any form?
- Is it really impossible to scan without the original remote?
Alvast bedankt,
Zoef de Haas.
Try this:
http://www.sonydigital-link.com/manuals/manuals.asp?l=en
Groetjes Hans.
Dank u wel Hans,
but I have already tried this without success. Actually, any of the manuals from the KV-Mxxxx series is not available any more on the Sony Europe customer support website. (and neither on the US website since that model must not have been available on that market at all).
Anyway, thanks.
mvg
benoît
Hoi Willie!
Eigenlijk, in het geval jij heeft 't in het Frans, is 't perfect voor mij, maar in het Engels of Nederlands zal 't ook goed zijn.
Groetjes
Benoît
Hallo willy,
even een paar kleine onderdeeltjes ter controle en vervanging
C806 (47nF/250V) is defekt.
Eventueel eveneens D802, ERD2808
D801,
Q803, 2SD1408
IC801 UPC4558C controleren.
ik zou gezien de prijzen die ze kosten gewoon alles vervangen