Ben bezig.

Klaar :

http://www.uploadarchief.net/files/download/knipperled%203.JPG

Ik ga nu eten ben dus even weg.

[Bericht gewijzigd door roberthend op ]

ongelooflijk :-) de kathode van de led aan de + is een fout en schuine strepen in schemas worden niet geduld.

ontstoorcondenastor ?? waar is die?

edit: (jeweetwel die van 100n)

[Bericht gewijzigd door w1z13 op ]

Op 21 oktober 2006 16:40:35 schreef shortcircuit:
een 1k weerstand voor je ledje?

1k gaat prima.

de 100nF is belangrijker, oei bijna op 30 pagina's en dan is het gebeurd met de lol.

het wordt gewoon het eerste gewone topic met 2 delen:D

Op 21 oktober 2006 17:16:30 schreef Henry S.:
[...]
1k gaat prima.

de 100nF is belangrijker, oei bijna op 30 pagina's en dan is het gebeurd met de lol.

Nee hoor dan komt er deel 2 (ontiegelijk moeilijk te maken) simpele robot zonder knipper led)

maar dat schema wat je gepost hebt dat gaat niet werken hoor. Doe het zo:

http://electron.ewi.tudelft.nl/~keijse49/knipperled_3.JPG

Op 21 oktober 2006 17:28:31 schreef rimco:
het wordt gewoon het eerste gewone topic met 2 delen:D

Alleen als Robert beter zijn best doet, een keer alles goed leest en als een aapje doet zonder zijn eigenwijze gang te gaan. ;)

En de andere posters er iets minder doorheen blaten met bijzaken.

nu nog het capje van 100nF :9

volgens mij is het een 3 gangen menu dat hij aan het verorberen is.

Kan iedereen het nog herinneren over wat het gaat:

Hallo,
Ik zou graag de volgende robot willen bouwen:

http://www.midnightkite.com/RoverBot.html

al aardig opgeschoten :-)

[Bericht gewijzigd door shortcircuit op ]

Ach joh, dat komt nog wel
(over een tiental topics)

edit: en een duizendtal berichten :+ :P

[Bericht gewijzigd door w1z13 op ]

Ik heb nu even niets te doen( ziek thuis) dus ik zal wel even een schema maken in "jip en janneke taal. Ik heb alleen hier en daar wat gemist in het topic,

Welke programmer heb je?

Wat gebruik je als voeding?

Ik kij zo even de CSI Special @ RTL4 (2uur) en dan maak ik wat voor je

Een vaste 5V labovoeding
icd2

wordt er gebruikt

Op 21 oktober 2006 19:45:48 schreef Ganzz:
Ik heb nu even niets te doen( ziek thuis) dus ik zal wel even een schema maken in "jip en janneke taal. Ik heb alleen hier en daar wat gemist in het topic,

Doe het even met wat kleuren.
Dat maakt het wat duidelijker.
Als er in de nabije(?) toekomst een kruising in het schema voorbij komt, moet dat ook weer speciaal uitgelegd worden.

Zit die jongen niet zo te pesten!!!

@robert: LEZEN IS DE SLEUTEL TOT SUCCES!!!

Op 21 oktober 2006 21:35:45 schreef shortcircuit:
[...]
en veel hulp & geduld

GheGhe>:)

En

KLEUREN!!!.

[Bericht gewijzigd door Ibanez op ]

LEZEN IS DE SLEUTEL TOT SUCCES!!!

en veel hulp & geduld

Jongens, jongens. Straks verpesten jullie zijn kans om een tweede topic te starten over het aansluiten van de + en - bij een PIC >:)

JuuL ik begrijp dat je van dit soort topic's in dit soort topics dingen gaat zeggen die nog nuttelozer zijn dan het topic zelf, maar de TS is wel gemotiveerd, doet alleen nog alles fout. dus mischien kun je beter niet posten dan.
(nee ik ben geen mod, ja ik krijg ook wel is hoofdpijn van dit topic (niet omdat het zo lastig is maar omdat de TS gelijk een robot wil bouwen terwijl een knipperledje toch meer aansluit op z'n niveau. ik wed dat íe als ie met dat knipperledje begint dat íe binnen 5 jaar een roborje heeft á la KLM)

verder: kan dat knipperledje ook met een 555? dan kan de TS tenminste eerst leren schema's te lezen (voor ze zelf te gaan tekenen) (er staat een schema bij de schakelingen hier) en die 555 heeft minder pinnetjes dus minder kans op fouten (OK je hebt wat meer losse componenten nodig, maar dat is ook leerzaam)

Op 21 oktober 2006 21:55:57 schreef Lucky luke:
[...]
dus mischien kun je beter niet posten dan.
(nee ik ben geen mod, ja ik krijg ook wel is hoofdpijn van dit topic (niet omdat het zo lastig is maar omdat de TS gelijk een robot wil bouwen terwijl een knipperledje toch meer aansluit op z'n niveau. ik wed dat íe als ie met dat knipperledje begint dat íe binnen 5 jaar een roborje heeft á la KLM)
[...]

Ik denk eerlijk gezegt (en ik wil niemand beledigen hiermee), dat als dat zo was het allang gelukt had kunnen zijn.

Op 21 oktober 2006 22:47:15 schreef w1z13:
Ik denk eerlijk gezegt (en ik wil niemand beledigen hiermee), dat als dat zo was het allang gelukt had kunnen zijn.

Vergeet niet dat de knul 13 is en wel een enorme drive heeft iets te maken.
Ik sluit me daarom helemaal aan bij Lucky Luke en vind dat we Robert er doorheen kunnen slepen.

Hij wil zelfs zo graag dat hij in een volledig ander topic PICbasic.nl staat aan te prijzen.

Dus weg met het cynisme omtrent zijn beginnersfouten. Hoe lachwekkend ze soms ook zijn. ;-)

als ie nou gewoon zou doen wat wij zeggen :-)

verder: kan dat knipperledje ook met een 555? dan kan de TS tenminste eerst leren schema's te lezen (voor ze zelf te gaan tekenen) (er staat een schema bij de schakelingen hier) en die 555 heeft minder pinnetjes dus minder kans op fouten (OK je hebt wat meer losse componenten nodig, maar dat is ook leerzaam)

daar is vrees ik niet genoeg server ruimte voor vrij...

[Bericht gewijzigd door shortcircuit op ]

Op 21 oktober 2006 19:45:48 schreef Ganzz:

Welke programmer heb je?

Wat gebruik je als voeding?

Ik kij zo even de CSI Special @ RTL4 (2uur) en dan maak ik wat voor je

Graag.

Voeding 5v 1a vast.
Icd2 kloon.

Taal pic basic of asm

Ik heb totaal gene kaas gegeten van ICD ik hbe hier alleen de galva wisp en de WISP628. Is het wat om eerst een te inversteren in dingen. Zo staat er bij de picbasic cursus precies wat je voor elk deel nodig hebt. Dat zijn wat leds, knoppen, en weerstanden in het begin.

Ik hou liever de icd2 perfect ding.
Maar het verschild niet veel hoor. (toch)

Is het wat om eerst een te inversteren in dingen. Zo staat er bij de picbasic cursus precies wat je voor elk deel nodig hebt

:-) ja, dat proberen we hem al 27 paginas duidelijk te maken:

@roberthend: probeer nu dat capje van 100nF eens in je schema te tekenen aub zodat we verder kunnen.

Oow die dingen nee oke.

Bezig met het schema.

welke is nou goed :

http://www.uploadarchief.net/files/download/shamatje%201.JPG

http://www.uploadarchief.net/files/download/shamatje%202.JPG

[Bericht gewijzigd door roberthend op ]