Op 4 januari 2007 14:41:53 schreef saturnus:
En het zelfbouw gebeuren valt me ook enigzins tegen met zoveel techneuten bij elkaar had ik meer verwacht.
Nou, kom eens langs zou ik zeggen. Je zal zien dat hier bar weinig koop-spullen staan.
Ben jammer genoeg niet zo thuis in het analoge torren gebeuren. Voor het overige mag je me alles vragen, of je ook op alles een antwoord krijgt is een tweede, maar ben gaarne bereid te helpen.
Sparks
mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
Ik ben nog wel bezig met zelfbouw.
Alleen vind ik het nu te koud in de schuur
Ben dan ook bezig met het plaatsen van een gevelkachel.
Vanaaf even koperbuis halen voor de gasleiding en dan zaterdag dat ding aansluiten.
Dann kan ik weer met warme handjes werken.
Nu heb ik na een uurtje witte vingers en dan wil het niet meer.... mijn handen kunnen slecht tegen kou.
Dus na dit weekend waarschijnlijk wel weer wat foto's van de zelfbouw toestanden
heb nu ook een goede swr meter en een dummy dus kan ik ook eens behoorlijk meten wat het één en ander doet als ik iets verander.
En ik loop nog rond met de gedachte om van een 4Kw feriet kern uit een lasapparaat een modulatie trafo te maken.
Maar ben nog niet uit de wikkelverhoudingen.
Het is een deelbare kern dus ik kan verschillen secundaire's (zenderkant) maken zodat ik hem voor meerdere zenders kan gebruiken.
dus ook hier ideeen en materiaal genoeg maar tijd ontbreekt moet hier in en rond het huis ook nog het één en ander doen
Leuk dat filmpje van Cupido!
DEEL11:
Nu kan je nagaan!
Toen ik hiermee starte waren er piraten die er tegen waren.
Er werd tegen me gezegd dat het vol FMertjes zou komen te zitten.
Het had gekund, MAAR het valt nu dus heel erg mee.
3 is niks te veel!
Daarbij komt dat de mensen die er bij zijn gekomen hoog in de band zitten.
Een slimme zet vind ik wel!
En daarbij hoor je er maar 1 van de drie het meest!
Ook hoor ik dat er een boel naar MG zijn gegaan.
Ik ga weer reclame maken voor KG! (is er nog iemand die schrikt?)
@Tornado gemist (jammer!)
Rob007.
Op 4 januari 2007 16:31:19 schreef rob007:
Leuk dat filmpje van Cupido!DEEL11:
Nu kan je nagaan!
Toen ik hiermee starte waren er piraten die er tegen waren.
Er werd tegen me gezegd dat het vol FMertjes zou komen te zitten.
Het had gekund, MAAR het valt nu dus heel erg mee.
3 is niks te veel!
Daarbij komt dat de mensen die er bij zijn gekomen hoog in de band zitten.
Een slimme zet vind ik wel!
En daarbij hoor je er maar 1 van de drie het meest!
Ook hoor ik dat er een boel naar MG zijn gegaan.Ik ga weer reclame maken voor KG! (is er nog iemand die schrikt?)
@Tornado gemist (jammer!)
Rob007.
3 is altijd beter als niks , ik denk ook dat het nog steeds doorgaat , in dat opzicht vind ik de uitdaging nog steeds een succes , vergis je ook niet in degenen die een licentie gehaald hebben , in dat opzicht zijn ook de legalen er beter van geworden 
@QRP man,die spulletjes stonden er waarschijnlijk al voordat de kg-uitdaging begon?
Heb nog ff wat terug zitten lezen in de eerste delen en er zijn meer mensen begonnen aan zelfbouw dan ik dacht,alleen waarschijnlijk ergens gestaakt want zenden doen ze niet.
Toch blijft t een leuk en leerzaam topic.
3 is altijd beter als niks , ik denk ook dat het nog steeds doorgaat , in dat opzicht vind ik de uitdaging nog steeds een succes
4...Overdrive is in de zaal...
*ontmaskerd* Ik kan me ook nooit es fatsoenlijk anoniem aanmelden...
Maar goed, de kerst/nieuwjaarsuitzending van Intersound en Overdrive staan hier in die prachtige, authentieke korte golf kwaliteit in een zipbestandje gebroederlijk naast elkander:
http://rapidshare.com/files/10105739/Intersound_ad_Overdrive_on_short_…
Met dank aan Henny R. voor 't opnemen en ook een beetje aan mezelf omdat ik gisteravond de hele avond bezig ben geweest om de file te redden, wat me nog gelukt is ook. (Met meer geluk dan wijsheid, dat dan weer wel..)
Ik heb in geen jaren meer zo'n lol gehad, iedereen bedankt voor die leuke reacties!
Radio102
Radio een nul twee http://home.deds.nl/~radio102
Grrrr !
De condities lijken ons zelfs op internet nog in de steek te laten...
Ben 'm opnieuw aan 't uploaden, duurt 3 kwartier, maar dan heb je ook wat...
Okay, hier dan een nieuwe link, getest en goed bevonden door de voltallige Overdrive/Intersound-directie...
Have fun!
http://rapidshare.com/files/10257285/Intersound_ad_Overdrive_on_short_…
Ik wordt niet goed.....
Mod-edit: Het mag de volgende keer meteen in 1 post 
[Bericht gewijzigd door Henry S. op ]
Heb ik dat!
Het is af en toe wel van de gekke!
Ik krijg best HEEL VEEL E-mailtjes met de vraag of ik wil helpen,
Helpen met bouwen of iets in die trant. (doe ik gerust!)
Mensen willen ook vaak gelijk met grote vermogens aan de band!
Bouwen kunnen ze nauwelijks, smijten met geld is geen probleem.
Of ze ook een zender van mij kunnen kopen,
Ook al vaak gehad die vraag! (wil ik mijn mede piraatjes niet aan doen)
Dan plak ik zo de band dicht! (LOL)
Ik geloof zelfs dat sommige mensen niet eens een ontvanger er voor hebben!
Ook wel een aardig E-mailtje!
(let op dit is mijn vertaling van het verhaal! Iets overdreven!)
Heej hallo Rob.
Vriend gabber hoe gaat het alles goed? Ik ben het . . . .(ik denk wie is dit?)
Heej Rob luister eens beste jonge (niet precies op die manier maar kwam in die buurt)
Ik vind het leuk wat je allemaal aan het doen bent.
Zeg rob zou wel eens langs willen kommen om te kijken wat je daar allemaal voor elkaar hebt.
Jaaaaa ik wil er zelf ook wel mee beginnen (met andere worden?) enz enz.
Sorry hoor, maar dan zakt mijn broek WEL af!
Tuurlijk zijn er mensen die help je, en die zie of hoor je nooit meer(jammer)
Ik help graag! Als het ff kan altijd, maar er zijn grenzen!
Rob007.
Vraagje @@n Rob007, de expert die weleens wat besteld bij deze beste man,zijn dit de kristallen 6.4 MHz die je voor de grenade kan gebruiken? beetje laat 01:21 uur om frans te bellen om deze tijd, mischien dat jij het weet.
http://home.hetnet.nl/~fbakelaar/kristallen.htm
In verhouding met anderen vrij goedkoop.
[Bericht gewijzigd door 1WS215 op ]
Op 4 januari 2007 16:37:24 schreef saturnus:
@QRP man,die spulletjes stonden er waarschijnlijk al voordat de kg-uitdaging begon?
Daar heb je helemaal gelijk in, ik had niet meteen door dat het ging om zelfbouw n.a.v. Rob's "kruistocht". Desalniettemin, het aanbod blijft van kracht.
@Henry S. Bedankt voor de info, ik vergat erbij te zeggen dat je bij die anderen ze moet laten slijpen die x-talletjes en omdat ik voorheen die FT-243"s gebruikte..... @Rob007,Jajaja dat krijg he" als je zo"n enorme fanclub hebt opgebouwd LOL..
@1WS125
OE oe oe dat klink een beetje eng! ( EXPERT )
WAS ik maar een EXPERT in dit gebeuren maar nee ik ben maar een simpele hobbyist!
Een gewone jonge die WEL graag mensen helpt,
MAAR NIET MISBRUIKT wil worden!!! (zoals hier boven, vervelend is dat!)
6400kHz is inderdaad niet altijd vrij, maar goed genoeg om mee te starten!
Zo/Daar ben ik ook begonnen 6400kHz.
Rob007.
Op 4 januari 2007 15:11:12 schreef westcoast:
[...]zou het leuk zijn om ze digitaal om te zetten, Martin
Zou ik kunnen doen Vincent,maar betwijfel of ik ze dan wel draai want dat doe ik nu nl ook niet.....
Maar wie weet,als ik in de vut zit,duurt nog wel ff....
Sparks
mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
Op 5 januari 2007 01:15:48 schreef rob007:
Mensen willen ook vaak gelijk met grote vermogens aan de band!
Bouwen kunnen ze nauwelijks, smijten met geld is geen probleem.
Ik geloof zelfs dat sommige mensen niet eens een ontvanger er voor hebben!Rob007.
Moet ik me ook aangesproken voelen ?? 
Denk t wel Sparks,jij hebt toch geen ontvanger?!
Heb je nog gekeken op M-plaats of er nog wat tussen zit?
Op 5 januari 2007 01:15:48 schreef rob007:
Sorry hoor, maar dan zakt mijn broek WEL af!
Tuurlijk zijn er mensen die help je, en die zie of hoor je nooit meer(jammer)
Ik help graag! Als het ff kan altijd, maar er zijn grenzen!
Pas wel op met wie je thuis uitnodigt, Rob.
Pas op een audioforum was er ook iemand die graag wilde komen kijken en luisteren bij een audiofreak, alles leuk en aardig, maar twee dagen na dat luisterbezoek werd er ingebroken en was heel die mooie set + 500 CDs weg.
Da's geen toeval natuurlijk, en degene die op het forum de afspraak had gemaakt had een valse naam opgegeven en was niet meer te traceren.
Helaas zijn er zulke mensen, ik ben van nature goed van vertrouwen maar daar schrok ik toch behoorlijk van, en met mij het hele forum.
Hahaha die rob ik zit je maar te pesten, wat kt88 schrijft is vervelend, ook al komt iemand nog zo geloofwaardig over vaak merk je het niet "gladdejongens" noemen we dat, en dan kom je er later pas achter wanneeer het te laat is, heb "t zelf ooit ondervonden in mijn 27 mc tijdperk, er kwam iemand mijn spullen bewonderen en de nacht erop probeerde ie intebreken waarna hij de volgende dag doodleuk weer aan de deur stond en zich onder het genot van een bakkie koffie versprak, en dan lus je ineens geen koffie meer, een onsmakelijk bakkie dus, zeker wanneer je aangifte doet en meneer wordt later doodleuk met een waarschuwing naar huis gestuurd
Ik zal ff kijken bij klove voor een x-talletje rond de 6310 of wat her en der vrij is, en dan gaat het feest weer beginnen.
Op 5 januari 2007 20:39:24 schreef 1WS215:
Hahaha die rob ik zit je maar te pesten, wat kt88 schrijft is vervelend, ook al komt iemand nog zo geloofwaardig over vaak merk je het niet "gladdejongens" noemen we dat, en dan kom je er later pas achter wanneeer het te laat is, heb "t zelf ooit ondervonden in mijn 27 mc tijdperk, er kwam iemand mijn spullen bewonderen en de nacht erop probeerde ie intebreken waarna hij de volgende dag doodleuk weer aan de deur stond en zich onder het genot van een bakkie koffie versprak, en dan lus je ineens geen koffie meer, een onsmakelijk bakkie dus, zeker wanneer je aangifte doet en meneer wordt later doodleuk met een waarschuwing naar huis gestuurd
Ik zal ff kijken bij klove voor een x-talletje rond de 6310 of wat her en der vrij is, en dan gaat het feest weer beginnen.
Hoi misschien kan je even bij de elektrodump infomeren
kistje met 100 stuks crystallen voor 13.50