Hoi moderators en andere mensen die dit lezen.

Ik lees dit forum nu volgens mij al bijna een kaar en doe dat altijd met veel plezier.

Ik wilde ff een topic openen om mijn mening te laten horen en hoop dat jullie dat goed vinden...

Ik lees dit forum bijna elke dag en het komt steeds vaker voor dat ik meer ga lezen hier.
Echter kom ik helaas steeds meer mensen tegen die hier gein gaan trappen en onzinnige dingen gaan halen net als Robbietje
Die heeft 2 topics gestart en het ging hellemaal nergens over, volgensmij zit hij zich hellemaal rot te lachen dat jullie zo serieus reageren.. Het moet ook dat jullie zo reageren want het is altijd heel erg fijn als mensen snel en met goede argumenten komen want dat vindt ik zelf ook fijn.
Ik vindt het alleen vreselijk jammer dat er toch mensen zijn die het proberen te verpesten.
Ik kom alleen steeds vaker topics tegen die op slot zitten omdat of mensen tegen elkaar gaan kibbelen (kinderachtig gedrag dat deed je toen je 2 was) of onzinnige topics die iemand opent.

Wat doen jullie hier tegen?

Ik zie tegen woordig ook veel meer moderators rond lopen en dat bevalt me wel!
Vindt het werk dat jullie doen echt top en dat mag wel eens gezegd worden.
Ik ben zelf ook wel eens admin geweest van bepaalde dingen en weet dus zelf ook heel erg goed dat het heel erg moeilijk is voor jullie om bijv. een topic op slot te doen om in discussie te gaan met mensen en meer dingen..
Ook zijn jullie veel online en jullie zijn er heel erg snel bij (net politie):P
RESPECT

Ik vindt dt het steeds vaker voorkomt of ligt dat aan mij of zijn er meer mensen die vinden dat er tegenwoordig toch veel op slot gaat?

Het zal best kunnen dat hier al topics over bestaan maar wilde gewoon even mijn mening kwijt en zeggen dat ik het toch heel erg belachelijk vindt dat er van die mensen zijn die niks serieus nemen en alles proberen te verzieken..
Robbietje heeft met zijn topic in heel korte tijd 2 pagina's vol gekregen en heb me rot gelache om het domme gedoe van hem maar slot was hellemaal terecht!

Zijn er meer mensen die er zo over denken?

Hoop dat jullie dit begrijpen wat ik probeer te vertellen...

EDIT:
Kwam weer een topic tegen in onderdeel Digitaal door lolbroek

Is dat gewoon niet dezelfde persoon die dit forum probeert te vervelen ofzo want je kan iemand wel bannen maar als hij een proxy heeft dan heeft dat toch geen nut, je kan alleen hopen dat hij het niet leuk meer vindt...

Gr Erik

Als we dan toch veren aan het steken zijn :)...

Ik zag voor het eerst het 'bans' topic (ja, ik kom er waarschijnlijk laat achter...) goed idee van jullie, om zo'n soort status-topic te hebben.

Yup, ik zag laatst ook een topic.

Ben er weer 1 tegen gekomen en dat is Electro_freak
Volgensmij is dat gewoon dezelfde persoon want ze zijn allemaal bijna op dezelfde datum geregistreerd...

Bekijk z'n profiel maar.. Hij zou in hongkong wonen dat geloof ik niet..
Hij heeft ook al een topic gestart over een atx voeding dat een labvoeding zou zijn en hij komt uit hong kong..

[Bericht gewijzigd door Lithium op ]

Op 8 januari 2007 19:51:11 schreef Jochem_S:
Als we dan toch veren aan het steken zijn :)...

Ik zag voor het eerst het 'bans' topic (ja, ik kom er waarschijnlijk laat achter...) goed idee van jullie, om zo'n soort status-topic te hebben.

Ik vind het ook goed dat het hoe en wat achter een ban wordt verklaard. Het geeft een duidelijker zicht op wat jullie doen.
En daarvoor dus ook mijn respect. ;-)

Een vrij groot deel van de "rommel" op Circuits Online wordt -op basis van de voor ons beschikbare gegevens- hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door een zeer kleine groep mensen, welke in het verleden met goede redenen geband zijn.

Deze mensen maken het door dit soort gedrag tijdens hun Ban voor ons effectief onmogelijk hen ooit nog toe te laten zonder dat andere gebruikers daar over zullen vallen.

Er zijn de laatste tijd weinig "nieuwe" problemen en veel kleine dingetjes worden met een enkel mailtje rechtgezet. :)

Ik ben persoonlijk niet van plan een uitgebreid topic over het gevoerde beleid toe te staan.

Wij doen ons uiterste best, maar men heeft er uiteindelijk gewoon op te vertrouwen dat wij proberen van Co een zo goed mogelijk electronicaforum te maken.

Opbouwende kritiek is welkom, en leverde het "ban-infotopic op", wat allicht een goed idee blijkt, hoewel ik met dit soort niet-elektronicatopics nav daar weer van persoonlijk niet blij ben.

Als er vragen of gerede twijfel is over een bepaalde zaak kan men altijd even mailen.
Maar alleen als men dat werkelijk belangrijk vind, wij zijn ook vrijwilligers met een beperkte hoeveelheid tijd.

nou, als je kijkt naar de aantal registraties
dan is het eerder toeval denk ik,
maar ja, het is erg irritant

Hi,

Begrijp het hellemaal..
Het hoeft van mij ook niet een topic te worden waar in gediscuseerd wordt ofzo maar wilde even mijn mening laten weten en dat ik respect voor jullie heb..
Echter denk ik wel dat er over niet al te lange tijd een ban komt voor bepaalde mensen.. heb ook het gevoel dat het dezelfde mensen zijn alleen dan anders acc en proxy server...

ik vind dat hier wel netjes gemod wordt en er eigenlijk nog vrij veel toegestaan wordt. Zie GoT bijvoorbeeld maar eens, alhoewel het daar ook wel meer de spuigaten uitloopt.

Over mensen met ban definitief buiten laten:

kun je niet gewoon alle gratis email adressen bannen naast die IP-ban. Dit heeft als gevolg dat iemand een 'echt' adres moet hebben. En de meeste mensen die willen rotzooien hebben die niet oneindig....

en ik ben erg blij met de crew hier, en dan vooral met hun geduld!

Het gaat hier ook vrij soepel aan toe..
Ik heb wel eens op GoT een topic gestart met echt alle info die ik maar kon vinden over mijn probleem en ik weet zeker dat ik er op dit forum wel uitgekomen was als het over computers zou gaan maar daar had ik toch een slotje terwijl het serieus bedoeld was enzo...

Over dat email adres gedoe is misschien wel een goed idee want dan is makkelijker te achterhalen wie het is..
Maar met hotmail is dat ook wel zo, als iemand mij toevoegd kijk ik altijd eerst op hun profiel er zijn veel mensen die dat helemaal invullen...

Op 8 januari 2007 20:03:47 schreef BoudewijnEctor:
kun je niet gewoon alle gratis email adressen bannen naast die IP-ban. Dit heeft als gevolg dat iemand een 'echt' adres moet hebben. En de meeste mensen die willen rotzooien hebben die niet oneindig....

nou eg nie!
ik heb gmail,
das gratis maar ik ben geen spammer!

[Bericht gewijzigd door Anoniem op ]

Je zit toch bij een provider dan krijg je toch een email adres?
Je hoeft hem niet te gebruiken maar mensen weten wel dat je serieus bezig bent..
Ik heb ook hotmail maaar daarnaast ook gewoon van mijn provider alleen gebruik ik die minder..

Over mensen met ban definitief buiten laten:

Vind ik een goeie!
Alleen wel lastig voor diegenen die hun mail liever niet publiek willen hebben.
Maar het is toch mogelijk dat de MODs de emailadressen WEL hebben en dat deze NIET zichtbaar zijn voor regular Members?
(misschien dat met de tijd een member zijn emailadres aanpast naar een gratis model om open te staan voor andere contacten. Na een post of 50 kun je redelijk inschatten of iemand serieus is of niet. ;-))

Ik ben bang dat meer eisen aan email-adressen niet helpt tegen de paar mensen die er behoorlijk veel tijd en moeite voor over lijken te hebben Co te vervuilen.

En dat het redelijk wat serieuze gebruikers (waaronder mijzelf..!) af zou schrikken. Ik heb zelf lange tijd geen `provider' gehad.

niet de beste oplossing, kijk maar naar aart, die heeft al een gratis G-mail adres, ik ook. En er is ook weer gemakkelijk aan te komen (ander e-mail adres) een provider gebonden adres kun je zo verandenren

kijk,
als je soms bij mens z'n profiel kijkt
dan zie je (meestal) de leeftijd en ik ben 14!(over weinig dagen 15 ;))
dus zo'n leuke betaalde heb ik niet

fritsuitoosterstreek bedoel je veranderen van email in je profiel op deze site of ergens anders?

Je pa heeft er vast 1 van je provider vraag je of jij er ook 1 mag kost volgensmij niks of niet veel...

Op 8 januari 2007 20:09:00 schreef Aart:
Ik ben bang dat meer eisen aan email-adressen niet helpt tegen de paar mensen die er behoorlijk veel tijd en moeite voor over lijken te hebben Co te vervuilen.

wat zijn dat dan voor verknipte figuren? :/
sowieso vind ik het gek als je geen gewoon adres hebt btw.

Op 8 januari 2007 20:10:19 schreef Lithium:
fritsuitoosterstreek bedoel je veranderen van email in je profiel op deze site of ergens anders?

Je pa heeft er vast 1 van je provider vraag je of jij er ook 1 mag kost volgensmij niks of niet veel...

Kost ook niks, maar ik ben blij met m'n gmail. Daarbij komt, ik ben de systeembeheerder in huis, heb alles geïnstalleerd en aangesloten, m'n vader weet (bijna) niks over computers

@lithium, ik bedoel het adres.

Ik ook, zal wel aan mij/ons liggen maar ik ben niet andres gewend om meerdere email adressen te hebben die van de provider is prive en familie enzo en hotmail is voor msn mocht er iets met mijn andere gebeuren..

Was het maar dat mijn pa niks van pc's wist:P gelukkig weet hij dat wel want heb het van hem gekregen gelukkig en daar ben ik blij mee kan je goed geld mee verdienen...

nouja, als alom gebruiker hier met gmail adres, en ik spreek voor velen, lijkt het me niet verstandig om zoiets in te voeren, ten eerste heeft het totaal geen zin, er zijn tig andere plekken waar je een gratis mailadres kunt krijgen.

Het beleid op dit moment is niks op aan te merken, hoewel het soms nog wel ietsie strenger *mag* want op dit moment loopt het topic "Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 2" toch echt de spuigaten uit eigenlijk...

Op 8 januari 2007 20:12:28 schreef Lithium:
daar ben ik blij mee kan je goed geld mee verdienen...

wil je dat even uitleggen?

Dit bedoel ik nou ook gewoon check die service en berichten er zijn heel veel mensen die vaak en snel kijken dat is gewoon fijn en leuk..
Zelf heb ik email notificatie aan staan dus zie wanneer er iemand gereageerd heeft enzo maar goed..

Vindt dat het ook iets strenger mag..

Goed geld mee verdienen..
Ik ga wel eens naar mijn buren toe om pc's te maken heb al gauw 5 buren..
Ik vraag niks maar als ik weg ga krijg ik toch wat en daar ben ik blij mee vindt dat goed geld verdienen...

Op 8 januari 2007 20:08:59 schreef Fantomaz:
[...]
Maar het is toch mogelijk dat de MODs de emailadressen WEL hebben en dat deze NIET zichtbaar zijn voor regular Members?

Het markplaats idee of een webformulier.

maar tegen dit soort etters werkt weinig behalve PC afpakken :P

@Lithium:

bedankt voor het compliment.

Ik ben trots op het team dat CO in goede banen tracht te leiden.
Het gaat goed, site word drukker, dus neemt het aantal lolbroeken ook toe.

Wat betreft het aantal mod's: dit is al een jaar stabiel (lees: er zijn er het afgelopen jaar geen bijgekomen...)
Mod's zie je alleen maar ingrijpen als het nodig is ;)

Op 8 januari 2007 20:18:08 schreef Lithium:
Goed geld mee verdienen..
Ik ga wel eens naar mijn buren toe om pc's te maken heb al gauw 5 buren..
Ik vraag niks maar als ik weg ga krijg ik toch wat en daar ben ik blij mee vindt dat goed geld verdienen...

Oh, bedoel je het zo? Wil je het echt weten van mij? Ik loop rond in het halve dorp als er computerproblemen zijn. In noordwolde ga ik naar een hele groep toe, mijn hele electronicahobby financier ik uit de computerreparatie