phantom voeding voor condensor mic's

weet er iemand hoe je phantom voeding moet maken?
je weet wel de 5-48 V voeding voor condensator microfoons!

Het moet dus eenvoeding voor condensator mic's zijn?? die verstelbaar is tussen de 5v en de 48v?? en dit voor standaard sym. mic's??
Ik kan wel even kijken, maar als ik me niet vergis gebruiken de meeste condensator en dynamische mic's een phantoom/ghost voeding van 9v tot 15v :)

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Nee dynamische microfoons gebruiken nooit phantomvoeding omdat ze dat niet nodig hebben. Condensator microfoons hebben wel phantom nodig. Dit is inderdaad 48 volt, niet meer niet minder.

Op http://www.jensen-transformers.com/as/as004.pdf staat een schema van een DI-box. Linkse deel is om een ongebalanceerd signaal om te zetten naar een gebalanceerd signaal. Als je al een gebalanceerd signaal hebt hoef je natuurlijk alleen het rechtse deel te bouwen.

[Bericht gewijzigd door Laurens op vrijdag 3 mei 2002 23:07:35

Fuses are your best friends, they even give their life for you...

Condensator mics hebben inderdaad spanning nodig, iets wat een dynamische niet heeft (dynamisch wekt een kleine spanning op door inductie, terwijl condensator juist spannings verschil t.o.v. de geleverde spanning gebruikt om signaal door te geven)
Phantom voeding is NIET PERSE 48 V. Een batterij van 1.5 kan ook prima werken. Dit hang helemaal van de structuur van de betreffende mic af.

Als je al een condensator mic wil gebruiken, heb je toch ook een gebalanceerde lijn nodig. Meest tafels met balanced input hebben al en phantom power ingebouwd.

Een mic pre-amp heeft dit ook vaak. En als je dan ook nog een leuke buizen pre-amp gebruikt, ken'u een heel fijn geluidje krijguh.

Als je voor weinig, veel wil hebben mot ju us bij www.behringer.de gaan kijken.
Leuke mic pre amp voor weinug.
Ach een spirit 'notepad' doet het ook prima! (met phantom power!)

ro

Dus een balanced pre-amp zou eigenlijk al phantom power leveren?? en dit zou ook genoeg zijn??
Ik heb daar nog wel een paar schakelingen van liggen.

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ

Op za 04-05-2002 17:14:44 schreef Stefan:
Dus een balanced pre-amp zou eigenlijk al phantom power leveren?? en dit zou ook genoeg zijn??
Ik heb daar nog wel een paar schakelingen van liggen.

hai stefan (quick response dude!)

Nee, een balanced pre-amp (zo'n kant en klare meeneem tafel bijvoorbeeld) heeft bijna altijd de OPTIE om dit te gebruiken (phantom power switch)

Een dynamische mic kan ook gebruiken maken van het gebalanceerde lijn idee. Net als elke audio signaal trouwens.

ro

[Bericht gewijzigd door Ro op zaterdag 4 mei 2002 17:17:57