Digitale output

Hoi,

Weet iemand hoe ik m'n alaloge boxen van m'n computer op de digitale uitgang van m'n soundcard kan aansluiten??

Euh......

Waarom zou je dat willen sytse?
ro

Op ma 29-04-2002 11:55:09 schreef sytse:
Hoi,

Weet iemand hoe ik m'n alaloge boxen van m'n computer op de digitale uitgang van m'n soundcard kan aansluiten??

Dan moet je een spdif --> analoog converter maken, zoek maar wat op google ofzo, ben er zeker van dat je wel iets zal vinden.
Maar waarom gebruik je niet simpelweg de analoge uitgang? Er is heus geen hoorbaar kwaliteitsverschil hoor

pointers don't kill programs, programmers kill programs

Bendankt alvast ik wil m'n digitale uitgang gebruiken om dat alle analoge al vol zitten. En dan kan je wel van die simpele splittertjes gebruiken maar dan heb je dus wel een hoorbaar kwaliteits verschil.

[Bericht gewijzigd door sytse op maandag 29 april 2002 17:50:54

Euh......

Waarom gebruik je niet een mengtafeltje oid? je wilt echt niet je digitale uitgang naar analoge (computer) boxjes sturen omdat beter zou klinken.. duh.
Dan zul je op z'n minst fijne speakertjes moeten aanschaffen.
En daarbij heb je, inderdaad, een converter nodig. toch weer terug naar analoog. Je soundcard doet dit ook al...

Ik maak het zo vaak mee dat mensen 'digitaal' willen gaan, omdat dat 'beter' zou klinken?! Terwijl de meeste mensen eigenlijk maar wat gokken...
Luister digitaal is alleen leuk als je je gehele cirquit (zoveelmoglijk) digitaal houdt. Als je gaat switchen tussen analoog/digitaal en weer terug heb je te maken met AD/DA converters.. En geloof me, daar zitten ook grote verschillen in. Afijn, u got the point eh.

Zet een splitter op je analoge uitgang, eventueel impedantie aanpassen.. en klaar.

Ro

oh, en dan heb ik het nog niet eens over de gemiddelde (lees kutkwaliteit) MP3tjes gehad die je waarschijnlijk wilt gaan afspelen....

[Bericht gewijzigd door Ro op maandag 29 april 2002 19:39:24

High met Henk

Special Member

Op ma 29-04-2002 19:37:43 schreef Ro:

oh, en dan heb ik het nog niet eens over de gemiddelde (lees kutkwaliteit) MP3tjes gehad die je waarschijnlijk wilt gaan afspelen....

Zijn er goede MP3's dan?? Sorry, maar het beste is nog steeds alles analoog. Naar mijn idee, gat er nix boven een oudeerwetse pick up of een goed opgenomen casette/band. Die CD's klinken allemaal zo ontzettend koud.

Dus of digitaal nu beter is. Bij analoog hoor je alles zoals het is/was en tja veel ruis en stoorfactoren. bij digitaal heb je niet die ruis en stoor factoren, maa helaas wel die smapling frequency. Das erg jammer want een groot deel van de tijd staat het ding dus gewon te "gokken" wat het output signaal geweest is. Dus stop aub met het idee dat digitaal beter is, alleen kraakvrij, maar een mooier geluid. Nee mooeir wordt het er neit op, maar minder storingsgevoelig wel.

Groetjes

Sven

PS. Sorry, maar ik moest even mijn gal spuwen over al die freaks die beweren dat de CD en alels digitaal zo goed is. IK VIND DUS VAN NIET.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

High henk,

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Kweste analoog verses digitaal.. hmm, kijk CD is eigenlijk al weer achterhaald (veeeeeer achterhaald zelfs). 44.1 kHz / 16 bits..

In pro-audio wordt al jaren gebruik gemaakt van 24 bits (vaak bij 96 kHz) wat de kwaliteit schrikbarend opvoert...
Wat tegenwoordig, echter, wordt gebruikt is 24 bits bij 192 kHz. (vereist wel 'zware' apparatuur).
Ik ga niet uitleggen hoe en wat, waarom enzo. dat zullen sommige van jullie alwel weten, jij vast ook wel sven (mag ik hopen)

Betreft het MP3 gebeuren; 128 kbps?? C'MON!!!
Mensen die beweren dat mensen-die-beweren-dat-zij-verschil-kunnen-horen uit hun nek lullen, lullen uit hun nek (get it?)
Beetje geoefend oor hoort zoiet METEEEN!
Ik maakte voorheen mp3tjes op 320 kbps. Tegenwoordig gebruik ik OF variable encoding (high) of nog liever MP+ (maar bijna niemand kent dat, dus heeft ook de driver daar niet voor) Mocht je nieuwsgierig zijn geworden, MP+ rocks your sox dude!

Ik ben zelf in het bezit van een audio studio en ben dagelijks met geluid bezig, en heb nog geen beter encoder kunnen vinden dan bovenstaande.
Mensen, mp3 op lage kwaliteit (lees 192 kbps of lager) is alleen maar praktisch voor file sharing...

Eh, sytse.. wil je nog steeds je ANALOGE boxjes DIGITAAL gaan aansluiten??

ro

wij hebben op sommige computers digitale usb boxen en subwoofer, klinkt wel mooi hoor, als je hem heel hard zet hoor je nog geen ruis (ligt natuurlijk aan wat voor muziek), het nadeel is bij die dingen dat oude dosprogramma's het niet pikken, omdat er geen geluidskaart is, hoor je dus nix

he ro zou je me meer kunnen uitleggen van dat mp+ ?
of ken je een site met veel info
en zijne r converters voor ?

May The Source Be With You

hey,

Vind het allemaal wel leuk hoor die kwaliteits toestand. Maar het gaat mij er gewoon om dat ik de digitale uitgang kan gebruiken omdat de analoge al vol zitten. Ik heb nog niet echt een antwoord op m'n vraag gehad.

Sytse

Euh......
High met Henk

Special Member

Ro, hoe goed je ook sampled het lbijft altijd een compromis, maar idd, dit komt wel heel veel meer ind e buurt. Maar wat versta je onder Zware apparatuur en zou je maybe iets meer over dat mp+ kunnen vertellen, hoe, wat, waar enzo? Ofwel, hoe ik eraan kan komen, Waar het te vinden is enzo?

Zelf probeer ik dus van mijn armzalige studenten inkomentje toch een beetje mee te draaien met High end. En tijd om te werken heb ik neit, maar sparen werkt ook goed :P. Maar intresse is er altijd en info = vaak helft van kosten.

Groetjes

Sven

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Sytse,

Wat jij nodig hebt is OF een mengtafeltje OF een ordinaire splitter OF een D/A convertertje (kijken eens bij conrad.com die hebben die poep wel voor een leuk prijsje)
Ik adviseer een mentafeltje.. maar goed moet je zelf weten.

Betreft het mp+ gebeuren, denk dat ik hierover een new-topic ga aanmaken... stay tuned. (ff zoeken naar web adres enzo)

gr, ro