Goedkope scope

Die vind ik dan weer wel mooi gemaakt :)

die is zeker mooi ja, en ook weer zo verdomd simpel :D

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
High met Henk

Special Member

hmm ik heb ooit eens gekeken of je iets kan op een TI83, maar was niet makkelijk...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 8 maart 2007 21:19:56 schreef High met Henk:
hmm ik heb ooit eens gekeken of je iets kan op een TI83, maar was niet makkelijk...

zo'n ding is toch nooit snel genoeg om zosnel data te verwerken?

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
High met Henk

Special Member

hmm dat is een Z80, dus zeker zo snel als een PIC, nadeel is dat je niet direct toegang hebt tot het display via de link bus...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 8 maart 2007 21:32:47 schreef High met Henk:
hmm dat is een Z80, dus zeker zo snel als een PIC, nadeel is dat je niet direct toegang hebt tot het display via de link bus...

Neuh maar dat is ook niet echt nodig tenzij je hele snelle samples wil hebben.

Maar die uP in de Ti83 is die 100% comp. met een Z80 ? Zo ja dan zou je gewoon een stukje machine taal kunnen schrijven. Vaak veranderen ze nogal eens het een en ander aan zo'n ding voor draagbare toepassingen.

Beschikt dat ding over een soort van Serieel / Parallel achtig iets als RS232 ofzo ?

High met Henk

Special Member

er zit iets serieels op
ik heb het niet verder uitgewerkt.... best jammer, want het zou een echte el-cheapo scoop zijn voor studneten

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Dna zou je wel die scope uit de openings post kunnen gebruiken. Ipv data in beedlijnen naar het TV scherm te sturen laat je het via je rs232 ofzo door de Z80 verwerken en op het scherm plotten.

High met Henk

Special Member

moet je dus een proggie schrijven wat dat real time doet.. das nu net latig...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Sine

Moderator

Op 8 maart 2007 20:00:47 schreef Dominic:
[...]

Nou die uC kan het heen en weer krijgen :P Ik ga die buizen scoop bouwen :D Heb alles hier liggen wat buizen betreft. Komen mn DG7-32's toch nog eens van pas :P

Heb je het hele schema misschien (incl waarde lijst eronder) ? :)

Op 8 maart 2007 20:07:49 schreef Boz:
[...]

De uscope was leuk, maar inderdaad een buizen scoop is
ook wel weer eens leuk. Zou je mischien het hele schema
is een keer willen in scannen (met de componenten lijst).
(Mischien kan ik toch de neiging er een 12f675 in te stoppen niet helemaal onderdrukken, een leuke hybride !)

dat IS het hele schema ;)

Ik zal morgen het hele artikel onder de scanner gooien.

Sine

Moderator

Het hele artikel, hier : http://www.circuitsonline.net/forum/view/45805

[Bericht gewijzigd door Sine op zaterdag 10 maart 2007 15:34:01

Toch nog even over de Uscope.
Zouden jullie mee willen denken in een manier om een leuk draagbaar en vooral betaalbaar scoopje te maken. Vooral voor gebruik bij audio toepassingen, leuk voor in de gereedschapskist.
De link naar de graf.LCD scope die eerder werd gegeven ziet er mooi uit, maar helaas heb ik geen ervaring met microcontrollers. Als ik het allemaal moet uitzoeken ben ik jaren verder.
Bij Pollin (Duitsland) vond ik dit display
http://www.pollin.de/shop/detail.php?pg=NQ==&a=NzA3OTc4OTk=

Zou dit geschikt zijn voor deze toepassing?
En dan...

gr Nando

Hij zal vast gebruikt kunnen worden al heeft ie weinig pixels, maar je zal wel gebruik moeten maken van een microcontroller om je lcd aan te sturen daar zul je niet echt aan ontkomen.

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.