Op 24 mei 2007 14:40:50 schreef dexter:
Daarnaast zijn er ook volledig nieuwe softwarematige versies ontwikkeld waar je echt te brute geluiden uit kunt halen en deze analoge jongens echt niet aan kunnen tippen...

Zeg dit noooit op het synthforum of tegen een echte synthliefhebber, zeggen dat digitaal beter is dan analoog...;)

Inderdaaad!
Het is zelfs ooit eens in test-aankoop besproken geweest...
Hoe de klank van synth's en digitale piano's, nooit echt in de buurt kwam van de klank van een piano.
Behalve als je bereid was te betalen voor de hele dure gevallen...

Op 24 mei 2007 14:40:50 schreef dexter:
Zelfbouw hoeft trouwens ook niet per definitie goedkoper te zijn. Het goede bakken elektronica.

jaa maar ik durf toch met enige zekerheid te zeggen dat zelf een synthi maken geen 3000 euro gaat kosten toch ?? :P

verder had ik nog deze vraag! :

Op 24 mei 2007 11:11:30 schreef roepot:
http://www.musicfromouterspace.com/analogsynth/SOUNDLABMINISYNTH/sound…

geen synthi maar toch,

voor deze soundlab synth kun je printplaten zo kopen!
is dit een optie voor iemand die NOG niet zo supper goed met circuits is?

en geeft het even leuke geluidseffecten als een synthi a.

het zou wat zijn als er synthi a kids waren
gewoon een aantal print's het voor paneel de knopjes de condensatoren chips alles in een doos en dan maar de handleiding goed volgen en alles in elkaar zetten
[/quote]

[Bericht gewijzigd door roepot op ]

ik moet zeggen dat dit er heel netjes verzorgd uitziet, zeer uitgebreide documentatie en veel tekeningen.

ben dit type wel vaker tegengekomen bij diy synth sites.

denk dat het duurste nog wel de potmeters en de knoppen zijn, maar voor een euro of 100 moet hij toch wel kunnen draaien.

dit lijkt mij inderdaad een goed beginners project, vooral omdat er zoveel uitleg bij zit.

[Bericht gewijzigd door Knustelsmurf op ]

Zoo ... 47 torren verder ...

http://members.home.nl/guidomennen/synthi/klein.JPG

Nu nog een stapeltje potmeters en +12 / -9 V er aan en we kunnen eens kijken wat er uit komt :)

( dit zijn puur de twee VCO's en de LFO )

[Bericht gewijzigd door Sine op ]

echt leuk !!

wat is dat vierkante ding in die ic voet ?

Dubbel torretjes ( BCY87 ) omdat de originele aan elkaar geplakte torren constructie nogal wat last heeft van temperatuur drift.

Met dank aan een kennis die ze nog in een grabbelbakje had liggen ( die krengen zijn DUUR ), zoals je ziet mis ik er nog eentje, maar voor de LFO is dat niet zo kritisch.

Ik heb ook al een CA3046 die als vervanger voor de ring modulator gaat dienen ( uit een oude sloop scope :) )

-helemaal offtopic-

Luister hier eens naar : mpeg3-tje

en kijk dan hier naar het monster wat dat produceert !

Ik was er in inder geval van onder de indruk.

[Bericht gewijzigd door Sine op ]

Alweer een stap dichterbij ..

Het filter doet wat het moet doen ;)

http://members.home.nl/guidomennen/synthi/IMG_1494.JPG

Filmpje : *klik*
Ik heb nog geen ADSR of iets om rampjes te maken, dus het is nog eventjes gewoon aan de knoppen draaien.

( gemaakt met een gewone digicam ZONDER audio ingang ... dus het geluid komt van een simpele speaker, scope ventilator herrie krijg je er gratis bij ;) )

[Bericht gewijzigd door Sine op (19%)]