Sectie 'meetapparatuur' erbij maken?

Ik mis eigenlijk een sectie 'meetapparatuur' op Circuits Online, lijkt me handig om hier een aparte sectie voor te hebben. Er zijn vaak genoeg topics die hier duidelijk zouden passen, denk aan reparatie vragen over (oude) scopes en multimeters.

Ik kwam op deze gedachte omdat het me overzichtelijker lijkt om voor vragen over de rigol, vaker een nieuw topic te starten. Het lopende topic 'How to use the rigol' is nu erg toegespitst op ontwikkeling van communicatie software. Lijkt me een goed idee om het beperken tot dat onderwerp. (evt. topic renamen?)
Nieuwe onderwerpen zouden topics kunnen zijn over specifieke problemen, denk aan vragen over trigger instellingen of iets dergelijks.

Als dat dan in een sectie meetapparatuur zou kunnen, blijft de boel toch nog redelijk bijelkaar.

Aan de mods de vraag om hier eens over na te denken.

Do Androids Dream of Electric Sheep?
IF you can't convince them, then confuse them!
Henry S.

Moderator

We dachten er al over na ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 3 juli 2007 19:37:40 schreef Henry S.:
We dachten er al over na ;)

ow, zijn we ermee gestopt dan? (dachten = verleden tijd :P)

geintje ;)

IF you can't convince them, then confuse them!

den·ken 1 (onov.ww.)
1 het verstand gebruiken, zijn gewaarwordingen ordenen, een oordeel vormen

den·ken 2 (ov.ww.)
1 als beeld van de werkelijkheid hebben => de mening huldigen dat..., de mening zijn toegedaan dat..., een standpunt huldigen, het gevoel hebben dat..., van mening zijn dat..., zeggen, zoiets hebben van...
2 in aanmerking nemen => bedenken

den·ken aan (ww.)
1 in gedachten hebben => iem./iets gedachtig worden, zijn gedachten laten gaan over iets

den·ken om (ww.)
1 rekening houden met

den·ken over (ww.)
1 van plan zijn

Ik zou zeggen niet denken, maar doen!'
:D

Do Androids Dream of Electric Sheep?

Ik zou eigenlijk een sectie 'meten en meetapparatuur' willen zien, dan. Hoe meet je nu eigenlijk, wat meet je, wat voor apparatuur gebruik je daarvoor, hoe repareer/maak je die, breid je die uit, etc.

Dat is helemaal een goeie Alex278 als ik zo vrij mag zijn mijn mening als nieuw lid te geven. Lijkt me een interessante topic.

gr

Goed idee! Overigens stel ik de naam 'Meten & Testen' voor.

Vind het ook wel een goed idee om het iets verder uit te breiden, dan apparatuur alleen.
Wel proberen een grens te trekken, regeltechniek vind ik er bijvoorbeeld niet meer bijhoren.

Do Androids Dream of Electric Sheep?

Op 3 juli 2007 20:40:23 schreef RFDude:
Goed idee! Overigens stel ik de naam 'Meten & Testen' voor.

Waarbij ik dan weer het gevoel heb dat dit niet de lading dekt op het moment dat je een meetapparaat wil gaan repareren.
Zullen we de precieze naamgeving maar gewoon aan de mods overlaten?

If you want to succeed, double your failure rate.

we staan altijd open voor sugesties. ;)

IF you can't convince them, then confuse them!

noem de rubriek gewoon: "meten en testen"

dan zet je eronder: Plaats hier je vragen over meten/testen en reparatie van meetapparatuur.

mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....

Hm, das ook een idee natuurlijk, want 'meten en testen' is wel een mooie bondige naam.

If you want to succeed, double your failure rate.

ik ben voor ;) :D

[Bericht gewijzigd door christiaan-elektro op dinsdag 3 juli 2007 22:06:11

Bezoek ook eens: www.christiaan-elektro.nl

Goed nieuws:

Nieuwe sectie "Meten & Meetapparatuur":
http://www.circuitsonline.net/forum/section/22

veel plezier ermee :)

IF you can't convince them, then confuse them!

Heel mooi!

Misschien nog even de omschrijving aanpassen?

In deze sectie gaat het over meten, het bouwen en het gebruik en repareren van meetapparatuur.

en -> ,

;) * droid is toch wel een perfectionist. :+

Do Androids Dream of Electric Sheep?

dan passen we maar helemaal dit aan :)

IF you can't convince them, then confuse them!

Helemaal happy :-D

kunnen de zelfbouw projecten ook een mooi plekje krijgen op het forum :-)

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.

was er min of meer al hoor ;)

"show your projects"-topic ;)

IF you can't convince them, then confuse them!

Op 4 juli 2007 01:23:25 schreef Jeroen Boere:
was er min of meer al hoor ;)

"show your projects"-topic ;)

Als je het af had ja ;)
Maar als de discussie verder ging over meetprincipes of vragen dan ben je al snel offtopic ;)

meten is weten, weten is meten, maar hoe kan je weten wat je allemaal moet meten en weten.
High met Henk

Special Member

geweldig: de modjes hebben meteen de oude posts hierin geplempt!!!

TOPPIE!!!! (p.s. ben nog bezig met de hung chang multimeter + PC optie te testen..... als ik een totaal testrapport heb zal ik weer posten in dat draadje, mar kan alvast verklppen: voor de mensen die fluke overwegen: dit ding komt wel verrektes goed in de buurt van een fluke en heeft meer opties en kost de minder dan de helft. hij is iig beter dan de tektronix die ik op mijn vorige werk had!!!)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
If you want to succeed, double your failure rate.