Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 3

Dit topic is gesloten

Op 4 december 2007 19:47:36 schreef jojo:
http://www.hermanbuitelaar.nl/Item.aspx?Id=52
Ah, net langs elkaar heen. In ieder geval kun je het nu niet meer missen.

ik heb een hele grote:P werkt perfect.

EDIT:
niet Zolang geleden stond er 1 op marktplaats, waar weet ik niet meer.

[Bericht gewijzigd door maus0611 op dinsdag 4 december 2007 19:54:54 (13%)

Nou, dan toch maar eens...

Mijn werkplekje...
Verstoten als ik was door mijn nog ongeboren zoon, vond ik mijn heil in de kelder.
Met slechts een plak onder de trap en een werkbankje in een ruimte van toiletgrootte, moet ik nu mijn ding doen.

Maar ik houd vol!
Zelfs als (waarschijnlijk) de schimmels in de kelder mij (en mijn projecten) 2 weken lam leggen :r, overleef ik het!

Ik worstel en kom boven! (om naar bed te gaan welliswaar, maar het klinkt wel stoer)

Maar nu...
Moet die metafoor van de ploeterende leeuw nu écht zover doorgetrokken worden dat het lot (én de overvloedige regenval) mij tot de enkels in het water zet?

Jammer maar helaas... Met de kaplaarzen om de voeten en de soldeerbout ter hand trek ik maar weer ten strijde.

Werkt niet lekker in een ondergelopen kelder. ;-(
http://www.uploadarchief.net/files/download/natte%20werkplek.jpg

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Al dat vocht zal je elektronica-spulletjes snel naar de bliksem helpen, Fantomaz! Da's wel sneu...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Dat zal die kleine later wel te horen krijgen vrees ik ;)

If you want to succeed, double your failure rate.

Dat gaat wel een tijdje duren voordat het droog is.
Raad ik je meteen aan om er een epoxyvloer in te leggen. Krijg je het een stuk sneller droog.
Wij hebben zelf toen luchtontvochtigers in de kelder gezet, er kwam een hoop water uit, maar of het geholpen heeft geen idee. Je kunt zoiets beter in de zomer hebben.

je probeert in ieder geval door te gaan.
je kan natuurlijk ook van plaatst wisselen laat maar.

ik denk dat het project 'drooghouden van de kelder' nu wel wat omhoog geschoven is in je to-do lijst ;)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

De kelder heeft nogal een geschiedenis.
Eerst was het de CV ruimte. (teminste een deel ervan)
De CV moest ventilatie cq ontluchting hebben en daarvoor was er een dikke buis richting de buitenmuur gelegd.

Maar...
Wij, en de eerste bewoner waarschijnlijk ook, hebben die ventilatiebuis voor een regenwaterput aangezien.
Volgens de tekening van de woning had de buis op een rooster uit moeten komen in de spaumuur, boven tegelnivo.
Alleen had men bij de bouw geen rooster geplaatst en de buis onder tegelnivo uit laten komen. Met een gemetseld putje kwam dit uit op tegelnivo.
Met een kraan daar vlak boven, zou je toch echt zeggen dat het een afvoerputje betrof...

De tegels waren daar ook op aangepast. Ze waren op afwateren gelegd richting dat putje...
De tuin was te hoog en ook het regenwater daar, vloeide naar de tegels en van daaruit... Nouja...

Ik kwam hier achter en heb meteen die afvoerbuis dichtgepurd.
Vorig jaar had ik toch nog vochtige muren maar dit jaar met de hoge waterstand, duurde het een paar dagen voor het water ook hier ging stijgen.
Ik heb wel van die vochtwerende coating voor de muren (tot 30 cm hoog moet genoeg zijn) En ook een epoxy vloer was een van mijn plannen, na de vloer te egaliseren met egalisatiemortel.
Dat goedje is echter reteduur en ik heb dat maar weer eens uitgesteld.
En nu liepen we al met wat verhuisplannen rond en daarbij schuif ik het waterdicht maken van de kelder maar weer voor me uit.

Dan maar even met de laarsjes aan solderen. ;-)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

alleen zou een beetje extra ventilatie nu niet verkeerd zijn. dus is t wel handig om dat ding open te halen en boven de grond wat op te metselen. eventueel een badkamerafzuigertje in zetten..

Tja, al dat voorgemengde spul is vreselijk duur. hier hebben we iets van een porseleinen vloer. alleen die is 'somers weer wat vochtig. volgende ruimte: slaapkamer? :P

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
pa3gws

Golden Member

Dan ook een paar plaatjes van mijn hobby hoekje.
http://img106.imageshack.us/img106/6293/img0005aw6.jpg
Hoekje met de pc en wat levens elixer
http://img217.imageshack.us/img217/1636/img0006lv7.jpg
En het hoekje waar het knutsel werk plaats vind

De scoop, frequentie meter, functie generator en tafel multimeter staan in de kelder en haal ik tevoorschijn als er wat grotere projecten op stapel staan
Heb helaas geen ruimte voor een vaste opstelling
Als ik sommige foto's zie wordt ik best wel jaloers.

grtn Albert

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Ja... Eeehh.... PA3GWS...
Dat trekt mijn vrouw niet... :D

En terecht. Want ons huis is van ons allemaal en mijn keldertje voor mij alleen >:)
Wat klinkt dat weer lekker hippieachtig.:)

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

Op 4 december 2007 19:36:38 schreef Jochem_S:
@Birt: waar haal jij die plastic kratten? Super handig, ik heb nog wel wat hoekjes waar ik er een paar neer kan zetten. Ook lage kratten voor onder de kast (cm of 17 hoog) zouden ideaal zijn, maar kan dat spul nergens krijgen (of meteen een partij van 200 stuks ofzo)

Gewoon naar de lokale supermarkt gaan en vragen naar AGF kratten of CBL kratten. Het liefst de blauwe want die kan je inklappen :)

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Mooie ruime plekjes allemaal, dan ook maar 1 van mij knusse prutsplekkie, nog redelijk opgeruimd ook,

http://img134.imageshack.us/img134/1707/1000496ir7.jpg

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 31 januari 2008 15:02:40 (3%)

Transistors are Cool Tubes are Hot

@pa3gws: goed bezig ;) op de ene foto zie ik een fles bier en op de andere volgensmij een kop koffie :)
Ik zit ook wel eens te kijken naar alles wat andere hebben aan plaats en apparatuur. Maar toch gebruik ik vooral een breadbordje en een kortsluitvaste trafo.
Mijn eenarmige tek455 staat al een tijd op zolder. Al zou een klein tft-scoopje best vaak handig zijn. snip//laat maar//snip

Maar is het de werkplek en de apparatuur die de projecten maakt of is er toch ook nog iemand anders die meespeelt? ;)
Over niet al te lange tijd hoop ik van mijn op en afbreek-plaats naar een vaste opstelling te kunnen verplaatsen.

zo te zien is Richard2000 zijn uitbreidingsdrang ook groter dan zijn werkplek ;)

[Bericht gewijzigd door MAH op donderdag 31 januari 2008 09:17:47 (14%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Op 30 januari 2008 22:24:00 schreef Ibanez:
[...]

Gewoon naar de lokale supermarkt gaan en vragen naar AGF kratten of CBL kratten. Het liefst de blauwe want die kan je inklappen :)

Ik denk niet dat een supermarkt snel kratten weggeeft. Daar zit statiegeld op, €3.86 is niet niks voor een kratje. En dat zit op alle kratten klein, groot, blauw, zwart. Statiegeld is zowieso al een heikel punt in een supermarkt. Het hele statiegeld gebeuren kost alleen maar geld en kloppen doet het nooit. Daarvoor zijn er teveel variabelen die een rol spelen. Net als het automatisch bestellen (en dan bedoel ik SAP) maar das een andere discussie, die we hier mar niet zullen houden.

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Op 30 januari 2008 22:47:56 schreef WilToyo:
Net als het automatisch bestellen (en dan bedoel ik SAP) maar das een andere discussie, die we hier mar niet zullen houden.

Jah, als het winkelpersoneel zorgt voor de helft van de 'omzet', dan heb je inderdaad een probleem met je voorraad :')

Op 30 januari 2008 22:24:00 schreef Ibanez:
Gewoon naar de lokale supermarkt gaan en vragen naar AGF kratten of CBL kratten. Het liefst de blauwe want die kan je inklappen :)

In de winkel krijg je ze niet. Ook niet als je ervoor wilt betalen, ze hebben daar geen systeem voor he. Misschien nog eens de plaatselijke groenteboer proberen, die zou wat flexibeler kunnen zijn. :)

@MAH: wat betreft die scope waar je over droomt; ik neem aan dat je de IA voor de Rigol hebt gezien? 815 incl. BTW en verzending. Maarja, dat kan natuurlijk boven je budget zijn.

If you want to succeed, double your failure rate.
pa3gws

Golden Member

@Fantomaz
De kelder heeft ook zo zijn voordelen.
Van mij wordt min of meer verwacht dat als er
gasten komen de zaak netjes opgeruimd is :-)
@Mah
Flesje bier klopt de gemeende kop koffie is een rolletje schuurpapier
En inderdaad breadboardje kortsluitvaste voeding en meestal het uiteindelijke resultaat op gaatjesbord

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Op 31 januari 2008 08:47:42 schreef Jochem_S:
[...]In de winkel krijg je ze niet. Ook niet als je ervoor wilt betalen, ze hebben daar geen systeem voor he.

Dat is het probleem niet, gewoon als statiegeld aanslaan op de kassa.

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Anders kan het nog altijd onder KW-nonfood :P (ik heb hier ook wel wat kratten in gebruik van m'n werk :) )

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Op 30 januari 2008 22:33:31 schreef Richard2000:
Mooie ruime plekjes allemaal, dan ook maar 1 van mij knusse prutsplekkie, nog redelijk opgeruimd ook,

http://img134.imageshack.us/img134/1707/1000496ir7.jpg

Waar kan je zo van die schabben kopen?

Als je die rode ladekastjes bedoelt, dit type alleen bij de praxis.

Transistors are Cool Tubes are Hot

Op 31 januari 2008 22:39:05 schreef chrome:
[...]
Waar kan je zo van die schabben kopen?

raaco kasten. niet de goedkoopsten, wel goeien!

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Ik vroeg me al af wat schabben waren...

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 30 januari 2008 21:26:08 schreef pa3gws:
Dan ook een paar plaatjes van mijn hobby hoekje.
[afbeelding]
Hoekje met de pc en wat levens elixer
[afbeelding]
En het hoekje waar het knutsel werk plaats vind

De scoop, frequentie meter, functie generator en tafel multimeter staan in de kelder en haal ik tevoorschijn als er wat grotere projecten op stapel staan
Heb helaas geen ruimte voor een vaste opstelling
Als ik sommige foto's zie wordt ik best wel jaloers.

grtn Albert

Hertog Jan :D:9~

Dit topic is gesloten