Ik zoek dus iets wat draagbaar en klein is dat video op kan nemen en afspelen.
Het moet ongeveer 2 uur video op kunnen nemen.
Het video signaal is standaard composite signaal..
Misschien dat iemand van jullie iets weet??
Ik heb zelf al her en op google gezocht en niks fatsoenlijks kunnen vinden.
In eerste instantie dacht ik een casseterecorder ombouwen ofzo maar dat bleek al snel niet zon suc6 te zijn..
Sony heeft ooit kleine portable videorecorders gemaakt, in combinatie met een videocamera.
Maar deze worden niet meer gemaakt.
wat mag het kosten?
want je kunt namelijk ook een digitale camcorder (camera) kopen, die kunnen meestel ook externe bronnen opnemmen. en dan kun je ook nog mooie "home"-videos maken 
wat het mag kosten.. het liefste zo min mogenlijk...
het is gewoon om een keertje iets te proberen.. waarschijnlijk eenmalig zelfs...
Op 23 november 2003 19:49:39 schreef Jan klaasen:
dat kan toch niet werken, ander signalen, ander frequenties
Dat klopt. Een videorecorder heeft ook niet voor niets een ronddraaiende kop voor het kleurenbeeld. Je had vroeger videorecorders die er geen hadden. Die leken ook op een normale bandrecorder voor 28cm banden. Deze konden alleen zwart/wit beeld opnemen. Mijn vader heeft er een gehad. Dus als het zou lukken met een walkman zou het alleen z/w moeten zijn.
wel cool, kun je namelijk zo'n ccd camera module aan sluiten op een walkman en op baterijen laten werken. en zo allemal mensen bespieden.
of je eigen z/w camorder maken
Op 23 november 2003 20:25:12 schreef Jan klaasen:
wel cool, kun je namelijk zo'n ccd camera module aan sluiten op een walkman en op baterijen laten werken. en zo allemal mensen bespieden.of je eigen z/w camorder maken
dit is het min of meer alleen dan niet om te bespieden maar om iets te bewijzen...
met handboogschieten...
Op 23 november 2003 20:04:03 schreef Nightwalker:
[...]
Dat klopt. Een videorecorder heeft ook niet voor niets een ronddraaiende kop voor het kleurenbeeld. Je had vroeger videorecorders die er geen hadden. Die leken ook op een normale bandrecorder voor 28cm banden. Deze konden alleen zwart/wit beeld opnemen. Mijn vader heeft er een gehad. Dus als het zou lukken met een walkman zou het alleen z/w moeten zijn.
ronddraaiende kop is niet nodig voor kleurenbeeld, maar dan moet ke het digitaal opnemen kijk maar naar een dv camera....
Waar denk jij dan waar de ronddraaiende kop voor nodig is? En een digitale videocamera gebruikt volgens mij ook geen tapes meer, maar het word in digitaal geheugen opgeslagen. Een ouderwetse videocamera met van die kleine video 8 tapes hebben ook een ronddraaiende kop. En met een adapter kon je die bandjes ook op een normale videorecorder afspelen. (die een roterende kop hebben) En aangezien de oude recorders (zoals mijn vader er een heeft gehad) geen roterende kop hadden en alleen z/w beeld hadden, en dat er vanaf de eerste recorders met kleur er wel een roterende kop in zaten, is het voor mij duidelijk waar die voor dient.
lj lightning
www.world-led.com the place to be if you need led's!
maar weet iemand ook hoe je zo'n casette opnemer kan modden? kan je gewoon het video signaal op de line in zetten?
Je zou eerst het signaal eens met een scoop moeten bekijken of de frequentie niet boven de 20KHz MAX komt, anders heb je misschien een probleem. Een casetterecorder is gemaakt voor audio. En aangezien het menselijk gehoor bij de meesten het al laat afweten bij 20KHz gaan de meeste recorders ook niet hoger.
Gerwin
An amplifier is just a modulator for a power supply |Toffe Gebruiker
maar je hebt toch ook van die kleine bandjes voor beeld en daar kan volgens mij gewoon geluid op ook :s
Als jullie ff hier kijken kan je zien hoe een video signaal is opgebouwd en de bandbreedte daarvan is ca 5,5MHz
dat gaat dus nooit met een walkman.
Ik had al zoiets in gedachten dat het een veel hogere frequentie bereikt. Daar is die draaiende kop voor. Om schuin op de tape een heleboel signaaltjes te plaatsen. Wat een stationaire kop niet kan omdat de tape daar veel te langzaam voor draait. Het signaal kan gewoon niet zo dicht op elkaar gepropt worden.
die kop is inderdaad om schuin te doen ja, maar voor zo ver ze mij bij philips verteld kan het ook in haaks op de tape, alleen heb je dan een bredere tape nodig of een manier om nauwkeuriger alles af te lezen
een een DV cam neemt digitaal op ja maar dat is heel vaak nog gewoon met een tape
een een HI8 camera heeft niet altijd een ronddraaiende kop
kennis van mij heeft er een en de kop daarin lijkt op die van een cassete speler maar is dan groter... dus het kan wel
alleen zal dan alles op een aparte manier erop gezet moeten worden.. hoe, ik heb geen id...
maar er is hier ongetwijfeld wel iemand die wel een leuke manier weet om op te kunnen nemen op die manier.
desnoods het signaal omzetten naar een ander en dit met afspelen in weer naar het origineel brengen (sampelen)
Digitaal met tape werkt volgens mij het zelfde als een tapestreamer. En een camcorder zonder draaiende kop maar een stationaire (grotere) kop zal misschien meerdere sporen boven elkaar schrijven waardoor het dus ook niet al te dicht op elkaar komt te staan. Maar ik weet er ook niet alles van.
Op 2 december 2003 07:52:01 schreef ledlover:
moet hetmet hele hoge kwaliteit?
nee nergens voor nodig
zolang ik maar kleurenbeeld heb en het nog een beetje duidelijk is....
1. DV camera's hebben ook gewoon draaiende koppen, omzo bij een lage bandsnelheid, toch een hoge snelheid van schrijven te verkrijgen (schuin)
2. pak een laptop, hang daar zo'n USB video grabber aan, en whalla, filmen maar...
Op 2 december 2003 11:15:48 schreef EXPERT:
1. DV camera's hebben ook gewoon draaiende koppen, omzo bij een lage bandsnelheid, toch een hoge snelheid van schrijven te verkrijgen (schuin)2. pak een laptop, hang daar zo'n USB video grabber aan, en whalla, filmen maar...
en wat mag die zooi dan wel niet kosten...
der zal toch wel een goedkope manier zijn om amateuristisch video op te nemen...