ik zit met een ietswat eigenaardig probleem.

toen ik mn auto (2e hand bij een garage)kocht zat daar maar 1 handzender bij,deze werkt met een infrarood ledje en een ontvangertje net bij mn binnenspiegel.

dus ik naar de dealer om te kijken wat een 2e handzender kost,mn portomonee verkramte spontaan....meer als 250 euro omdat ze niet meer gemaakt worden...want mn rovertje is al weer bijna 9 jaar oud.

is er ook een manier om dat infrarood signaal wat uit mn handzender komt te kopieren naar een andere third party handzender ala conrad ofzo?

Als dat ding open te maken is, en de FLASH is uit te lezen, zou het theoretisch moeten kunnen.
Meestal is het een unieke 8 of 12-bits kode (althans mijn Nissan is 12-bits).

Denk er aan dat als je gaat sleutelen aan zo'n ding je meer problemen kan krijgen.
Bij mijn Nissan wordt de sleutelkode vergeleken met een opgeslagen kode in de ECU. Komen die kodes na een rekenkundige bewerking niet overeen, start de auto nooit meer.
Je hebt dan de dealer, kenteken- en aankoopbewijs van de auto en ook veel Euri's nodig om de ECU en de sleutelcontroller te resetten.

Overigens waar is dan die tweede handzender? Bij de vorige eigenaar? Kan ie wel mooi je auto weer meenemen.

Haha, ik verkoop je mijn wagen, en de volgende dag rijd ik er gewoon weer mee weg ! :+ :+ :+ :+

> is er ook een manier om dat infrarood signaal wat uit mn handzender komt te kopieren naar een andere third party handzender ala conrad ofzo?

Je zou een IR ontvanger kunnen nemen en een scoop en eens kijken hoe het signaal er eigenlijk uitziet.

zou ik ook eventueel bij een (scm gekeurd) winkel waar ze alarm systemen inbouwen in auto's kunnen langsgaan?

ik neem aan dat hun dit ook kunnen,een duplicaat van een afstandbediening maken?

je moet is bij een winkel vragen die sleutels kan kopieeren die kunnen die dingen ook progameren

bij de schoenmaker?
daar laat ik altijd mijn sleutels kopieren altans,maar ik denk niet dat ze ook afstandbedieningen kunnen doen :)

maar het is wel beslist mogelijk wat ik in gedachten heb?