Veiling ten bate van CO

GJ_

Moderator

Ons gewaardeerde CO lid guido007 heeft een aantal meetapparaten ter beschikking gesteld aan CO, waarvoor nogmaals dank. De apparaten komen allemaal uit een Poolse fabriek van Speakers en microfoons.

De komende periode ga ik een poging doen deze te veilen en wel op de volgende manier:

  • Voor ieder apparaat geef ik een week de tijd om te bieden.
  • bieden kan alleen per e-mail, het mailadres hiervoor is
    dreijer[at]worldonline[punt]nl
    Van dit mailadres krijg je automatisch een ontvangstbevestiging via telfort.nl. De tekst doet er niet toe en moet je even negeren.
  • halverwege de avond, rond 21:00 meld ik de hoogste bieding tot dan toe hier in het topic. Als ik door werkzaamheden elders zelf verhinderd ben rond die tijd doe ik dit de volgende ochten wel.
  • het bieden kan tot de zaterdag na het starten van een veiling, tot 21:00. Ik zal proberen die laatste avond on-line te zijn en eventuele last minute biedingen direct in het topic te melden.
  • de verzendkosten zijn uiteraard voor de ontvanger. Ik heb even gecontroleerd en de meest apparaten moeten per bodedienst toch wel voor een euro of 15 te versturen zijn, veilig en wel op een Dusseldorfertje. Ophalen mag echter ook, sterker nog, dat vind ik prettiger omdat dat het risico van transportschade uitsluit en ik er dan niet teveel moeite voor hoef te doen (liever lui dan moe he)
  • Vermeld gelijk ook je CO-nick bij je bieding.

Denk erom dat ik geen biedingen in het topic verwacht, ook geen discussies over de apparaten en al helemaal geen off-topic geleuter. De hele veiling zou daar namelijk wel erg onduidelijk van worden. Eventuele vragen die er toe doen lijken me geen probleem maar kijk niet raar op als je vraag onbeantwoord verdwijnt: dan vond ik dat ie er niet toe deed ;-)

Oh ja, alle "regels" die ik vergeten ben ga ik ter plekke verzinnen. Ik zal mijn uiterste best doen om dat op een redelijke manier te doen, maar ook hierover wil ik geen discussies in het topic zelf.

Ter veiling komen verschillende apparaten waarvan hier alvast de linkjes naar de afbeeldingen. Vragen over het wat, waarom en hoeveel van apparaten die op dit moment niet geveild worden worden verwijderd, ook weer om e.e.a. leesbaar te houden.

http://www.uploadarchief.net/files/download/zdghbdz.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/dthgbtzbh.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/zthgbzt.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/ztdhgdzb.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/asethb.jpg
http://www.uploadarchief.net/files/download/dzxghbdghb.jpg

GJ_

Moderator

Het eerste apparaat is een echte Sennheiser Rohrenvoltmeter RV55. Vraag me niet wat het is, hij ziet er vreselijk stoer uit en als ik hem aan zet gaat er een lampje branden en beweegt de wijzer, kortom, aan mijn kundigheid op het gebied van rohrenvoltmeters mag getwijfeld worden. Vandaar deze link:
http://www.amplifier.cd/Test_Equipment/other/RV55.htm

en een plaatje van "onze eigen" rohrenvoltmeter:

http://www.uploadarchief.net/files/download/asethb.jpg

Zorg dat je NOOIT, NOOIT, NOOIT wat met Versatel Tele2 te maken krijgt!
Shiptronic

Overleden

er zitten vrij zeldzame aansluitbussen op, zitten de meersnoeren/bekabeling erbij ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
GJ_

Moderator

Er zit geen aansluitgerief bij. De middelste bus past een gewone meetsnoer in, maar het lijkt erop dat er een soort van coaxiale steker in hoort. En die zitten er dus niet bij.

GJ_

Moderator

Is mijn mailbox stuK? Er zijn geen nieuwe biedingen gedaan. Of zit iedereen te sparen voor de volgende apparaten?

Hoe het ook zei: het hoogste bod tot nu toe is nog steeds 15 euro.

Tot zaterdagavond 21:00 hebben jullie nog de tijd.
bieden alleen via:
dreijer[at]worldonline[punt]nl

--edit 06-05--
Alweer niet geboden.
Hoogste bod tot nu toe dus nog is 15 euro

bprosman

Golden Member

@GJ_,

Mensen zijn verwend GJ_ :-) Ze realiseren zich niet dat ze voor een relatief laag bedrag een ontzettend leuke ontzettend hoogohmige voltmeter kunnen bemachtigen ideaal voor het meten aan op-amps en dergelijke. Kan geen Taiwanese bouwmarkt digitale multimeter tegenop.

Groeten, Bram

[Bericht gewijzigd door bprosman op dinsdag 6 mei 2008 21:38:34 (10%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
GJ_

Moderator

Eindelijk stromen de biedingen binnen via dreijer[at]worldonline[punt]nl

Hoogste bod tot nu toe is 20 euro

GJ_

Moderator

Een nieuw bod.

De stand staat nu op 25 euro

Henry S.

Moderator

Op 3 mei 2008 15:10:36 schreef GJ_:
Er zit geen aansluitgerief bij. De middelste bus past een gewone meetsnoer in, maar het lijkt erop dat er een soort van coaxiale steker in hoort. En die zitten er dus niet bij.

Duitse coax-plug, €1.25 bij Kent.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
GJ_

Moderator

De laatste dag van de veiling. Tot vanavond 21:00 hebben jullie nog de tijd om te bieden via dreijer[at]worldonline[punt]nl

Hoogste bod tot nu toe is 25 euro

Ik probeer vanavond de stand naarmate we dichter bij 21:00 komen wat vaker te updaten alhoewel dat voor dit apparaat niet erg noodzakelijk zal zijn.
Het loopt nog niet erg storm. Op zich geen drama: het is niet perse de bedoeling van de veiling om het onderste uit de kan te halen.

GJ_

Moderator

De "winnaar" is Richard2000, ik neem per mail wel kontakt op voor de verdere afhandeling. Sorry, dat ik wat op me liet wachten, maar ik zat net lekker in de thuin met een koel drankje. Ik zal straks eens kijken wat het volgende apparaat gaat worden. Morgen laat ik het wel weten, ik wil eerst het desbetreffende apparaat een beetje testen.

GJ_

Moderator

Voor alle duidelijkheid, alle te veilen apparaten staan in de eerste post, net als de spelregels.

Het volgende apparaat is een 25kg zware, angstaanjagende DC voeding, regelbaar en kennelijk in staat om er tot 1A uit te pompen. Ik heb 'm getest tot 300Vdc, zonder belasting en dat lijkt OK te zijn. In de 1A stand gaat er gelijk een ventilator lopen.

http://www.uploadarchief.net/files/download/dzxghbdghb.jpg

Met de draaiknop linksboven lijkt de stroom regebaar te zijn, met de vier knoppen aan de rechterkant de spanning. Een knop voor stappen van 100V, een voor 10V, een voor 1V en een voor 0,1V stappen.

Ik vind 'm zelf ook mooi en kan hem ook goed gebruiken. Dus doe ik een openingsbod van 15 25 30 euro, waarna ik me van verder bieden zal onthouden (denk ik)

Jullie mogen bieden via dreijer[at]worldonline[punt]nl

Af en toe wat onbelangrijk geleuter in dit topic vind ik geen helemaal niet erg, het kan zelfs erg gezellig zijn, maar neem het me niet kwalijk als het plotseling verdwenen is.

Met geld moet je creativiteit bekopen.

Weer wat voor bij de verzameling :-), CO bedankt, GJ ik zie je mail wel verschijnen, en dan kom ik hem wel bij je ophalen.
Die voeding is ook wel mooi eigenlijk..., maarre wat doet die tweeter erin eigenlijk, me Pools is niet zo best meer.

[Bericht gewijzigd door Richard2000 op zondag 11 mei 2008 11:32:20 (19%)

Transistors are Cool Tubes are Hot
GJ_

Moderator

tnx Jouke voor de mooie linkjes. Bij het opstarten maakt het ding wel even wat lawaai, dat zal dus wel uit die speaker komen.

De stand voor de voeding staat inmiddels op 40 euro

--edit-- er stond 50 euro, dat was een vergissingje, sorry HW

grrrrmblm, ik wil hem zelf hebben....

[Bericht gewijzigd door GJ_ op zondag 11 mei 2008 11:59:54 (12%)

GJ_

Moderator

Er is intussen al 50 euro geboden.

De buizenvoedingen lopen kennelijk beter dan de buizenvoltmeters.

Hier nog wat grotere fotos en een youtube filmpje in het volgende forum. In het filmpje staat het apparaat open + zijn ze vonken aan het trekken ermee.

Zelf zal ik ook eens even snel erover nadenken, het is inderdaad leuk voor buizen projecten. Veldhoven is ook naast de deur (ik schreeuw vanuit ehv :P).

@joopv: waarschijnlijk omdat hij het voor CO verkoopt maar ook binnen CO gebruikers wil houden (hun de kans bieden). Verder kost het op ebay zetten ietsje meer werk.

GJ_

Moderator

Op 13 mei 2008 02:05:53 schreef joopv:
Voor een regelmatige eBay gebruiker zoals ik is dit een ietwat verbazingwekkend topic.
Waarom worden de spullen niet via dat medium verkocht? Groter publiek, fatsoenlijk biedsysteem en een grotere kans op grotere opbrengst. En het scheelt GJ een berg tijd want iedereen kan onmiddelijk zien wat het hoogste bod is.

Daar zijn een paar goede redenen voor:
1)ik wil CO gebruikers een eerste kans geven op leuke spullen
2)de nadruk ligt dus niet zo zeer op de hoogst mogelijke opbrengst
3)een beetje kneuterige veiling is ook wel gezelliger?

Het off-topic geleuter vind ik achteraf niet zo heel erg: het houd het topic hoog in de lijst. Wel haal ik geregeld alle off-topic posts weer weg ivm de overzichtelijkheid.

--edit--
De stand is nog steeds 50 euro
Bieden kan nog tot zaterdag 21:00 via dreijer[at]worldonline[punt]nl

En wat geklets weggehaald voor het overzicht. Ga rustig verder, het houd het topic lekker hoog in de lijst.

GJ_

Moderator

Er is intussen 60 euro geboden
Iets vroeger dan gepland de stand doorgegeven ivm een brakke KPN internetverbinding. Ik heb zo af en toe heel even verbinding :( En KPN is door zn eigen storing niet te bereiken :)

Thevel

Golden Member

Wat is er inmiddels geboden?

GJ_

Moderator

De stand is nog steeds 60 euro

De updates kwamen deze week wat onregelmatig door een plotselinge ernstige drukte hier en doordat KPN het internet hier vaak en onregelmatig platgooide.

GJ_

Moderator

75 euro geboden...

Jullie hebben nog de tijd tot 21:00 vanavond.
Helaas moet ik vanavond nog op pad dus ik weet niet of het mogelijk is om de eventuele laatste biedingen tot die tijd allemaal te melden.

Extra spannend dus >:-)

--edit--
85 euro geboden...
...95 euro...

GJ_

Moderator

Thevel heeft vlak voor 21:00 nog 110 euro geboden en is dus de gelukkige.

[color=grey]grmblgrrrrr

[Bericht gewijzigd door GJ_ op zondag 18 mei 2008 10:57:25 (21%)