Over het kicken van topics

Even vooraf: Dit bericht is niet bedoeld voor de site of mod's af te kraken, of wat dan ook. Het is gewoon alleen een vraagje, zonder enige betrekking tot...

Omdat ik er de laatste tijd mee te maken heb gehad begon ik het me toch af te vragen.

Waarom mag er eigenlijk niet gekickt worden? Wat is het achter liggende doel daarvan?

Guitarboy :)

Andy's tube site. De grootste buizen resource van het web. www.digi-online.net/andy (We zijn wel nog in de bouw, er moet nog een hoop gebeuren)

Omdat het vaak verwarrend is, men begin een topic door te lezen waarvan men de titel niet herkend en komt er bij de laatste post pas achter dat iemand een oud topic gekickt heeft zonder daar een goede reden (een werkelijke voortzetting van het topic, bijvoorbeeld omdat het je eigen topic is) voor te hebben.
Een aanzienlijk deel van onze leden die wel ooit vragen gepost hebben is ook niet meer actief op Co.

Het is echter niet verboden. Anders had men het natuurlijk wel onmogelijk gemaakt ... ;) Je moet het alleen doen als dat zinnig is, als je twijfelt maak dan een nieuw topic en link in de startpost naar het oude.

Verschillende fora hanteren verschillende regels op dit gebied. Op NewLine waar ik ook actief ben gaat men altijd door in een oud topic, hetgeen imo geen succes is. Ik lees regelmatig hele discussies voor niets.

klein is fijn

Moderator

En het kicken binnen 24 uur duidt op totaal geen geduld. Daarbij straalt de 'ik eerst!' mentaliteit er vanaf ..

Minimaal 24 uur na de laatste reply mag je je eigen topic weer een subtiel kickje geven, het mooiste is natuurlijk als je dat doet met enige nuttige info die je verzameld hebt in die 24 uur.

@ guitarboy .. je hebt nog nooit een slotje, of een ban gekregen. Wat is het probleem? Op het werk van de moderators is niets op aan te merken. Ze doen dat goed.
En je kan nog steeds Honourabele member worden en dan mag je iets meer Hi. Maar daar maak ik geen misbruik van. Ik bekijk het forum bijna heel de dag, en ontdek dan de heel verstandigen mensen.

[Bericht gewijzigd door overslag op maandag 26 mei 2008 17:34:02 (13%)

@ Overslag, daar gaat het ook niet om. Ik heb niet voor niets geschreven dat het nergens een betrekking op had.

BTW, ik zit ook bijna de hele dag op het forum, behalve dan als ik naar school moet. :) Maar als je dan zo rond kijk ga je je soms toch dingen afvragen die je niet begrijpt.

Ik vroeg het me gewoon af. Want als iemand zijn topic omhoog probeert te houden zouden we het met zijn alle ook gewoon kunnen negeren. Tenzij iedereen dat gaat doen natuurlijk. :)

Maar nu ik heb gelezen dat het eigenlijk gaat om de mentaliteit, kan ik het wel begrijpen.

Eeen andere reden voor deze vraag is dat ik voor mijn site ook bezig ben met een forum en eventueel een FAQ. Ik begreep die van jullie helemaal behalve dat van het kicken, maar nu snap ik het wel.

Bedankt voor de uitleg.

Guitarboy

Andy's tube site. De grootste buizen resource van het web. www.digi-online.net/andy (We zijn wel nog in de bouw, er moet nog een hoop gebeuren)
klein is fijn

Moderator

Op 26 mei 2008 17:39:10 schreef Guitarboy:
Eeen andere reden voor deze vraag is dat ik voor mijn site ook bezig ben met een forum en eventueel een FAQ.

Ik hoop dat je voor de FAQ met wat orginelers komt, want dit ziet er behoorlijk rip-off CO uit..

En lees de 2e regel op je homepage ook eens na :-)

Ik heb wat problemen met wanneer een d of t te gebruiken, ddt gebruik ik niet!

Nee, de FAQ van mij wordt zelf geschreven. Voor mijn site heb ik alleen andere voorbeelden nodig gehad van andere sites, als jullie dat willen zeggen. Ik ben nogal slecht in dingen zelf bedenken. ;)

Als het trouwens negatief is voor jullie site, dan gooi ik de boel wel wat om.

Guitarboy

@morc, wat bedoelt u daarmee?

Andy's tube site. De grootste buizen resource van het web. www.digi-online.net/andy (We zijn wel nog in de bouw, er moet nog een hoop gebeuren)

Op 26 mei 2008 17:00:20 schreef overslag:
@ guitarboy .. je hebt nog nooit een slotje, of een ban gekregen. Wat is het probleem? Op het werk van de moderators is niets op aan te merken. Ze doen dat goed.

Het is toch ook wel triest he! Verontschuldigt TS zich bij voorbaat al voor iets wat m.i. niet eens nodig is (het is tenslotte een goede vraag), wordt het nog verkeerd begrepen!

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide

Ik vind het allemaal nogal trollerig overkomen, als iemand geinterreseerd is in het hoe en waarom van de omgangsvormen op internet dan zijn er voldoende fora waar daar uitgebreid over gesproken wordt.

Co gaat echter over elektronica, dit voegt daar niets aan toe.

Het is ook maar gewoon een vraag. Nu wordt alles alweer fout opgevat. :(

Mag er dan nog niet eens gewoon een vraag over de FAQ worden gesteld?

Als iemand iets toch niet begrijpt, dan kan hij dat toch gewoon vragen, of niet?
Er zit niet eens iets achter, het is voor niemand bedoeld en ook heen hint oid.

Guitarboy

Andy's tube site. De grootste buizen resource van het web. www.digi-online.net/andy (We zijn wel nog in de bouw, er moet nog een hoop gebeuren)

Ok, het is al goed.

Ik had oprecht niet verzonnen dat je het binnen 24h kicken van recente topics door de topicstarter bedoelde, vandaar ook dat ik de titel aanpaste van "vraagje" naar "Over het kicken van oude topics". Ik heb het "oude" er nu maar afgehaald..

Ik vroeg het me gewoon af. Want als iemand zijn topic omhoog probeert te houden zouden we het met zijn alle ook gewoon kunnen negeren. Tenzij iedereen dat gaat doen natuurlijk.

Op internet is aandacht het enige dat iedereen van elkaar wil.
Het is echter in het belang van heel Co dat we hier op zo efficient mogelijke wijze werken, het door kicken extra aandacht vragen voor een eigen topic past daar niet in. Het zou een rommeltje worden (ja, iedereen gaat het doen - anders zou je immers geen kans meer maken), en alle topics worden in de huidige situatie ook echt wel gelezen

MITS de titel goed genoeg is, maar als dat eens mis gaat zijn er mods om mensen te helpen :)

Ja, dat klopt ook wel. Ik ben bij jullie ook verkeerd begonnen. Ik heb de FAQ niet gelezen voor het posten.

Vinden jullie het niet erg dat ik een dingetje van jullie heb over genomen op mijn site. Aanpassen is altijd mogelijk. Ik heb ook een linkje van jullie op mijn site staan en er komt ook nog een logo op bij sponsoren.

Om het goed te maken. :)

Ik vindt het ook fijn dat er mods zijn om te helpen. Anders waren mijn projecten nu nooit wat geworden. :)

Guitarboy

BTW, kritiek krijgen is ook goed. Daar leer je immers van. ;)

Andy's tube site. De grootste buizen resource van het web. www.digi-online.net/andy (We zijn wel nog in de bouw, er moet nog een hoop gebeuren)