digi
God schiep de wereld, wij het internet ...
yow ik heb nog een vraagje hoe kan ik een usb poort (usb 1.1) draadloos op een afstand van 100 M laten werken?
is dit mogelijk? en wat is het schema?
Jeroen Geurts
You may be disappointed if you fail, but you are doomed if you don't try.
wow, USB over 100 meter? en ook nog draadloos? Het enige wat ik weet wat over 100 meter kan werken is laser, maar dan moet je in 1 rechte lijn tegenover elkaar gaan zitten. Of radiosignalen. Ik heb geen idee of dat wel mogelijk is, via USB wordt er zeer veel informatie met hoge snelheid doorgezonden, ik heb geen verstand van radio-signalen, maar misschien dat iemand anders je hiermee kan helpen. Maar ik heb m'n twijfels. Maar wat wil je in hemelsnaam over 100 meter laten werken via je USB-poort? de scanner van je buurman? 
Ik wens je er sterkte mee. En als het lukt, laat het dan even op het forum weten hoe je het hebt opgelost.
Prutsertje
bloep....
er bestaan USB extenders die met een gewone UTP Kabel werken tussen de twee units, maar draadloos heb ik het helaas ook nog nooit gezien....
Sweet Winter Smile
A long answer is not short!
Misschien met een zender op een bepaalde frequentie??
Maar waarom niet gewoon 100 meter kabel gekocht?
Beetje groothandel kan je er misschien voor een prikkie aan helpen.
digi
God schiep de wereld, wij het internet ...
ik heb al een oplossing gevonden tot 350 M
http://www.apcoservice.nl/Winkel/enter.html?target=SITECOM_ArtikelenNe…
voor de geintreseerden
Jeroen Geurts
ahh, maar dat is niet een USB-poort op afstand laten werken, hiermee maak je gewoon een draadloos netwerk, dus dan moet je nog wel een computer aan je USB apparaat gekoppeld hebben. Ik denk dat ik, en de rest hier ook, je vraag verkeerd hebben begrepen. (of jij hebt de vraag verkeerd gesteld
)
Sweet Winter Smile
Heb de site ook even bekeken en ziet er wel interessant uit.
Toch is 350 meter kabel nog altijd goedkoper
:P
Wellicht is het een oplossing voor mensen die een netwerkje bouwen met meerdere computers enz.
SWS
Jeroen Geurts
Het is vooral handig voor Laptops geloof ik, kun je lekker in de tuin zitten met dat ding, en toch printen ed., via je vaste computer, of op internet natuurlijk 
[Bericht gewijzigd door Jeroen Geurts op ]
Sweet Winter Smile
Ja, is wel leuk, per infrarood een emailtje naar de buurvrouw in de aangrenzende tuin... 
Het heet niet voor niets USB poort, Uiterst Sociale Buurvrouw hehehe
:P
Als het ook geschikt is voor GSM's dan zie ik er wel wat in.
SWS
[Bericht gewijzigd door Sweet Winter Smile op ]
Jeroen Geurts
Ik meen niet dat het via infrarood werkt, het werkt met radio-signalen. Anders zou je in een rechte lijn moeten zitten met de andere computer.
MADdie
Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
Je hebt ook van die USB naar TPU ethernet (netwerk) adapters. Als je daar een draadloos ethernet adapter aan maakt dan ben je ook klaar. (sorry zag hem te laat
)