Allen,
Als je breem.nl kent, en daarna weer eens dit soort onzin leest is mijn avond weer goed...gni..
http://www.audiocircle.com/circles/index.php?topic=49807.msg446980
fripster
Timmestein
Website -- Slopen is ook een kunst...
Hehehe... Er zat bij mij op de HTS een kerel die een superspeciaal zuurstofarm goldplated powercord van € 100,- voor zijn eindversterker had gekocht. En dan studeer je notabene elektrotechniek 
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Wat te denken van een heuse goldplated HDMI kabel van Monster.
Dan krijg je nog mooier beeld voor een MONSTER prijs. 
Sjeuz, die is echt brutaal, 2 l*llige modulaire stekkertjes die je op alle UTP kabels ziet, een fleurig hoesje er overheen met een trendy kleurig kabeltje erbij voor 499, dat mensen hier intrappen zeg...
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Op 24 juli 2008 13:06:53 schreef Timmestein:
... een superspeciaal zuurstofarm goldplated powercord van € 100,- voor zijn eindversterker had gekocht.
Ik vind dat géén geld. Tenslotte kan die dat kabeltje wel mooi alle vervorming compenseren die kilometers en kilometers kabel vanaf de centrale in het geluid hebben gebracht.
En wat ook zo mooi is: al schakelt de krachtcentrale je op een andere hoogspanningstrafo, of kopen ze stroom in uit Noorwegen of Rusland, die €100,- kabel BLIJFT dat exact tenietdoen. Nogmaals: veel te goedkoop nog.
Sja vind ik ook,
Ik heb van af de hemweg centrale een goldplated kabel laten leggen vanaf stoomturbine 3, alleen deze draaid speciaal voor mij rechtsom en zijn stoom wordt gemaakt van speciaal uit Zwitserland geimporteerd bronwater, uiteraard wordt deze verwarmt met uit Noorwegen geimporteerd biologies steenkool die speciaal met de hand wordt gedolven, en.....
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Richard2000, da's wel old school hoor. Ik heb in m'n kelder 80x 2V accu's uit een onderzeeboot, met een Ri laag genoeg om een bolbliksem te maken, voor mijn audio installatie. s'nachts koppel ik de boel los en laad de accu's met mijn dieselgenerator welke ik op ppo laat draaien. Geen vuile netstroom meer voor mij.
pa3gws
@ Roland en Richard
Dat kan nu allemaal wel zo wezen, maar zonder een luxe verdeelslof met voor ieder apparaat een eigen stopkontact ( verguld natuurlijk ).
Die in de regel zo rond de € 100,00 zit.
Blijf je natuurlijk met vervuilde stroom van de verschillende apparaten zitten.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Mijn installatie is geheel dc, geen smps of ac meer. Alles is elektrisch en fysiek gescheiden van enige vorm van netspanning. Die luisterkamer met kooi van faraday kost wat, maar dan heb je ook wat. Mijn hele installatie heeft ongeveer 200.000 Euro gekost.
Ik heb een tijdlang alleen originele concerten kunnen bijwonen. Maar dat is toch maar behelpen hoor; rechtstreeks van instrument naar oor.
Die versterkers klinken veel mooier, en vooral echter.
gradtje
Ja... en toen ?
De laatste tijd win ik veel weddenschapjes door met mensen te wedden dat ze het verschil niet kunnen zien tussen hun hdmi-kabeltje van €60,-(of soms nog meer) en de mijne van €4,- van de action. Lachen dat, maar ook droevig natuurlijk, vraag maar eens voor de gein in de winkel waarom die kabel nou zoveel moet kosten, steevast roepen ze dat je een beter beeld krijgt. Als je dan doorvraagt waarom men uberhaupt met digitale standaarden is begonnen wordt het al vlug stil. Je wordt gewoon getild. (of laat je gewoon tillen, en dat geldt zeker voor onze categorie mensen)
Persoonlijk stel ik kwaliteit zeer op prijs, maar je moet niet uitglijden natuurlijk en een beetje down-to-earth blijven. Besteed je geld aan iets dat wel verschil maakt.
Zit allemaal tussen de oren.
pa3gws
Verschil zien tussen een bagger scart kabeltje van 1 euro, of eentje van een iets dikkere kwaliteit met aparte afgeschermde kabeltjes erin van 9 euro.
Dat geloof ik nog maar daarna?
Vuurkat
Een koude oorlog is een oorlog waar GEEN vuurwapens worden gebruikt, alleen kernwapens.
(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Op 24 juli 2008 15:46:21 schreef Roland van Leusden:
Mijn installatie is geheel dc, geen smps of ac meer. Alles is elektrisch en fysiek gescheiden van enige vorm van netspanning. Die luisterkamer met kooi van faraday kost wat, maar dan heb je ook wat. Mijn hele installatie heeft ongeveer 200.000 Euro gekost.
Heb ik niet nodig; ik heb een echte Philips 
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
ik ga een nieuw soort transfo verkopen ( eigenlijk een goedkope scheidingstransfo ) maar in een mooie eikenhouden kast.
Voordelen van deze isolatie transfo : alle electronen in je audio installatie lopen nu in een gesloten lus. Met andere woorden je krijgt geen vuile electronen die van het lichtnet komen meer binnen. ( wie weet waar die electronen allemaal gezeten hebben .. bah .. vies )
je moet wel eerst die transof kopen en dan nieuwe audio apparatuur die nog nooit onder stroom gezet is ( om je propere circuit niet te besmetten met vuile electronen. )
bovenaan de transfo is ook een vulgaatje om electronen bij te vullen en onderaan is een kraantje om de electronen af te laten. In de transof zit ook een speciale filtercartridge. die moet je eerst 10 dagen inspelen, en daarnaa vervangen. die cartridge vangt alle eventuele vreemde electronen op en blokkeert ze.
Een counter houdt bij wanneer je de electronen moet wisselen. Je kan bij mij speciale vulvloeistof kopen. Er is aangeraden elke 50 speeluur een wissel te doen.
dus als je vreemde apparatuur hebt of apparatuur die al aan het lichtnet gehangen heeft kan je eerst die filter gebruiken. er wordt aangeraden om jaarlijks ook je systeem 'door te spoelen' met nieuwe electronen.
Transfo : 50000 $
Cartridge : 1300 $
Vulvloeistof ( goed voor 2 vullingen : 800 $ )
Storten kan op 000-0000000-001 met vermelding '1mnid10t'
Als bonus lever zelfs een speciaal borsteltje bij. je duwt dat hard in je linkeroor totdat het aan je rechteroor er terug uitkomt. Zo verwijder je jezelf uit de gene-pool.
ik heb vele goesting om mijn 'klakke' aan de 'kapstok' te hangen en te stoppen met electronica na het lezen van dergelijke dingen ...
[Bericht gewijzigd door free_electron op (13%)]
Vuurkat
Een koude oorlog is een oorlog waar GEEN vuurwapens worden gebruikt, alleen kernwapens.
Die is goed:).
Wie weet geloven sommige mensen nog wel in 'schone' en 'vuile' electronen:p.
Edit: je vergeet dat het lichtnet met wisselstroom werkt en dat er bijna altijd al een trafo in de versterker zit
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
ik heb zo'n voorgevoel dat dit topic dezelfde kant op gaat als het "oplichterij" topic.
Misschien moeten we gewoon een doorlopend "belachelijke consumentenmeuk" topic maken?
Ik stel toch voor om de zaak eens wat serieuzer te bekijken en het in een groter geheel te bezien.
We luisteren naar muziek en kunnen, afhankelijk van soort en smaak hiervan intens genieten. Die muziek staat op een drager; lp's voor de vinylfanaten, cd's, ipods en andere media.
Hoe komt die muziek op die drager terecht? Heel goed, die wordt in Studio A opgenomen, in Studio B gemasterd en vervolgens via een industrieel proces op een van de voornoemde dragers gezet. Wow, dat is een hele weg.
Laten we ons beperken voor onze verdere beschouwing tot de opnamestudio en tot de populaire muziek van Normaal t/m Barbara Streisand en consorten.
Dit soort muziek wordt opgenomen op minimaal op 24 maar vaker vooral bij de grote bekende groepen op 48 tot 96 sporen.
Studio's van die omvang hebben laat ik een ruwe schatting maken zo'n ruime 10km aan kabel waar van de langste kabelverbinding ongeveer 20m bedraagt en de korste op het patchboard een goeie 20 cm. Voel je de bui al aankomen?
Hoeveel kabels zijn dat en hoeveel plugverbindingen? Veel, heel veel!! En voordat de muziek opgenomen en gemixed is gaan al die signalen zeker drie keer door een groot deel van de bekabeling. En de bekabeling en pluggen van deze studios zijn van een goede tot uitstekende kwaliteit. Maar geloof me, het bestaat niet uit koper dat speciaal voor dit doel op Mars gedolven is, cryogeen behandeld en vervolgens door de dwergen in de mijnen van Moria een oppervlaktebehandeling heeft gehad met mithril.
Een 48/96-kanaals mengtafel heeft letterlijk duizenden potmeters en schakelaars en al die arme muzieksignalen worden daardoor heen geperst. In veel gevallen worden ook nog eens extra omwegen naar de uitgebreide randapparatuur gemaakt. Daar wordt de helft van de muzieksignalen gecompressed, gelimited, ge-expandeerd, weer getoonregeld en voorzien van galm en ambience. Verder zijn er nog tal van meer exotische signaalverwerkers in een studio van een dergelijk formaat.
Samenvattend: voordat al die muzieksignalen elkaar eindelijk op de premaster hebben gevonden, hebben ze een marteling van welhaast mythische proporties doorgemaakt.
En moet ik me dan als eindgebruiker zorgen maken om een netkabeltje van 2 meter voor mijn versterker???
Ton
Gek, maar iemand die een roman leest, maakt zich helemaal geen zorgen over de soort papier, het lettertype, de belichting etc. Tuurlijk, het moet allemaal goed genoeg zijn omdat het anders niet fijn lezen is, maar dat is het dan. Je gaat op in het verhaal (als het goed is), en je blijft niet aan het zeuren over de drukinkt-kwaliteit.
Precies dat doen die audiofielen wel. Ze luisteren niet naar de muzikale prestatie, maar naar een friemeltje in het hoog.
Ook hier: de kwaliteit moet wel èrgens op slaan. Maar een echte musicus, of echte liefhebber, kan helemaal opgaan in een mooie uitvoering, beluisterd op een gewone radio.
De audiofielen missen de clou.
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
tjah. en dan heb je nog de oudere opnames. ik vind een analoge opname ( nu gemasterd op DVd van bijvoorbeeld een abba song ( souper trouper of winner takes it all ) veel mooier klinken dan het laatst pfoom-lerre-lerre-bom-baf-bonk gedreun van Puff-diddy ( of whatever andere gangsta-rapper er tegenwoordig in is...) of het gejengel van een of andere grunge of heavy metal band. ( sommig van da muziek klinkt zoals een kat die gemolken wordt met een nijptang ... ).
alhowel , sommige tracks van zztop ( sharp dressed man , under pressure ) zijn niet mis. ( de sound van vier lekke banden op een modderweg )
Op 24 juli 2008 13:38:10 schreef Pertinax:
Of een Denon UTP kabeltje van 499$?
omg .... ik paniekeer wel effe ...
tin-bearing
hebben die mannen al van tin-whiskers gehoord ?
Ik ga rijk worden door een addon kit te verkopen met een speciaal borsteltje om die te verwijderen ....
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (30%)]