Hallo, ik heb een probleem. Een defect nummeric toesenbord (USB fiche is volledig af) zou ik graag voorzien van nieuwe fiche. Op Google gevonden kleuren
Rood= power,VCC,SVCC,+5v
Wit = P-,Data-,SBD-
Groen= P+,DATA+,SBD+
Zwart,blauw,bruin= Ground
Maar de printplaat vermeld bij zijn aansluitingen :
0+ met rood
0- met blauw
Vcc met groen
GND met massa (afscherming)
Het is wel degelijk 0 en niet D die er op staat.
Wie kan mij helpen en me de juiste kleuren op de printplaat laten solderen.
Jammergenoeg is de originele USB stekker er niet meer bij anders kon ik daar op meten.
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
de originele kabel zal wel namaak gewwest zijn. de kleuren moeten gerespecteerd worden bij usb.
Pak een usb kabel. knip het uiteinde wat je niet nodig hebt eraf.
als je nu kijkt. er zullen 2 dikke en 2 dunne draden zitten. de twee dunnen zijn rond elkaargetwist en afgeschermd met metraalfolie. Dat is je DATA ( d+ en d- )
de andere zullen een zwart en een rode zijn. dat is je voeding.
sluit je voeding correct aan op de printplaat. ( anders is het pets boem en gedaan ) gerbuik de labels op de printplaats als leidraad ( kijk niet naar de kleuren daar ! ze hebben een verkeerde kabel gebruikt vroeger )
eenmaal de voeding aan ligt : sluit de twee datalijnen aan en plug in. Als het niet werkt ; kruis de twee datalijnen en probeer opnieuw
je kan niks kapot doen als je per ongeluk de datalijnen kruist.
Had de kabel reeds gestript. Er zitten 4 draden in, Rood, wit, groen en blauw. Alle 4 de draden zitten samen in metaalfolie met daarrond nogmaals de afscherming. Géén draden zijn rond elkaar getwist. Groen en wit zijn inderdaad dunner. Kabel is een originele USB kabel die ik hiervoor gebruik. Dus vermoedelijk Rood aan VCC, Wit aan O- Groen aan O+ en Zwart aan ground. Klopt dit?
Mag de afscherming verbonden worden met zwart? Is NIET verbonden bij de kabel. Enkel met metalen deel op fiche.
Volgens pinlayout USB :
1= rood= 5V
2= wit= Data-
3= groen= Data+
4= zwart= Ground