dag beste ik zou de printplaat bij mijn tv los willen krijgen alleen de kabel die aan de printplaat zit en verder naar de tv beeldbuis gaat krijg ik niet los(die vast zit met een soort zuignop)hoe krijg ik die los.als dit niet gaat kunnen jullie mischien helpen met het eigenlijke probleem

de tv gaat niet aan ook al steek ik de stekker in en zet hem aan de schakelaar werkt de zekeringen werken ook voor de rest weet ik niks meer wat te testen de tv was daarvoor ook al eens kapot toen was hetzelfde probleem en toen heeft een repaer dienst het gemaakt en zijde dat de voeding kapot was dus maar deze werkt nog dus iemand ideen?? zou de printplaat normaal morgen mee naar school nemen om hem daar ui te laten testen maar krijg hem er niet uit (kabel die ik dus net los krijg) alvast bedankt

die zit met 2 pennetjes gehaakt in de buis die moet je eerst ff ontladen met een kabeltjes naar de massa toe wel ff opletten dat je geen oplawaai krijgt

dank je
ik wou eve nog zeggen dat ik weinig van techniek van een tv kende dus heb je mschien een tekeningtje van hoe je het moet onladen ofzo want heb niet graag zoveel stroom door mij ;)

en hoe kan ik het beste het rubbertje optillen(weg duwen) met een gewone schroevendraaier of??

Op 29 januari 2004 19:25:21 schreef lefty999:
en hoe kan ik het beste het rubbertje optillen(weg duwen) met een gewone schroevendraaier of??

weet je wat ik altijd doe pak een schroeven draaier maak een draad aan het ijzere gedeelte vast andere kant aan het ijzere frame van de tv of print en dan die scroevendraaier voorzichtig onder dat rubbertje steken en dan hoor je vanzelf een tikje gewoon een paar keer doen zodat je zeker weet dat er niks meer op staat

en mag ik die draad tegen de beeldbuis leggen voor ontading of war ergens? want er zit weinig ijzerwerk rond de tv ;) alleen de printplaat en de beeldbuis maar ik wil de printplaat niet beschadiggen (zekeringen laten springen ofzo ;)

Op 29 januari 2004 19:28:48 schreef lefty999:
en mag ik die draad tegen de beeldbuis leggen voor ontading of war ergens? want er zit weinig ijzerwerk rond de tv ;) alleen de printplaat en de beeldbuis maar ik wil de printplaat niet beschadiggen (zekeringen laten springen ofzo ;)

ja maakt niet uit eventueel aan het ijzere frame van de beeldbuis is ook goed

dus op die grote opervlakte van de tv,
sorry dat ik het zo diep vraag maar wil zeker zijn voor ik begin want is geen goedkoop dingetje waar ik mee bezig ben ;)

Op 29 januari 2004 19:32:38 schreef lefty999:
dus op die grote opervlakte van de tv,
sorry dat ik het zo diep vraag maar wil zeker zijn voor ik begin want is geen goedkoop dingetje waar ik mee bezig ben ;)

hij mag eventueel ook op dat koelblok van de voeding die is ook geaard meestal

en de schroevendraaier moet dat een goede zijn of mag dat ook een rommeltje zijn met wat plastiek als handvat

als de tv al een langere tijd staad zal er geen spanning meer opstaan en kun je de draad gewoon verwijderen .

Op 29 januari 2004 19:34:39 schreef sacha:
als de tv al een langere tijd staad zal er geen spanning meer opstaan en kun je de draad gewoon verwijderen .

maar dat risico gaan we maar niet nemen
niet dat je dr aan dood gaat maar lekker is anders

hij staat een week uit dus is dat lang gennoeg?

Op 29 januari 2004 19:36:04 schreef lefty999:
hij staat een week uit dus is dat lang gennoeg?

OHH dan zal het wel goed zijn maar toch maar ff ontladen voor de zekerheid

en schroevendraaier maakt dat uit? kwa veiligheid voor mij moet het een cebec gekeurde zijn of een gewone?

en de aansluiting voor ontlading waar kan ik die het best laten? behalve de printplaat want daar doe ik het niet graag op en als ik die op de beeldbuis doe gaat dat dan? dus op die grote opervlakte?

als het handvat maar niet stuk kan er weinig geburen. dat is mijn ervaring .

volgens mij is het beter dat je hem weg brengt naar iemand die dat ding kan repareren. En waarom ga je er aan beginnen dan terwijl je hem waarschijnlijk toch niet kan repareren. voor rtv spul heb je toch wel enige electronica ervaringen nodig en heb je ook schema's van die tv?? zonder schema's is het heel moeilijk om die tv te repareren. dus een tip voor dat je hem echt sloopt breng hem weg want je zal zelf balen als hij echt stuk gaat.
ik kan zelf ook niet zomaar even een tv of radio repareren. ik heb wel stage gelopen bij een reparatie zaak maar het meeste wat er gebreurde was printplaaten vervangen en grote componenten vervangen zoals beeldbuizen en trafo's en raster ic's. en trouwens nog een andwoord op je één na laatste vraag maakt niet uit zolang hij maar spanningen en stromen door laat

vrg dirk

ps, zie nu ook dat ik de vraag niet echt goed heb gelezen

en ik moet die 2 ijzere pinnen dus verbinen en niks anders wat op de zuignop zit en verder te willen reageren op dirk zijn antwoord ik wil de printplaat laten uit testen op een school omdat daar ergens het probleem zit ;)

en dan moet ik die 2 pinnetjes die ik aan elkaar heb verbonden samen pitsen of hoe krijg die los?

jip als hij ontladen is kun je ook gewoon boven op de zuignap knijpen en dan eraf trekken verder gebuurt er niets.

kan er nog ergens op die printplaat stroom staan als hij niet insteekt? kwa vervoer? wat is het beste?

dit gaat een beetje veel tijd kosten als je logies na denkt staat er nergens meer stroom op en kun je er mee doen wat jij wilt

ik heb nog een probleempje een dunne kabel die vast zit gesoldeerd en een oranje en rode kabel kan ik deze doorknippen en laten verbinden met een lusterklemmetje? of is dit niet te doen?

uhmmmmm de eclo van de voeding misschien is die nog geladen, nu ook even met een schroever draaier op de twee polen zetten, bats en hij is ontladen gebeurt verder niks niks gaat kapot kan met een gewone schroever draaier geen keurmerken ect. vervoer tja in een doos ofzo of in een hoes waar ook o.a moderborden in hebben gezeten zal wel niet passen maar ja. waarom neem je de tv niet mee scheeld een hoop tijd. maar waarom denk je dat ze die print wel op school kunnen repareren. is het niet te zien waar ze al eens hebben gesoldeerd.en die kleuren kabeltjes zegt mij zo niks meer.

------------------------------------------------
Naam lefty999
Volledige naam -
E-mailadres
Datum registratie 29 januari 2004
Aantal geposte berichten 13
Geposte berichten per dag 122.86
-----------------------------------------------
hoe kan dit 122 geposte berichten

[Bericht gewijzigd door Dirk op ]