Het valt mij steeds vaker op dat de geschreven taal slechter word hier op het forum, vaak komt het doordat mensen hun tekst niet nalezen nadat ze het getypt hebben, en daardoor de vraag slordig overkomt. Ik bedoel dan niet de kleine typefouten die iedereen wel eens maakt, maar de grote fouten en de "Breezer en MSN" taal zoals "Egt" of "y0w".

Daarom vroeg ik me af of het geen goed idee is om een kopje aan de FAQ toe te voegen over ABN, om frustraties van veel mensen hier op het forum te besparen.

Ik ben ook dankbaar dat de moderators zelf ook regelmatig mensen corrigeren, maar het zou niet nodig hoeven zijn. Of in ieder geval minder vaak nodig als iedereen gewoon zijn eigen post even naleest voor op de "Posten" knop te drukken.

En aan de mensen met dyslexie, Ik begrijp dat er dan wat vaker fouten insluipen, ik heb hier natuurlijk respect voor, maar ook aan jullie: nalezen haalt de grote fouten er uit!

Hierbij mijn suggestie, ik hoop dat andere mensen het er ook mee eens zijn. En dat we zo onnodige frustraties kunnen besparen!

-Technokiddy

Fouten kan ik nog mee leven, maar BrEaZaH taal is zooooo irritant.

egt ipv echt
is ipv eens

Aarghl

Kan nu natuurlijk even testen hoe mijn BrEaZaH taal is, maar dat is te simpel ;)

Ben het volledig met je eens, gelukkig zie ik dat het gros van de mensen wel normaal weet te typen.

Over je dyslexie opmerking: Ik weet dat er mensen zijn die last van dyslexie hebben, daar heb ik ook alle begrip voor. Het is alleen wel frappant dat veel van deze mensen op fora rond hangen, als je de statistieken los zou laten op fora+dyslexie denk ik dat je een percentage haalt wat ver boven het landelijk gemiddelde ligt. Soms denk ik wel eens dat mensen "schermen" met dyslexie als ze aangevallen worden op de fouten die ze maken. (Schop me maar als je het hier niet mee eens bent)

Helemaal mee eens er zijn heel wat mensen die schermen met dyslexie. Maar er zijn er ook veel die gewoon veel te snel willen typen en dat niet kunnen en zo veel fouten gaan typen.

Ikzelf heb ook dyslexie, maar ik moet dan ook wel opletten en mijn posts 4 keer na lezen. Ik heb dan ook nog de firefox-spellings-corrector.

Dan kan je er ineens bij zetten dan je post signeren irritant is, we weten wie je bent aan de hand van je naam.

Toch denk ik dat je ouders je niet "chrome" hebben genaamd.
Dus als je zou signeren met je echte naam is dat prima lijkt me. Met je nick signeren is inderdaad niet nodig.

Ja als mensen je naam willen weten kunnen ze op je nickname klikken en daar de naam lezen en andere details.

Maar ik ga wel akkoord met dat je beetje op de taal moet letten,maar er zijn grenzen.

Ik heb al dergelijke topics gezien waar helemaal offtopic werd gegaan doordat er een paar puntjes of hoofdletters vergeten waren.

Punten en hoofdletters vergeten vind ik tot op zekere hoogte acceptabel. Alleen er zijn soms ook posts die geen leestekens en/of hoofdletters bevatten en toch 100den woorden hebben. Dat komt de leesbaarheid echt niet ten goede.

//edit: Dat zijn trouwens ook vaak de posts die vol zitten met BrEaZaH of zijn geschreven door iemand met dyslexie.

[Bericht gewijzigd door BernardV op (21%)]

Op 12 oktober 2008 22:27:38 schreef Technokiddy:...

Heb je zelf de FAQ wel gelezen?
Het staat er nl meer dan eenmaal in.

Voor iedereen die ook alleen de koppen leest is het wellicht het overwegen waard om er ook nog een kopje voor te maken;-)

Bedankt voor de inbreng, ik neem aan dat een verdere discussie niet noodzakelijk is, we hebben er notie van genomen.