Hai!

Ik ben op zoek naar iets heel aparts. Ik zie hier allerhande schakelingen staan van LED-jes die kunnen knipperen, lichtorgels, HD-indicaties enz, enz.

Mijn vraag is, of dit ook met software kan. Ik stel me dat zo voor dat je een programma hebt waarin LED's getekend zijn, of lampjes, of weet ik veel wat voor lampjes, en dat je die kunt laten oplichten of kunt programmeren zodat ze doen wat jij ze opdraagt. Dus NIKS externs met relaiskaarten ofzo, alleen puur een licht-orgel-programma ofzo, wat je dus op je monitor kunt bedienen en laten zien.

Beetje vage uitleg, maar ik kan het niet anders verwoorden, hi.

Weet iemand of een dergelijk (mooi grafisch) programma bestaat en zoja, waar kan ik het downloaden?

Het is nl. voor een showtje om te laten zien wat je zoal met licht kan doen en een paar simpele schakelingen.

Roland.

Ik weet niet of het bestaat maar het is zeker te maken.
Ik wil hier ook wel ff voor je naar kijken, roep maar wat je ongeveer voor functies wilt hebben.

Jochem

Hai Kingjotte,

Ja, ik weet ook niet of er zoiets is.. Ik weet niet waar ik op zou moeten zoeken bij zoekmachines o.i.d... Ik schreef al, hele vage vraag, hi.

Maargoed, opties... Ja, ehh, looplichtje met 10 of 15 LED's, knipperlicht tussen twee of meer LED's (Led's mogen ook lmapjes zijn, maar Led's vindt ik mooier, hi), lichtorgel (desnoods wat uit zichzelf knippert, softwarematig dus), gewoon, wat leuke dingetjes die je met Led's kunt maken. Wat helemaal top zou zijn, zijn 4 Led's, die allemaal 1 voor 1 aangaan, en als ze allemaal branden, dat ze uitgaan en dat de cyclus weer opnieuw begint.

Hoeft geen hightech proggie te zijn, maar t'zou leuk zijn als dit erin zat. Heb ik toch iets om te laten zien :)

Kijk maar, als je wat wilt maken, graag, laat je creativiteit eens los hierop, ben heel erg benieuwd!

Roland.

[Bericht gewijzigd door PD2RLD op ]