FastFolkert
Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)
Bij mij staat dit verhaal er ook bij, maar dan zijn de kosten blijkbaar al in het product verrekend. (vandaag in “cart”, en nog niet besteld):
(Text deels weggevallen op m’n iPad)
Hier lees ik uit dat ik dit Audio Technica element uiteindelijk voor €12,59 in huis krijg, zonder extra kosten.
Ik volg de prijs van dit dingetje al een tijdje en het zat altijd al rond die 14€, incl. shipping en zonder verdere korting.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
@FastFolkert Je krijgt 1 euro korting omdat je eerder iets "niet op tijd" hebt ontvangen. Dus eigenlijk kost het 13.59, maar je mag de euro terugbetaling van eerder hier gebruiken.
FastFolkert
Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)
Op woensdag 1 juli 2026 09:32:33 schreef rew:
@FastFolkert Je krijgt 1 euro korting omdat je eerder iets "niet op tijd" hebt ontvangen. Dus eigenlijk kost het 13.59, maar je mag de euro terugbetaling van eerder hier gebruiken.
Dat van die korting klopt, maar het ging me meer over de term “all items are duty paid”, wat suggereert dat er geen 3€ meer bij komt
Geen idee of het met de nieuwe processen te maken heeft, maar voor het eerst is "een stuk van een gecombineerde zending" verloren gegaan. Vorige week een pakketje ontvangen; een grote plastic zak met daarin één kleinere plastic zak met één item. Volgens de tracking hoorde er in die grote zak ook nog een tweede ding te zitten (iets anders, dus twee keer invoerrechten volgens de nieuwe regels) maar dat is spoorloos. En track&trace zegt natuurlijk: geleverd want er is iets afgeleverd. Dat wordt nog een leuke.
Om het toch een beetje on topic te houden: wat niet toegekomen is zijn ledstrips voor een LG TV. Die leds hebben nl. een probleem waarbij ze mettertijd ipv wit meer en meer blauwig licht uitzenden tot je tv-beeld op den duur enkel nog blauw is. Ledstrips vervangen lost het probleem weer voor een aantal jaar op.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Voor die discussie loopt er een ander topic 
Op woensdag 1 juli 2026 09:46:27 schreef FastFolkert:
[...]
Dat van die korting klopt, maar het ging me meer over de term “all items are duty paid”, wat suggereert dat er geen 3€ meer bij komt
Nee, ze lijken het nu deels direct te verwerken in de itemprijs, ook niet geweldig, want dan is het niet meer zichtbaar. En ze incasseren er meer mee als je eenzelfde item twee maal koopt.
Duidelijk is dat het ook voor de Chinezen blijkbaar nog niet duidelijk is allemaal 
[Bericht gewijzigd door Sine op (86%)]
Op woensdag 1 juli 2026 12:19:40 schreef maartenbakker:
Heb ik ook een keer gehad met spullen die niet in de verzamelzak pasten. Spoorloos.
ik heb ook al gehad dat er 4 items in zitten, en een 5de prul ding (meestal sleutelhanger of armbandje).
als ik dan een refund aanvraag bij ali een maand later, krijg ik ineens te horen dat het reeds afgeleverd was.
ze verzenden dus zo een prulspul met de tracking van u duurdere ding. kan je niks bewijzen en geld kwijt. reeds 3x geahd (op meer dan 1000 aankopen)
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Over dingen die in de zak horen te zitten... daar kom je pas achter als je dat ding al open hebt gemaakt, maar... als je met fotos het verhaal: pakje is binnengekomen en zit nog dicht, ik pak een schaar en maak hem open, verrek er zitten maar 2 ipv 3 pakjes in! als stripverhaal in scene zet, dan maak je een kans dat ze je geloven.
Zorg dat de "al eerder opengemaakt" opening aan de andere kant zit als je hem de tweede keer voor de show/fotos open maakt.
EricP
mét CE
Die heb ik ook wel eens gehad. Daar was een 'dispute' van 2 regels genoeg voor een 'refund'.
Hun motivatie: gezien Uw historie. Ofwel: zeurt niet als het spul ook komt. En dit was het 1-na goedkoopste artikel uit de zak - toch nog 17 euro. Blijkbaar is het 'raar' om daarover te zeuren als je de kluit wilt belazeren, dus het moet wel echt zijn. Ofzo.
Goed nieuws van AliExpress
------
Wij schrijven over bestelling nr. xyz
Allereerst onze oprechte excuses voor deze onaangename winkelervaring op AliExpress.
We hebben deze zaak opnieuw bekeken en de terugbetaling voor u verwerkt.
Terugbetalingsbedrag: 3,63 EUR
En het bedrag wordt binnen 1-10 werkdagen op uw bankrekening teruggestort.
------
Ik krijg mijn heffing terug omdat het voor 1 Juli was ingeklaard.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
@flash2b Hoe had je dit aangekaart bij Ali ? Ik heb ook nog 2 bestellingen met die 3 Euro die voor 1 Juli afgeleverd zijn.
Ik heb contact opgenomen met de klanten service via de App.
Ik schreef iets van "Mijn item is door de douane verwerkt voor 1 Juli. Hierdoor hoef ik de extra toeslag van €3,63 niet te betalen. Kunnen jullie mij dit bedrag terugstorten zoals afgesproken in de voorwaarden?"
Toen opende de klanten service een Popup in mijn App, daar heb ik het verhaal in gekopieerd en omdat ik een bewijs stuk moest uploaden, heb ik onderstaande screenshot toegevoegd.
Het was toen wachten, naar een uur of 3 kreeg ik de 1e mail, 2 dagen later een tweede mail, en een dag erna de mail die ik eerder liet zien.
Meestal komt het geld wel snel na zo'n mail. Ik heb betere ervaringen met AliExpress dan Bol.com
PS. staat op mijn rekening na 4uur wel wat anders als Bol.com wacht al 2 weken !
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Was it iets van Choice of Bundle?
Mijn item wat ik wil zit het niet op, geen pop-up.
Heb je je geld nog terug gekregen van hierboven ?
Roland van Leusden
Het was in de app nadat ik 'm opende, nog voordat ik een item had geselecteerd. Geld binnen 1 dag teruggehad idd via jouw route.
En... 1 November wordt het nóg duurder door de toeslag verwerkingskosten van afhandeling.
Wil je die vermijden dan bestellen vóór 15 Oktober.
MGP
LDmicro user.
Op zondag 19 juli 2026 11:22:17 schreef flash2b:
En... 1 November wordt het nóg duurder door de toeslag verwerkingskosten van afhandeling......
Over wat heb je het? Daar vind ik niks van terug of is het enkel in NL.
Vanaf nov komt er 2euro per pak bij. Dus als ze je 5 paar sokken koop en ze steken die in 2 pakketten komt er 4 euro handling bij
[Bericht gewijzigd door fcapri op (56%)]
MGP
LDmicro user.
Op maandag 20 juli 2026 08:53:00 schreef fcapri:
Vanaf nov komt er 2euro per pak bij. Dus als ze je 5 paar sokken koop en ze steken die in 2 pakketten komt er 4 euro handling bij
Oww...dat wist ik niet 
rob040
Golden Member
Op maandag 20 juli 2026 08:53:00 schreef fcapri:
Voor België wellicht. Nederland gaat dat niet doen.
rob040
Golden Member
O, dat het Europees wordt ingevoerd is mij ontgaan. Dat is dan per pakje en niet per productcategorie?
Lekker weer.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Dat is eigenlijk een stuk natuurlijker dan invoerheffingen. Immers worden de verzendkosten door o.a. de postunie gesubsidieerd dus zo halen we die subsidies weer terug.
Per pakket: 2 EUR gaat maar de afhandeling, 0.42 EUR naar de staatskas
Per product categorie: 3 EUR naar de EU en 0.63 EUR naar de staatskas.