Ik ruik, ik ruik, wat jij niet ruikt, en het is....
Sarcasme :P

zucht. geluid is minder korrelig en losser...

das het zelfde zeggen als de soep smaakt niet blauw genoeg en er is teveel gisteren op de patatten gedaan.

Op 4 januari 2009 22:16:35 schreef grotedikken: Maar als ik het gedreun hoor als een auto van een jonge gast voorbij raast denk ik dat je daarvoor geen oren nodig hebt, maar het geluid met je ganse lichaam opvangt.

Ah!, zo'n rijdende discotheek, of heeft'ie nu vierkante wielen?? >:)

Overigens hebben ook de meeste TO18 en TO72 torren e.d. vergulde ijzeren draadjes......

Op 4 januari 2009 22:55:06 schreef free_electron: das het zelfde zeggen als de soep smaakt niet blauw genoeg en er is teveel gisteren op de patatten gedaan.

Net zoiets als die cryogeen behandelde ECC82/12AX7's
Echt, ze worden in vloeibaar stikstof bewaard!! :+

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (27%)]

Op 4 januari 2009 22:16:35 schreef grotedikken:
[...]
Euh, cd is digitaal.
Ik denk niet dat een varierende snelheid van de schijf als jitter zal te horen zijn.
De buffers zullen dat opvangen en op het moment dat het teveel wordt zal de plaat "haperen"

Het was maar een grapje. Vandaar die :+ erachter.

Het komt trouwens wel letterlijk van zo'n grappig HiFi forum. Alleen daar was het wel serieus bedoeld. Gelukkig wist één van de posters daar ook het goede antwoord.

Back on topic, ik zie trouwens ook nergens anders vermeld dat je zo niet eens kùnt demagnetiseren, zelfs al zou er magnetisme zijn, en ook al zou je voldoende stroom in de aansluitdraden kunnen laten lopen.
De eenvoudigste natuurkunderegels moesten voor deze CD wijken.. :)

Op 5 januari 2009 11:09:24 schreef Frederick E. Terman:
[...]Het was maar een grapje. Vandaar die :+ erachter.

Was het maar een grapje.

Enkele jaren geleden stond op een HiFi beurs dus een stand met een CD-speler waar dus een anderhalve cm dikke marmeren plaat was gebruikt met exact zo'n verhaal. Kost slechts enkele duizenden euros. Dus blijkbaar genoeg mensen die deze onzin geloven.

Doet me denken aan mensen die hun TV mee naar het buitenland nemen omdat ze denken dat ze hun favoriete programma's kunnen blijven bekijken :+

Op 4 januari 2009 19:10:02 schreef JuuL:

[afbeelding]
Passief membraam en niets audiofiel aan

Het voordeel van deze versie is ook dat je geen kabelverlies meer hebt.

@Nick, als je je schotel meeneemt en een beetje in de beurt blijft waar de satelliet te ontvangen is, gaat het prima :)

Kijk hier maar eens en let op de prijs.....

http://www.uploadarchief.net/files/download/a2af_12.jpg

Weet iemand misschien wat een "seamed tip" (= gezoomde toptip van een buis) is? Ik dacht dat je die beter kon punniken |:(

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (14%)]

al die perfectie in de spelers en versterkers en bekabeling: in veruit de meeste installaties is de luidspreker, de ruimte waarin hij opgesteld is en de waarnemer onderhevig aan meer vervorming dan de 99% van de kabels of speler. Bij versterkers zal dat percentage wat lager liggen.

@Tidak Ada.
Seamed tip= samengesmolten of versmolten tip.
Heb ook nog van die buizen hier staan en die zijn op zijn best als ze ijs- en ijskoud zijn!
Zit alleen een ander tipje op.

Op 5 januari 2009 15:05:13 schreef Tidak Ada:
Kijk hier maar eens en let op de prijs.....

[afbeelding]

Ach, je zal een setje nieuwe EL34 nodig hebben.
http://link.marktplaats.nl/219286317

sjeezus... te gek voor woorden gewoon

oeps, die zijn duur, ik krijg de neiging om die 2 ecc82 van telefunken op marktplaats te zetten.
heb die volgens mij voor 5 euro per stuk uit de grabbelbak van radiopiet gehaald, nieuw in doosje voor als ik een keer een versterker zou maken.

Ik heb een tijdje in dat wereldje rondgelopen en ik verbaas me nergens meer over.

Lachen, dat wel! :)

Op 4 januari 2009 22:16:35 schreef grotedikken:
[...]
Tussen de oren, ja, dat is typisch voor muziek.
Maar als ik het gedreun hoor als een auto van een jonge gast voorbij raast denk ik dat je daarvoor geen oren nodig hebt, maar het geluid met je ganse lichaam opvangt.
[...]

http://gathering.tweakers.net/global/smileys/hypocrite.gif

Op 5 januari 2009 20:44:50 schreef Nieko: Maar als ik het gedreun hoor als een auto van een jonge gast voorbij raast denk ik dat je daarvoor geen oren nodig hebt, maar het geluid met je ganse lichaam opvangt.

Ik denk dat die oren toch al niet meer horen. Allen de onderbuik voelt nog geluid (= Gedreun >:) )

@ Hugo

Op 5 januari 2009 20:19:08 schreef Hugo Welther: [...]
Ach, je zal een setje nieuwe EL34 nodig hebben.
http://link.marktplaats.nl/219286317

Wat dacht je van WE VT4-C? Als het even meezit gaan ze voor 500 à 1000 $$ op eBay (wel in een met fluweel gepolsterd schrijntje). Wel "NOS/NIB" maar met duidelijke gebruikssporen >:) Een Telefunken RS237 gaat ook bijna die kant op!
De toon van de aanbiedingen is alsof er een Stradivarus wordt verkocht.

[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op (3%)]

klasgenoot van mij reed met 2 jamo J-100's achterin en ik met 2 marantz tweeters en 2 visaton W200 in een 102 L kist.

kostte bijna niets, klonk veel beter en ging ook aardig hard met maar 100 W.

Overigens kende ik wel aantal gasten die ook dik boem boem in hun auto hadden en wilden hebben: komt er 1 aan met pioneer subwoofer: "500 W RMS!!! moet je zien man hoe dik!!!"

heb hem vorgesteld om hem op mijn Su 8099 K even voluit te laten spelen en op zijn kosten te kijken of hij heel bleef. Ding is slechts 2 x 80 W in 8 ohm.... Hij trekt echter probleemloos 4 ohm en 2 ohm zal waarsch weinig ellende op 2 ohm hebben, daar ik hem per ongeluk al eens kortgesloten heb in de kabel en zelfs toen er nog zacht geluid uit die speaker kwam!!

Overigens hij durfde niet.... ding klonk later ook nergens naar. maar het bonkte wel redelijk.

Op 5 januari 2009 20:24:28 schreef riktw:
oeps, die zijn duur, ik krijg de neiging om die 2 ecc82 van telefunken op marktplaats te zetten.
heb die volgens mij voor 5 euro per stuk uit de grabbelbak van radiopiet gehaald, nieuw in doosje voor als ik een keer een versterker zou maken.

Bij piet ja ?? lang geleden zeker.

Op 5 januari 2009 15:18:55 schreef High met Henk:
al die perfectie in de spelers en versterkers en bekabeling: in veruit de meeste installaties is de luidspreker, de ruimte waarin hij opgesteld is en de waarnemer onderhevig aan meer vervorming dan de 99% van de kabels of speler. Bij versterkers zal dat percentage wat lager liggen.

Kabels die vervorming geven??

Niet-lineaire vervorming wordt enkel door niet-lineaire elementen veroorzaakt.

Lineaire vervorming: alleen bij lange lijnen.
Hier gaan door de looptijdverschillen van de verschillende frequenties, de fases van die signaalcomponenten ten opzichte van elkaar verschuiven. Ik denk dat dit zeker hoorbaar is, maar de luidspreker en signaallijnen bij gewone audioinstallaties zijn veel te kort om enig hoorbaar effect te veroorzaken.

Op 5 januari 2009 21:38:04 schreef FuriousGlenn:
[...]

Bij piet ja ?? lang geleden zeker.

redelijk ja, ach ja meeste buizen die ik heb liggen zijn gekregen of uit oude radio's gehaalt.

grotendikken: lees nog eens.. ik zeg juist dat er nauwelijks vervorming is in de meeste kabels.

100euro per m voor een meter interlinks is toch bezopen als je er mechniasch vervormende speakers aan hebt hangen?

of als je niet een 100% dooie kamer hebt?

Op 5 januari 2009 21:58:30 schreef grotedikken:
[...]

Hier gaan door de looptijdverschillen van de verschillende frequenties, de fases van die signaalcomponenten ten opzichte van elkaar verschuiven. Ik denk dat dit zeker hoorbaar is, maar de luidspreker en signaallijnen bij gewone audioinstallaties zijn veel te kort om enig hoorbaar effect te veroorzaken.

Ooit eens een manege (20x60 bak) uitgerust met audio in de vier hoeken (100V systeem). De langste LS-kabel was iets van 90m.
Je krijgt dan al looptijd verschillen (naast de echo's).
Uiteindelijk de luidsprekers maar in het midden, naar vier zijden stralend, opgehangen om van het effect af te zijn.

Ik ken een "audiofiel (malloot)" die homemade kippeladder gebruik als LS-leiding.
De onderlinge capaciteit van de aders beïnvloed de audio weergave zo niet is hij van mening. Ik hoor het verschil niet.

hmmm echo door lange kabels?

daar geloof ik niet erg in. maar 50 m verschil tussne 2 bronen die hetzelfde geluid geven geeft WEL echo!