Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Maar TS zegt dat de thermostaat een te HOGE temperatuur aangeeft. Als jij het hebt over koeling door de aansluitdraden zou je juist een te lage temperatuur verwachten. Daarbij: als de draden in dezelfde ruimte hangen als de NTC dan zou van koeling geen sprake zijn.
NTC kapot door stoken met de bout is nog steeds een optie, maar TS heeft hem nog niet direct terug op de print geprobeerd dus das gissen.
e/ Ik moet sneller typen, fcapri merkte al wat op over die 'koeling'.
MGP
LDmicro user.
Op 22 januari 2009 09:17:10 schreef fcapri:
[...]koelen de NTC teveel???die ntc moet kamertemperatuur meten, dus die draad is ook op kamertemperatuur en kan dus niet koelen
.....
Laat het mij zo stellen: de hysteresis van die thermostaat zal veel te hoog liggen, tegen dat de draad ,kabel in dit geval, de temperatuur van de omgeving heeft aangenomen is de temperatuur in dit geval enkele graden hoger.
Die druppel NTC's worden geleverd met heel fijne draadjes en dat is niet om kosten te sparen.
Maar ik gok ook op zijn soldeerervaring 
Edit: al eens een industriele ntc temperatuurvoeler opengemaakt, daar zitten ook druppel ntc's (PT100, ptc's in glazen bolletjes) in waarvan de kabel maar op het uiteinde van die fijne draadjes is gesoldeerd, 3 a 4 cm lang.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
) zien er nogal 'dood' uit.