Hallo,
Ik ben op zoek naar een piezo-ontsteker, of iets wat gewoon een fatsoenlijke vonk maakt.
Ik heb al geprobeert met een ontsteker van een aansteker, maar dat lukt niet, misschien van een gaskachel ofzo.
Maar weet iemand waar ik die kan krijgen?
Zo niet hoe ik zelf een ontsteker kan maken en niet met lampjes ofzo, een herbruikbare...
Groeten,
Tom
zoek eens naar een motortje uit een bosmaaier ofzo die je nog rond kan gooien alles compleet: vliegwiel bobine bougie, dat circuit. maar daar kan ik verder niet inhoudelijk op in gaan wegens gebrek aan kennis
faq quote:
Illegale praktijken (cracks, warez, torrents en dergelijke) zijn niet toegestaan. Het bouwen of aanwijzingen geven tot bouwen van explosieven, ontstekers, spudguns, tazers, coilguns of andere schietwerktuigen is verboden op het forum.

Voor mijn spudgun heb ik een oude rhummkorf inductieklos gebruikt. Leuk antiek dingetje, ik ga er nog eens een vonkzender of staccato tesla mee bouwen.
Ik doe al een tijd niks meer met die spudgun, gezien ik zeker maandelijks een berichtje in de lokale krant zie van de strekking 'aardappelkanon in beslag genomen'
Op 26 maart 2009 21:36:28 schreef Ledlover:
faq quote:
[...]
oeps ik ben al in overtreding
wegens aanwijzingen geven
waarom staat dit eigenlijk bij meten en meetapparatuur?
[Bericht gewijzigd door (nog) amateur op (14%)]
Op 26 maart 2009 21:35:57 schreef MMSoft:
Mag er een stekker aanzitten of moet het draadloos worden ?
Euhm nee liefst niet, zo een heb ik al, maar ik zou er eentje zonder moeten hebben.