he allemaal,
daar ben ik weer, zoals sommige misschien al wel weten was ben ik bezig met mn gainclone. nou dacht ik dat hij het helemaal mooi deed maar bij het langere luisteren kwam ik er achter dat hij soms begon te gaan brommen. ik kon dit verhelpen door even een tikje te geven tegen de condensator die aan pin 4 zat (ik heb hem nu aan de tab gehangen). zou het misschien iets te maken kunnen hebben met te krappen waardes van de Cs? (ik heb 1000uF gebruikt want die had ik nog in huis)
dit is de schakeling die ik heb gebouwd:
http://diyaudioprojects.com/Chip/Beast/
groeten DuiD
In de topic titel heb je het over ruis enin je post over brom. Dit zijn twee verschillende dingen, wat is het nu?
Heb je een 100nF condensator direct aan de chip over de + en - van de voeding gesoldeerd?
Af en toe brom als je tegen een component aan tikt is met bijna 100% zekerheid een slechte soldeer verbinding.
Post eens wat goed scherpe foto's van het brouwsel.
de enekeer is het een brom dan een ruis. ik heb de soldeer verbindingen bekeken en ik denk dat alles goed zit (er komen zo nog wel foto's). ik ben er trouwens achter gekomen dat het ophoudt als je de voeding er even afhaalt en hem er weer op zet. het komt dan wel gewoon na een tijdje weer terug
DuiD
De ruis is dan waarschijnlijk oscilleren.
Heb je al een 100nF direct over de voedingpinnen gesoldeerd?
Mijn gainclone:
Op 14 april 2009 20:36:58 schreef Hugo Welther:
De ruis is dan waarschijnlijk oscilleren.
Heb je al een 100nF direct over de voedingpinnen gesoldeerd?Mijn gainclone:
[afbeelding]
[afbeelding]
nee, dat zal het dus wel zijn. dus gewoon zon dinkie tussen pin 1 en 4 stoppen? zo dicht mogelijk neem ik aan.
ziet er trouwens allemaal goed uit wat je daar gemaakt hebt, kon ik het maar zo:)