Leuke wekkeradio gekocht via IBood met lang gewenste tijd projectie op plafond, is het geluid alleen in stappen te regelen en het laagste volume is voldoende voor buren gerucht
, Electronica is zowaar smd. Hoe verlaag ik nu het makkelijkst het volume?
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Weerstand op het speakertje?
Van 8Ω naar 16Ω of zoiets?
Wel een interessante vraag (voor een vader van kinderen die altijd batterij speelgoed met een volumeknop krijgt:))
Volgens mij precies wat je nodig hebt:
http://www.circuitsonline.net/circuits/view/6
Geen voedingsspanning, enkel verzwakken
De TS heeft een volumeregeling nodig, geen toonregeling, maar kan een weerstandje voor de boxen niet?
Pietdepiet
Voorzanger in het genootschap der Mexicaanse Hond. || Waarom houd je altijd schroefjes en ringetjes over nadat je een apparaat hebt gerepareerd?
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Dat lijkt me juist wel handig, want daarmee breng je het bereik van de ingebouwde regeling in zijn geheel wat lager. Als de TS een weerstandje in serie met elke speaker opneemt, kan hij de standaard volumeregeling gebruiken om het gewenste volume te krijgen.
Allemaal hardstikke bedankt. Het weerstandje in serie hielp. gewoon net zolang in waarde gevarieerd tot het geluid acceptabel was.
Fantomaz
Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Als het echt zoveel te hard was, misschien wel 100 ohm (dat is mijn officiële gok voor dit kansspel).
Deze oplossing is makkelijk en afdoende.
Als mensen het nog netter willen, zetten ze wel eens een weerstand net voor de volumeregelaar.
AVR_N()()B
Een FM zender van 5watt/5km is geen kleine zender | !
als de TS nu eens een GOEDE foto kan laten zien, wie weet is dat stappen ding ook wel te beïnvloeden.
enne wat ook nog es zou schelen als er iets bekend is van speaker en uitgangs impedantie van de eintrap. dan kunnen we ook iets sinnigs over die weerstand zeggen...